Deken in wei eng?Hoe vinden jullie het deken ligge

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Deken in wei eng?Hoe vinden jullie het deken ligge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 20:00

Hmm, beetje onduidelijke titel, maar eigelijk zijn het 2 vragen. Gisteren heb ik dan eindelijk mijn vliegendeken voor Veerle gekocht. Opzich een mooi deken. Maar vandaag had ik hem om, eerst vond Veerle het niet zo fijn, heb hem ook niet omgelaten omdat ik niet wist of ik hem wilde (eerst even foto's aan andere laten zien om te vragen hoe hun hem vonden liggen *LOL* ).
Maar ik vind het eigelijk wel eng, een deken in de wei..
Voor Veerle is het natuurlijk heel fijn, er zitten daar zo onwijs veel dazen dat het gewoon echt sneu is haar zo te zien. Ze heeft gewoon echt geen rust met die prikbeesten en heeft steeds bloed.
Maar, vinden jullie een deken in de wei niet eng? Hebben jullie pony's een (vliegen)deken om in de wei? Wat vinden jullie er van?
Heb wel gevraagt of het een goed deken was dat niet schoof in de wei, en hij zei dat het echt een goed deken met een hele mooie pasvorm is. (s&k vliegendeken).

En hoe vinden jullie het deken op Veerle liggen? Het deken heeft voor 2 sluitingen met gesp, en 2 met klittenband. Dan 2 buiksingels en 2 bilkoorden..

Afbeelding

Afbeelding

Voor kan het deken evt ook nog losser.. (overal trouwens Haha! )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:04

Hij is wel lang, of niet?

Ik vind het zelf ook altijd eng ivm met het rollen enzo, dan verschuiven ze vaak helemaal..

Ik doe nooit een deken om in de wei, er zitten hier zeer weinig dazen gelukkig Lachen
Maar als je het wel doet, goed vast zetten iig Lachen

En zou het niet te warm zijn met 35 graden?
Die dazen zijn ook niks natuurlijk, jammer dat ie niet kan praten Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door denz op 08-08-03 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:05

Ik denk dat dmv de bilkoorden de deken niet zo gauw gaat schuiven.
mooie deken zeg!Wat kost ie?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:17

Een hele mooie deken zeg, ik wil ook wel weten wat het kost. Ik vind het wel bij de schouders wat strak liggen, ivm schuurplekken.
Ik had Balladyn een vliegendeken om van Kavalkade, heeft het 1 week volgehouden, toen lag het aan vlarden.. maar ja, zaten dan ook geen singels aan....

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels Belgiƫ
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:42

Sher staat altijd los met een fjord, en die heeft die deken ook. Blijft altijd wel goed zitten met rollen enzo hoor. Ik vind hem alleen wel een beetje warm met dit weer, hij is nog van redelijk dik spul gemaakt. Die fjord loopt er de hele tijd onder te zweten, maar dat kan er ook aan liggen dat ze nog een redelijk dikke vacht heeft.
Ik vind hem opzich wel goed liggen, ik zou hem voor iets losser doen, heeft ze iets meer bewegingsruimte Knipoog

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:55

ik vind het een hele mooi deken.
ja ik wou ook eerst een deken kopen (vliegendeken) maar heb het niet gedaan,omdat in de wei heeft ze nooit een beest op zich,alleen vliegen op de neus en heel soms een praam op der nek.
en in de trailer heb ik nog nooit een vlieg gezien,en met poetsen of als de hoefsmid er is ofzo zitten de vliegen altijd op de benen niet op haar lijf,en mij lijkt het dus voor mickey meer een last dan dat het helpt Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:57

Zo te zien is dit vrij dun spul, dus het zal niet zo warm zijn, en hij is natuurlijk wit. (wordt natuurlijk wel snel vies)
Als je paard niet vaak rold in de wei, dan kan het opzich wel.
Maar dat weet jij beter dan wij.
Het is idd wel een mooie!!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:18

Ik zou het niet zo geweldig vinden om een deken snachts om te laten, maar overdag kan het wel vindt ik. Als er maar mensen in de buurt zijn die de beesten kunnen zien, in het geval DAT een deken verschuift het niet lang ongemerkt blijft. Snachts zou ik niet doen.

