[LO] gekke jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

fruitdruifje

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: goeree overflakkee

[LO] gekke jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:48

help....we hebben een 4 jarige jazz,die bijna niet te longeren is.hij gaat niet voorwaarts,maar na boven tijdens de draf,nu komt ie:als je hem van achter aandrijft,met of zonder zweep,draait ie,hangt in de longeerlijn,bokt en crosst alle kanten op,zo dat ik moet los laten.mijn handen en rug houden het niet vol om hem te houden.dan galopeert die vrolijk door de bak,ik schrik me wezeloos,dat die op de longeerlijn trappt en valt,en pas na 10 minuten of meer heb je hem terug.ik ben op mijn buik en mijn rug door de bak gegaan,omdat ik niet wou loslaten,het brandt door mijn handschoenen heen.hoe voorkom je dat idioote gedoe?? Huilen

het geweld begint als de kennis van de ruiter eindigt


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:26

gewoon rustig zijn!

Ik heb dit jaar een 3jarige jazz beleerd. Ik haat het om DE Jazz te zeggen dus het is gewoon Tosca. Ze is een schat van een beestje! Check haar in m'n profiel! Een half jaar geleden konden de eigenaar en zijn zoon (beide boeren en volwassen kerels) geen halster om krijgen bij haar. Met veel liefde en geduld heb ik haar met heel veel plezier beleerd. Dus mijn advies is: neem meer tijd voor het paard en leer hem eerst goed kennen en laat het paard je vertrouwen. Ondanks bokkesprongen Knipoog is Tosca nu geweldig, ze wil altijd voor me werken. En ze is het betrouwbaarste paard nu op stal, al zijn er nog heel veel mensen die er met een boog om heen lopen. *zucht*. Geduld meer heb je niet nodig...........

En anders moet je het met de join up beginnen. Zo krijg je respect van een paard en niet gelijk longeren enzow.

Ik wens je suc6 en zou je wel willen helpen als je niet helemaal in Zeeland woonde Knipoog Ik ben nu bezig om de moeilijke paarden te beleren (lees gedagsgestoorde) Je mag hem bij ons brengen als je wilt........ al zul je dan wel een eindje moeten rijden! Maar deze paarden zijn het zeker waard

Als je meer vragen of zoiets hebt stel ze maar of pb ze me!

fruitdruifje

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: goeree overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 18:52

geduld heb ik zat en rustig ben ik alltijd,maar bij 14 paarden kan je niet 2 uur uit rekken voor een paard.pik weet wel,toen die kwam voor 1 maand,zag ik die eigenaresse met hem bezig,zucht,hij rende ze omver en graaide alles uit haar handen......maar hoe voorkom je nou dat gedraai met longeren??hij doet het zo snel.......

het geweld begint als de kennis van de ruiter eindigt

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 10:15

Ik zou beginnen met een gedeelte van de bak af te zetten. Dan kan ze niet vol aan de lijn gaan hangen en vervolgens door de bak gaan galopperen. Verder vraag ik me af hoe ze is met leiden. Loopt ze dan netjes met je mee, of moet je haar steeds tegenhouden of juist meetrekken. Als dat niet netjes gaat, zou ik daar eerst aan gaan werken.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:09

nathalievt schreef:
Hoi,

Wij kunnen je wel helpen. Je kan hem bij ons in de africhting zetten en binnen 3 weken ben je van het probleem af. Wij werken met de Natural horseman methode en het werkt echt. En dit betekend na 3 weken dat je kan longeren met of zonder lijn. Je zal merken dat je paard beter hanteerbaar is en vooral met een jazz, kan dat geen kwaad. Wij geven ook nog een extra week Natural Horsemanship ponykamp, en daar leer je longlijnen en dat is met twee lijnen. Je kan er nog bij, dan kun je het zelf gelijk ook leren. en als je al wat ouder bent dan geven we ook kampen voor volwassenen en dat zijn weken en weekenden. Wil je meer info dan kun je op onze site. www.dreamstables.nl kijken of bellen met 0614991292 of 0619214274


