Gezocht; verleden van mijn pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Gezocht; verleden van mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 16:03

Ik ben eigelijk op zoek naar de ouders van mijn papier-loze D-pony, met behulp van liberty ben ik al best een eindje gekomen, maar op het moment zitten we op een dood spoor.

Mazzel is een donkerbruine D-pony (ruin), nu 8 jaar, dus geboren in 1995.
Ik dacht zelf altijd dat het een kruising was, maar volgens Stal Sintels is het waarschijnlijk een volle New-Forest, van het zwaardere type.
Mazzel is ongeveer 1.42,
aftekeningen; een kolletje en een (heel klein) snebje op z'n bovenlip, verder geen aftekeningen.

3 jaar geleden hebben wij hem bij een handelaar in Netersel (bij Reusel) (NB) gekocht (waarschijnlijk de Neterselseweg/Neterseweg?) huisnummer weet ik helaas niet meer. M'n pony had op dat moment geen naam (handelaar noemde hem altijd 'Sjefke') en hij vertelde dat hij hem van een oudere man gekocht had die er met de kar mee reed. Mazzel was toen nog niet ingereden, alleen beleerd voor de kar. (ik heb hem zelf ingereden)
We denken dat hij al lang voor de kar staat, omdat hij ontzettend mak is en goed luisterd naar de hulpen.
Linda (liberty) is achter het e-mailadres van een vorige eigenaar gekomen, en die zei dat hij Mazzel op de markt in Elst gekocht heeft, in welk jaar dat was weet ik helaas niet.
Ik zit nu dus op een dood spoor, en ik hoop dat er bokkers zijn die hem misschien kennen, zodat ik weer wat verder kom. Alvast enorm bedankt!

Een paar foto's;
Afbeelding
hier had ik 'm pas..

en wat nieuwere foto's;
Afbeelding

Afbeelding

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:59

Dat in Elst was haast in dezelfde week, dus in 1995.

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:00

En verder kunnen jullie niet?
Weet die oudere man niet meer van wie die hem gekocht had in elst?
Wat banketstaaf voor jullie dat je op dood spoor zit

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:43

Kan je helaas niet verder helpen meid maar wel iets zeggen: Mazzel lijkt op die laatste foto echt op Cezanne!!!! Cannie heeft net zo'n vaag kolletje alleen die van haar is wat groter maar goed zij is ook alweer 14 jaartjes oud Haha! En praktisch hetzelfde koppie hebben ze Lovers
Weet alleen 100% zeker dat het geen familie van mekaar is (we kennen de 'fokkers' van Cezanne nog goed en Cannie is een kruising Arabier x een of ander Engels ponyras).

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 00:10

je kan wel ziend at het NF is vind ik... en informeren bij fokkers? misschien weten hun meer..

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 01:15

Kan mij goed voorstellen dat je het verleden van je paardje wilt weten! Ik heb dat ook met onze pony Pepsi, een dag of 10 geleden heb ik ook een oproep gedaan hier op Bokt, maar jammer genoeg is daar niets uitgekomen. (wel een paar aardige Bokkers die het willen proberen!!)
Raar is dat dan he! Pepsi is nu ruim 19 jaar, toen wij hem kochten net 16, zijn inentingsboekje en paspoort gaan terug tot 1997, hij was toen dus 13 jaar.
En die tijd daarvoor dan?? Zou niemand hem dan herkennen?? Zelf denken wij dat hij is afgekeurd voor de wedstrijdsport, ivm een litteken (dus blessure) aan zijn achterbeen, daar zit echt een flink litteken, en je merkt ook dat hij minder soepel loopt met dat been! En dat hij daarom opeens in 1997 opduikt bij een handelaar die hem dan zonder papieren doorverkoopt.
Wel weten ze zijn geboortedatum! (hoe kan dat dan weer wel!)En dat hij best hoog gelopen heeft en ook gesprongen. (hoorde ik van de eigenaar die ik nog kon traceren) en toen hield het op.....
Bij Pepsi denken ook veel mensen dat hij een N.F. is, maar sommigen denken weer een kruising tussen een Arabier en een NF, gezien zijn vacht en verdere voorkomen.
Toch hoop ik er ooit nog eens achter te komen wat zijn voorgeschiedenis is! *LOL*
Ik hoop voor je dat het jou ook lukt!! Veel succes!!!! Lachen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 12:00

Het probleem is dat ik er ook geen entingsboekje bij gekregen heb, eigelijk vrijwel geen informatie.
Alleen dat die handelaar hem gekocht had van een oudere man, maar tegen Linda heeft ie dus gezegt dat Mazzel van de paardenmarkt in Elst af komt..
ik ben bang dat ik helemaal vast zit, en dat ik niet verder zal komen Scheve mond

Jij ook succes met je zoektocht, Stephany!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:08

Waterkippie schreef:
je kan wel ziend at het NF is vind ik... en informeren bij fokkers? misschien weten hun meer..

daar ben ik druk mee bezig Lachen

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:46

Hoi hoi

ik heb nu een pony bij een handelaar gekocht en die lijkt er sprekent op alleen mijn pony is een merrie en is 1.47meter.mijn pony is trouwens ook een new forest.
maar helaas kan ik je niet helpen!!!!!!!!!!!

groetjes suppie

jana
Berichten: 17
Geregistreerd: 30-04-03
Woonplaats: kortessem, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 00:15

waar ligt Elst ergens?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:51

jana schreef:
waar ligt Elst ergens?


onder Nijmegen, NL dus, maar kan ook zijn dat ie uit Belgie oid komt, je weet maar nooit!