Het is een super mooie deken! Ik wil graag weten waar je hem hebt gekoct en voor hoeveel. (eventueel per pb)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 21:20

Ik twijfel steeds meer of ik hem niet terug zal brengen.. Die dazen zijn zo rot, maar ik vind het zo eng? Voor ligt hij idd wat strak, hij kan daar losser (zat nu op zijn strakst) maar ik was dan weer bang voor het schuiven oid. Vandaar mijn vraag wat jullie er van vinden..
Ik denk niet dat dit deken echt warmte geeft denz. Het is helemaal fijne maas, en hij is heel licht van kleur (zag ook donkerblauwe vliegendekens, dat lijkt me stukken warmer?) maar zonder deken zal het zeker wel minder warm zijn, maar veel minder? En het is idd niet dik.
Of ze veel rolt? Clown Ik weet het niet Bloos! Denk dat ze wel iedere dag even rolt.. Maar echt veel? Heb het 1 keer gezien in deze wei, en vanmiddag toen ik het deken om deed wilde ze ook meteen rollen, heel zuur.
Maar echt super vaak valt wel mee..
Bedoeling is ook dat ik hem sochtends om doe en begin vd avond weer af.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:28

Als ze niet veel rolt, kan je hem ik wel omlaten. Probeer het eens uit of je hem zelf makkelijk kan verschuiven?
Je kan er ook nog een losse dekensingel overheen doen in het midden om hem steviger te laten liggen, maar of het echt helpt is afwachten.

Denk dat Veerle liever een dunne deken om heeft dan dat ze veel vliegen op zich heeft of vaak gestoken wordt..

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:30

Hele mooie deken , alleen die loopsplitten slaan echt nergens op , die zitten echt op een nutteloze plek

Hij ligt er verder wel netjes op hoor , pasvorm ziet er prima uit.
Hij is natuurlijk ook vrij diep om de beestjes bij de buik vandaan te houden Lachen

Het kan met zo'n diepe deken idd wel zijn dat ze , als ze even gaan liggen (rollen) , er een puntje onder een hoef komt en dat is dan weer niet zo praktisch met opstaan Haha!

Maar zo gek diep is deze niet lijkt het , zal best goed gaan denk ik Lachen

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:52

Hele mooie deken, dat wel! Hem omlaten in de wei...tja ik vind dat altijd een beetje eng...maar zo te zien past hij wel goed (afgezien dat hij voor een beetje strak zit)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 06:59

Ja ik heb altijd zoiets, met een deken sluit je toch een beetje de wind af, de enige wind die ze dan nog hebben ter verkoeling is dan ook haast weg, maar een mooie deken is het zeker hoor, alleen echt spierwit(tegen de zon) is hij al niet, en hij zal wel snel vies worden, en das ook weer zo zonde!
Maar goed, je moet zelf de beslissing nemen, als de deken erg duur is zal het misschien wat makkelijker gaan Tong uitsteken

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 07:24

Als ze echt veel last van vliegen en dazen heeft, zou ik hem gewoon overdag opdoen als ik jou was. Had Veerle al eens eerder een deken voor langere tijd op gehad? Misschien dat ze daarom wou rollen. Als ze het nog niet gewend is, is het even vreemd voor haar. Maar als ze midner last van vliegen en dazen heeft, vind ze het vast wel prettig. Als je hem voor een gaatje losser doet, ligt hij best wel goed. Die loopsplitten zitten inderdaad niet op de goede plek, maar ik heb vaak regendekens zonder loopsplitten en die zitten ook goed.
Ik denk ook niet dat hij erg warm is en de wind kan er best wel onderdoor gaan van de achterkant af. Mij lijkt het een goede keus.
Succes met je beslissing!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:34

Ik heb eigelijk precies hetzelfde, ik heb pas een vliegendeken gekocht, maar heb 'm niet zovaak op m'n pony liggen omdat ik als de dood ben dat ie er op 1 of andere manier verstrikt in raakt Scheve mond

Ik vind het ook een hele mooie deken, trouwens!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:20

Yorghos heeft soms zijn vliegendeken overdag op in de wei. Niet vaak, omdat er over het algemeen gelukkig weinig dazen zitten.
Hij rolt er regelamtig mee, en de deken is altijd netjes blijven zitten. Wel doe ik altijd een dekensingel om, naast de singels die er al aan zitten. Maar met dit weer vind ik zelfs een vliegendeken nogte warm. Yorghos zweet nu al zo op de wei.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:03

Ik zou me echt geen zorgen maken om een deken op te laten in de wei hoor. Als je de kruissingels maar gewoon strak doet (dus geen halve meter onder de buik) kan er niets gebeuren.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:41

Het zal meer tegen de vliegen helpen dan de dazen en horsels, want die prikken er gewoon doorheen!
Heb het ook met mensen gezien die door hun kleding waren gestoken.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:23

Ze kunnen zich wel iets minder makkelijk vast bijten omdat door het bewegen de deken verschuift ten opzichte van de huid...

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:42

Ik zou het gewoon doen voor haar schilt het een hoop, en in de winter hebben de meeste paarden ook dekens op en dat gaat best; hij zit goed vast.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:52

die van mij heeft de harry's horse vliegendeken altijd aan op de wei...ze rolt er ontzettend vaak mee, maar hij blijft gewoonweg perfect liggen, hij is alleen wel wat korter als deze, deze hangt imo iets te laag, mjah voor de vliegen is da weer beter dan he?
alleen die van mij heeft er ook een hals bij, maar jah die heeft ook niet zo'n lange manen als die van jou (en ze heeft ik bedoel HAD zomereczeem, vandaar dat ze de deken dus op moet.
die bij mij schuurt niet en is ook niet warm, dus als ie goed ligt verder, zou ik je paardje lekker de deken buiten ophouden hoor!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:02

Ik zou hem ook ietsje losser doen, maar niet te los, krijg je alleen maar problemen mee, en het lijkt me er nu wat te warm voor, ook al is het voor vliegen, die ene week dazen kan er nog wel bij (denk ik dan)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 16:25

Een weekje zonder kan idd nog wel, maar ik denk dat ze het erg fijn vind. Ze zweet absoluut niet met dit weer, kan heel goed tegen de warmte, staat gewoon heel vaak onder de bomen. Er staat wel altijd een lekker windje opde wei, die ze dan natuurlijk minder voelt.. Ahg, als de ergste hitte voor bij is, doe ik hem wel om denk ik Lachen Iig de eerste paar keren blijf ik er een poos bij om te zien hoe ze er op reageerd en of hij niet schuift oid.
Bedankt allemaal voor jullie reacties

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:26

ik heb een vliegendeken van Bucas en die ligt er elke dag op.'s avonds gaat hij af. Dit is al het tweede jaar dat hij erop ligt en ik heb geen last van dat hij schuift.

ik hou van mij sjappie

Mier
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:03

Hoi Hoi!

Het is niet echt kritiek hoor, maar volgens mij heb je zijn bilkoorden verkeerd vast gemaakt. Je hebt de rechter schuin naar links vast gemaakt en de andere net andersom he?
Je moet de rechterbilkoord om het been doen en gewoon aan de rechterkant vastmaken. Met de linker hetzelfde verhaal, maar dan links en dan moet je die wel een keer door de rechter halen voordat je hem vastmaakt.
Snap ie???
Ik hoop dat het duidelijk is zo, het zit veel confortabeler voor je paard Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Trendiction en 35 bezoekers