Wie heeft hier een zoon/dochter van Concorde???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Wie heeft hier een zoon/dochter van Concorde???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 11:39

Hey iedereen!
Ik ben eigenlijk wel heel errug benieuwd naar iets, namelijk hoe jullie Concorde-afstammelingen zich gedragen tijdens het rijden. Concorde's staan er om bekend om heel erg trots te zijn en ze zijn niet makkelijk te rijden. Ik heb zelf een Concorde-dochter (uit een Zeoliet). Ze is idd niet heel erg makkelijk te rijden, maar het gaat nu wel heel erg goed en het klikt behoorlijk tussen ons *LOL* . Ze wel een onwijs felle springer en trekt je echt op het hout aan...!!! Dus...wie merkt deze dingen nog meer op bij jullie Concorde's?


esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:14

ik heb een concorde bij ons op stal gereden, en ja ook ik vind dat het hete paarden zijn maar wel eerlijk. En springen doen ze super!!! Deze jonge dame start nu m springen en is wel erg heet tijdens het springen maar ze doet het weel voor je hoor!

be good to horses, the are also good to you

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:44

Ja het klopt idd dat ze graag voor je willen werken. Dat doet Jolinque (zo heet dus mijn Concorde) ook. Erg lief en dapper gezien haar geschiedenis. Een ruiter heeft haar toen zo verkeerd aangepakt en echt te veel van haar gevraagt Huilen , ik zal de naam maar niet noemen want hij is hier vast wel bekend en ik wil geen problemen....


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:29

Ik heb ook interesse gehad in een Concorde, maar die was voor mijn neus verkocht. Super gaaf paard. Groter dan 1.70m, beetje lomp, maar wel een echte knuffel. Heerlijk te rijden, en heel braaf op stal Lachen

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:02

Op de stal waar concorde gefokt is staan natuurlijk gruwelijk veel concordes. Allemaal leuke paarden voor ook de basisruiters. Allemaal goed fors van exterieur wat ik mooi vind. Ze kunnen allemaal dressuren en springen.

Verder zijn ze goed wakker, vriendelijk en werkwillig. In het begin zijn ze misschien niet de makkelijkste maar zijn ze en jaar of 5/6 dan zijn ze daar doorheen over het algemeen en echt goede en fijne sportpaarden!!

Ik zou er zo eentje willen hoor!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:05

Volgens mij heb jij het over manege Sonniushof in Son, toch?
Daar heeft de moeder van Concorde volgens mij nog een hele tijd in de lessen meegelopen.
Ik heb daar mijn vorige paardje gekocht Lachen

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:33

Rinske schreef:
Volgens mij heb jij het over manege Sonniushof in Son, toch?
Daar heeft de moeder van Concorde volgens mij nog een hele tijd in de lessen meegelopen.
Ik heb daar mijn vorige paardje gekocht Lachen


Welk paard heb je daar gekocht?? Ben ik toch wel heeeeeeeel benieuwd naar.

Ja Flyer is behoorlijk oud geworden maar inmiddels enkele jaren al overleden.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 23:31

Mijn vriend heeft 2 Concordes, van moeders kant beiden Variant. Volle zussen dus (het zijn merries Haha! ) Maar 2 totaal verschillende paarden qua karakter. De een is heel makkelijk en laat zich fijn rijden. De ander is een heethoofd en snel geprikkeld, maar beiden wel super springen en heel netjes, correct lopen! En niet te vergeten mooi compact exterieur met mooi hoofd!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 13:21

Ik ben ook helemaal gek op de bouw van de Concorde's. Misschien wat klassiek, en de meeste mensen zijn ervan overtuigd dat ze (meestal) een te korte nek hebben en te fors zijn om nog tussen de huidige fok te horen, maar dat vind ik echt onzin. Het zijn gewoon fantastische paarden!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:21

ik ben al heel lang een echte concorde fan, bijna alle concordes die ik heb gekend, kon ik super mee overweg, ik heb nu ook een concorde merrie uit een persian path moeder,
heel moeilijk karakter maar als ze gaat dan gaat ze ook echt ( rijd hobbymatig wat crossjes met haar) maar als ze een x geen zin heb, dan kun je het ook wel vergeten (of heet dat meer met het vrouw-eigen te maken? Haha! )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Nimby en 48 bezoekers