hoeveel groeit een tinker nog

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daily

Berichten: 119
Geregistreerd: 26-06-03

hoeveel groeit een tinker nog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 21:55

ik heb van een vriendin een hoofdstel gekregen maat full maar die is te groot voor mijn tinker (net te groot met kleine bit ringen past ze hem net op het laatste gaatje) maar mijn tinker is nog maar 2 jaar zal haar hoofd nog groeien of raden jullie aan om hem om te ruilen voor een cob maat


FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:08

Dat kan ik je niet vertellen..want paarden en vooral tinkers zitten vol verrassingen..

Maar tinkers groeien nog door tot de 8 ongeveer..
maar op twee jarige leeftijd heb je nog geen hoofdstel nodig hoor..
Met Drie jaar pas ga je je paardje beleren, dus even een jaartje wachten..

Monique

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:57

Bij mij op stal staat een tinker en die is hart op weg om 1,70 te worden en hij is nu 3 en 160 ( schat ik) maar zn kont is al een stuk hoger en zn voorkant groeit ook nog mee!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:20

Hij groeit nog wel een stuk hoor! Die van mij is van z'n 4e tot z'n 6e (dus in de twee jaar dat ik hem heb) 5 cm gegroeid. Ik had eerst ook een Cob maat, nu dus een Full Lachen

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:19

Voor zover ik weet groeien Tinkers in de hoogte tot een jaar of 3, 4. Mijn Tinker was echter pas volledig volgroeid toen ze acht was. Ze werd nl. nog breder in de hals en borst. Als ik nu naar haar kijk en vergelijk met foto's van toen ze drie was is ze daarna nog heel erg gegroeid.

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:34

Mijn Sam is tussen z'n 5e en z'n 7e nog 2 cm gegroeid

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:52

mijn gam is tussen zijn 4.5 en 5.3 jaar noppes gegroeid hij blijft steken op 1.46

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:11

Volgens vrijwel iedereen groeit mijn 2-jarige Tinkermerrie vrijwel niks meer (misschien 2 of 3 cm) maar ze klopt dan ook al in alle verhoudingen.
Of haar hoofd nog groeit weet ik eigelijk niet, die is eigelijk weer te groot voor de rest van haar lichaam, dus wie weet heeft ze toch nog een verassing in petto, en groeit ze toch nog aardig wat Tong uitsteken

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:47

Volgens vrijwel iedereen groeit mijn 2-jarige Tinkermerrie vrijwel niks meer (misschien 2 of 3 cm) maar ze klopt dan ook al in alle verhoudingen.

Hey....

Chubby stond ook af en toe een maandje in de goede verhoudingen, en daarna schoot die kont weer omhoog Lachen Als ik zie hoeveel ze is gegroeid sinds haar 2e
Haar hoofd is echter nauwelijks meer gegroeid in het afgelopen jaar (dat merk ik aan het feit dat haar hoofdstel nog steeds niet aangepast hoeft te worden)

Groetjes,
Jacqueline


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:38

tinkers groeien echt heel lang door,
toen king 3 jaar was meette hij 1.52 en nu is ie 6 jaar en is ie 1.57 m
dat is dus gewoon nog 5 cm in 3 jaar onder ongezonde omstandigheden, laat staan dat je je tinker goed verzorgd en mooi gezond houd, dan word het een joekel, hihi

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:06

Flet heeft ook een full-hoofdstel maar net als bij jou waren de bakstukken net iets te lang. Ik heb vervolgens gewoon nieuwe bakstukken gekocht maat cob Haha! En nu past het hoofdstel uitstekend! Mocht haar hoofd nog wat gaan groeien dan kan ik de oorspronkelijke bakstukken er weer aan vast zetten OK dan!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:09

Toen Shay 3 was paste het hoofdstel ( maat Cob) op het laatste gaatje precies , nu we een jaar verder zijn heb ik alles al 2 of 3 gaatjes moeten verzetten. Haha! Dus als ik jouw was zou ik dit hoofdstel houden en volgend jaar past hij denk ik wel !

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:29

Ik ben bij connor ook begonnen met een maatje cob en een medium boom zadel, ik ben nu 1,5 jaar verder en heb inmiddels een fullsize hoofdstel en extra wijde boom van zadel en tuig maat full waarvan we binnenkort de kruisriemen moeten vervangen door extra full, ik zou het hoofdstel gewoon in de kast laten hangen en af entoe invetten, als je dan een full hoofdstel nodig hebt dan heb je hem tenminste.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker