Hij moet weg :-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Hij moet weg :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:58

De kogel is nu echt door de kerk, onze zwarte kat moet weg. Hij plast bij ons in huis bijna alles onder en mijn vader wil hem geen kans meer geven. We hebben ze nu bij ons buitenhuisje en daar plast hij helemaal niet binnen en doet hij keurig zijn behoefte buiten. Mijn vader wou hem eerst naar de DA brengen om hem te laten inslapen, maar mijn opvatting is, waarom inslapen?? Het is nog een hele gezonde 9 jarige kat. Dus dat heb ik uit zijn hoofd gepraat. Nu gaat hij eind van de week naar het asiel of we moeten nog iemand vinden die binnen nu en een week een stalkat nodig heeft. Ik ben nu al een beetje afscheid aan het nemen van hem, hij krijgt zo een extra aai, wat extra's bij het eten en meer aandacht. Ik wil hem eigenlijk helemaal niet kwijt maar volgens alle DA's bij ons in de buurt kan je hem alleen maar in laten slapen. Maar daar ben ik TEGEN!! Dus daarom nu het asiel, hopelijk vinden die leuke mensen voor hem en krijgt hij toch nog een goed plekje. Misschien als hij een plekje alleen krijgt (zonder andere katten, wij hebben namelijk nog 3 andere) dat hij er dan mee ophoudt, maar goed dat zullen we niet weten. Ik vindt het eigenlijk zo oneerlijk dat hij wegmoet, hij is bij ons geboren en is net als onze andere katten en paarden een deel van het gezin geworden. Je kan altijd zo erg om die vreemde kat lachen, hij is nergens bang voor namelijk en soms zo DOM als de achterkant van een koe. Maar dat maakt hem zo lachwekkend juist. Naja ik ga hem in ieder geval heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg missen en vergeten ga ik ook hem nooit meer
Heeft een van jullie eigenlijk ervaring met katten in het asiel?? Vinden die weer snel een baasje??


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:08

ik heb er geen ervaring mee maar iig heel veel stertke!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:34

Ik heb geen ervaring met asielen maar heb wel gehoord van een kennis dat "nieuwe" katten altijd wat meer in the picture staan omdat ze er pas net zijn...

Maar heel veel sterkte weet hoe het voelt

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:39

Ik heb ook ooit twee katers gehad, mijn buuv en ik hadden beide een kater uit hetzelfde nest. Mijn buuv kreeg het beest niet zindelijk dus heb ik hem genomen. Die van mij was ook spontaan niet zindelijk meer. Ik heb wat geschrobt zeg. Op een gegeven moment kwam ik sochtends thuis na een nacht werken hadden ze voor de 3de keer die week mn bed ondergezeken......... toen heb ik de dieren ambulance gebeld en gezegd dat ze de katten nu op moesten halen want anders had ik ze echt wat aangedaan. Mijn verhaal had duidelijk indruk gemaakt want een half uur later stonden ze voor mn deur......... echt gekmakend! het waren trouwens wel geweldig leuke katten hoor en ik heb het meer dan een half jaar geprobeerd maar het ging gewoon niet.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:46

Tsja, moeilijk...
Ik heb mijn kat ook uit het asiel vandaan, en ken veel mensen die hun dier uit het asiel hebben.
Zindelijkheid is eenheel lastig probleem, het kan ook met dominantie te maken hebben.
Maar bekijk het zo; die kat verdient een plekje waar er niet zo veel gemopperd wordt, toch?
Sterkte!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:47

Is je kat al gecastreerd ?
Dat wil ook nog weleens helpen.

Ik vind het echt ontzettend sneu voor je dat je afscheid moet nemen.
Maar als je alles al geprobeerd hebt, dan kan ik me ook wel indenken dat het geen doen is..... en kat die alles verzeikt is niet lollig, al is ie nog zo lief.
Op een gegeven moment is de maat vol.
Wij hebben ook 3 katten, waarvan 1 kater.
Onze kater heeft het ook een tijdje gedaan, gelukkig was het maar tijdelijk.
Ook al hou ik nog zoveel van hem, ik weet niet of ik dag in-dag uit zin zou hebben om pis te ruimen (om nog maar te zwijgen over de "schade" die aangebracht wordt aan je inboedel en de alles overheersende stank).

Ik hoop echt dat jullie een fijn adresje voor hem vinden.

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:59

Heel veel sterkte, je hebt toch wel allemaal middeltjes voor onzindelijkheid???

Mist

Berichten: 9477
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:07

Ik ken het. Ongeveer 10 jaar geleden vonden wij een katje langs de snelweg (Patches) die zeikt ook alles onder in huis. Het is een (op vroege leeftijd) gecastreerde kater. Niets helpt, allerlei middeltjes geprobeerd, van kalmeringstabletten tot homeopatisch. Sinds 2 dagen heb ik een Feliway verdamper in huis, maar aangezien ik zoveel werk, en mijn werkster 2x per week komt momenteel, kan ik zelf niet zeggen of het werkt. De enige andere optie is idd inslapen...maar dat kan ik toch niet. Nu het zo warm is buiten kan ik het (soms) opbrengen om hem snachts buiten te laten (mijn katten heb ik liever binnen snachts)
Patches is ook naar mijn ouders verhuisd (omdat ik zelf nog 3 katten heb) zodat hij daar "de baas in huis" was. Maar dat hielp ook niet, dus is hij terug. Ik heb me er bij neergelegd dat ik veel moet schoonmaken. Met zijn neus erdoor halen, kop onder de kraan, tikken geven, niets helpt. Hij heeft gewoon een hersenkronkel!
Kun je hem niet gewoon buiten laten ? In het asiel (als je het eerlijk vertelt) zullen ze hem waarschijnlijk ook in laten slapen want zo'n kat is gewoon niet te plaatsen! Een boer (waarbij hij op stal kan lopen) gaat echt niet naar het asiel om een kat te halen.

Veel sterkte!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:31

Mist schreef:
Ik ken het. Ongeveer 10 jaar geleden vonden wij een katje langs de snelweg (Patches) die zeikt ook alles onder in huis. Het is een (op vroege leeftijd) gecastreerde kater. Niets helpt, allerlei middeltjes geprobeerd, van kalmeringstabletten tot homeopatisch. Sinds 2 dagen heb ik een Feliway verdamper in huis, maar aangezien ik zoveel werk, en mijn werkster 2x per week komt momenteel, kan ik zelf niet zeggen of het werkt. De enige andere optie is idd inslapen...maar dat kan ik toch niet. Nu het zo warm is buiten kan ik het (soms) opbrengen om hem snachts buiten te laten (mijn katten heb ik liever binnen snachts)
Patches is ook naar mijn ouders verhuisd (omdat ik zelf nog 3 katten heb) zodat hij daar "de baas in huis" was. Maar dat hielp ook niet, dus is hij terug. Ik heb me er bij neergelegd dat ik veel moet schoonmaken. Met zijn neus erdoor halen, kop onder de kraan, tikken geven, niets helpt. Hij heeft gewoon een hersenkronkel!
Kun je hem niet gewoon buiten laten ? In het asiel (als je het eerlijk vertelt) zullen ze hem waarschijnlijk ook in laten slapen want zo'n kat is gewoon niet te plaatsen! Een boer (waarbij hij op stal kan lopen) gaat echt niet naar het asiel om een kat te halen.

Veel sterkte!

Ben het helemaal eens met Mist.
Ik heb ook 2 asielkatten, en Sanders, de zwarte valt de nieuwe na ruim een jaar nog steeds aan.
Maar terugbrengen kan ik niet , ik leg me er maar bij neer dat Sanders niet in de kamer mag,is dus vaak een heel gedoe, want hij is hondsbrutaal.Ook pist ie van kwaaigheid wel eens binnen.
Een mens is niet volmaakt, en een beest dus ook niet.Jammer dat je met je vader zit..... Haha!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Mist

Berichten: 9477
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:49

Natasha"]
[quote="Mist schreef:
.

Veel sterkte!

.Jammer dat je met je vader zit..... Haha!
[/quote]

ja ! kun je die niet kwijt bij het asiel ?? Haha! Helaas, soms is er echt niets aan te doen. Ik woon nu alleen, dus de consequenties zijn voor mij. Maar in laten slapen kan ik niet over mijn hart verkrijgen, echt niet! Toen ik nog thuis woonde hebben mijn moeder en ik ons best gedaan om de "schade" te verbergen. Maar geloof me, ik kan hem soms wel wurgen! Ik weet echt neit waar het aan ligt, wel is het erger geworden nadat hij was aangereden (kunststof kniebanden- een hele dure kat dus ook!) maar een echte oorzaak kan ik niet aanwijzen. Ik heb heel mijn leven al katten en dit is echt een uitzondering. Dat FEliway spul kostte 21 Euro, het schijnt wel goede resultaten te geven, eerlijk gezegd heb ik zelf nog geen plasje gevonden (wat wel heel ongebruikelijk is want hij doet het dagelijks op verschillende plaatsen)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:56

Ah, wat sneu!
Jammer dat hij geen kans meer krijgt...
Katten in het asiel zijn er genoeg, ik zou even wachten met naar het asiel brengen, wanneer ze geen baasje vinden slapen ze in... dat wil je waarschijnlijk niet.
Het beste lijkt mij zelf een goed tehuis te zoeken!
In iedergeval heel veel sterkte toegewenst!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:04

Een van de katten van mijn ouders is om onder meer deze reden enkele maanden geleden naar stal verhuisd. En gelukkig gaat het hartstikke goed.
Ze plast nu mooi in Yorghos stal en aangezien ik die toch moet mesten heb ik daar geen last van. Verder gaat het prima met de andere katten en ze lijkt het naar haar zin te hebben.
Kun je deze kat niet via een advertentie ergens op een boerderij ofzo plaatsen?

* To Belg, or not to Belg *

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:07

Linda250 schreef:
Kun je deze kat niet via een advertentie ergens op een boerderij ofzo plaatsen?

Inderdaad, alles is voor dieren beter dan het asiel
Een boerderij in de buurt? Kun je hem wel eens zien

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:43

Mijn kat heeft een jaar lang alles onder gepiest en twee woningen finaal verpest. Nu heeft ie een tuin en hij is keurig zindelijk. Elke dag de bak schoonmaken helpt ook.

In het land der blinden is eenoog koning!

Lianne007

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:48

en castereren dan?....dat wil ook helpen!! Het is wel heel rot voor je...dus als hij weggaat veel sterkte he

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:54

ja ook veel sterkte!!!! ik zou het verschrikkelek vinden!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

JoySpreader
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: binnenkort omg. utrecht!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:10

Ik heb een poes die ook het huis onderpist..... heel vervelend. Mijn moeder heeft het ook wel een beetje met haar gehad maar kan gelukkig het idee niet aan haar in te laten slapen of naar het asiel te brengen. We hebben zelf namelijk juist katten daarvandaan gehaald.... Niet de plaspoes overigens..... Misschien heeft iemand tips voor plassende poezen ????? Verward Verward

Neel super veel sterkte en ik hoop dat je kat snel een nieuw plekje krijgt!!!! [color=orange]
[/color] Huilen

Lachen Bring Joy into your life !!!! Lachen

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:14

Zielig hoor Huilen

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:41

Kost eventjes wat tijd, maar bij ons DEDEN ze het ook. Wel steeds op dezelfde plek. We pakten een plantenspuit, en als ze in de 'plasbuurt' gingen sneffelen of zitten kregen ze een straal water over ze heen. Nu zijn ze zo bang voor die plantenspuit dat je hem gewoon op de plaats waar ze plassen neer zet er al niet meer komen. Ik hoop dat het werkt!!!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:24

Sammy , mijn nieuwe poes, heb ik uit het asiel omdat ie zou sproeien.Ik vraag als ik een kat ga halen in het asiel om een kansloze.
Ze heeft echter nog nooit gesproeit!Kan me ook niet voorstellen dat poezen dat doen.
Over binnenplassen: zorg echt dat de kattenbak kraakhelder is, en geef iedere kat een eigen.
Peper op de plaats strooien waar ze hebben geplast, schijnt ook te helpen.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:44

Misschien al eens gedacht aan een medische reden? Misschien iets met de nieren?
En zoals hier boven al word gezegt:

Natasha schreef:
Over binnenplassen: zorg echt dat de kattenbak kraakhelder is, en geef iedere kat een eigen.
Peper op de plaats strooien waar ze hebben geplast, schijnt ook te helpen.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:49

mijn kleintje deed dit dus ook !! we werden er helemaal gek van het ergste was hij deed het op bed als wij liggen te slapen!!

de oorzaak was dat onze andere kat hem gewoon weg joeg vd bak dus heb ik een andere bak erbij gekocht en toen was het over sindsdien heb
ik echt geen enkele x meer een probleem gehad!! (alweer 3 jaar geleden)

misschien dat dat helpt...?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:52

het kan aan de nieren liggen idd!of aan de blaas, maar ik zou een advertentie op marktplaats enzo zetten, voor iemand die de kat in stal wil hebben.

wij halen ook regelmatig katten uit het asiel, die we als stalkat hebben, maar helaas zit er een kattenmoordenar in de buurt, en houden we de katten gedwongen binnen, ja ze komen wel buiten natuurlijk, maar eten&slapen altijd binnen, das veiliger voorze

t is dat wij er dus al hebben, anders had ik die van jou wel willen hebben!
maar er zal vast toch wel iemand zijn die deze kat als stalkat wil hebben!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

annem
Berichten: 21
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:23

het is misschien raar maar als ik eerlijk ben zou ik denk ik kiezen voor inslapen dan voor het asiel. in het asiel heeft ie geen schijn van kans tov alle kleine poesjes en "normale" katten. als je em nu laat inslapen bespaar je hem die laatste paar nare weken. zelf ga ik inderdaad ook altijd voor de kansloze dieren maar op dit moment zit ik nog met een gefrustreerde hond en kat dus een volgend probleem geval kan ik er echt niet bij hebben. verder sluit ik me volledig aan bij de vorige tips die al gegeven zijn. ook weet ik uit ervaring dat katten dit ook wel willen doen uit onvrede ergens over, gewoon om te pesten. misschien is je vader naar het asiel wel afdoende (hihi)

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:44

Okee, bedankt voor de tips allemaal OK dan!
De kater is al wel gecastereerd, het is begonnen een paar jaar geleden nadat hij weg was gelopen en na 6 weken weer thuis kwam. Misschien is idd wel een advertentie op marktplaats een idee. Iemand die een stalkat zoekt *LOL* ik weet zeker dat hij daar wel geschikt voor is, muizen vangen is zijn grote hobby!! Haha! En idd misschien toch eens met de DA bellen en vragen of het aan zijn nieren kan liggen en wat daar aan te doen is.
Gelukkig lees ik ook dat wij niet de enige zijn met zo'n "vieze" kat Haha!
Jullie horen hoe het is afgelopen!! Ik ga nu weer richting zomerhuisje Cool (Nicole = mijn pony, moet nog voer Haha!)

Mzl

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freekfuchs, Roadracer en 109 bezoekers