Goh, meteen ff reclame maken hè? Gaaaap

Kan een sterker persoon hem geen manieren bijbrengen?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:05

Heb je geen longeerbak of iets dat je kan afzetten, dan zou ik hem eerst losgooien en dan wat proberen te "sturen" als je in het midden staat. En natuurlijk veel geduld, maar dat hoef ik je denk ik niet te vertellen Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:15

nathalievt schreef:
Hoi,

Wij kunnen je wel helpen. Je kan hem bij ons in de africhting zetten en binnen 3 weken ben je van het probleem af. Wij werken met de Natural horseman methode en het werkt echt. En dit betekend na 3 weken dat je kan longeren met of zonder lijn. Je zal merken dat je paard beter hanteerbaar is en vooral met een jazz, kan dat geen kwaad. Wij geven ook nog een extra week Natural Horsemanship ponykamp, en daar leer je longlijnen en dat is met twee lijnen. Je kan er nog bij, dan kun je het zelf gelijk ook leren. en als je al wat ouder bent dan geven we ook kampen voor volwassenen en dat zijn weken en weekenden. Wil je meer info dan kun je op onze site. www.dreamstables.nl kijken of bellen met 0614991292 of 0619214274


Ik werk nu ook met NH methode! Geschikt voor elk paard en dan hoef je er echt geen uren voor te gaan zitten hoor! Elke dag een half uurtje en binnen een week (ik heb het nu gedaan met een rustig paard, v. Krack C) kan ik gewoon longeren. Tosca heeft iets langer geduurd maar die had het met 2 weken onder de knie OK dan! en beheerst het nu super. Aan de lijn ging ze wel eens te keer maar omdat ik het afgezet had, kon ze lekker door gaan tot ze door kreeg dat ze beter tustig aan kon doen Haha!.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:53

nathalievt"]
Hoi,

Wij kunnen je wel helpen. Je kan hem bij ons in de africhting zetten en binnen 3 weken ben je van het probleem af. Wij werken met de Natural horseman methode en het werkt echt. En dit betekend na 3 weken dat je kan longeren met of zonder lijn. Je zal merken dat je paard beter hanteerbaar is en vooral met een jazz, kan dat geen kwaad. Wij geven ook nog een extra week Natural Horsemanship ponykamp, en daar leer je longlijnen en dat is met twee lijnen. Je kan er nog bij, dan kun je het zelf gelijk ook leren. en als je al wat ouder bent dan geven we ook kampen voor volwassenen en dat zijn weken en weekenden. Wil je meer info dan kun je op onze site. www.dreamstables.nl kijken of bellen met 0614991292 of 0619214274
[/quote]

Hoe bedoel je "vooral met een Jazz" Verward

Obsession heeft een zogenaamde "lastige Jazz" gekocht, maar die heeft er geen klagen over. Tong uitsteken (van geen 1 van de 2)

Je advertentie klinkt me overigens ontzettend commercieel in de oren, en dat mag niet op bokt. *LOL*

[EA] De regels op E.A

[quote="regels op [EA]
schreef:
2: Topics op E.A. met commerciele bedoelingen zoals handel (op grote schaal) of bemiddeling in paarden of hippische zaken zijn niet toegstaan op E.A. Ook het aanbieden van één of meerdere dekhengsten valt hieronder.

fruitdruifje

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: goeree overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 20:15

ik vind het erg lief van jullie om oplossingen te zoeken,maar het het paard is een van de 14 die ik verzorg tijdens het groomen.dus hij word maar om de 3of4 dagen gelongeert.dus ik kan hem niet zo maar anders stallen.en wat het sterke betreft,ik kan mijn friend van 100 kilo nog net optillen voor ff.ik ben op onderzoek gegaan en ben uitgekomen dat die eigenaars hem van jong af logeerden met bijzet en van alles,omdat ie alltijd zo lastig was.en wij longeeren hoguit met een hoofdstel,maar probeeren alltijd alleen met een halster.ik longeer hem nu in hoeken van de bak,zo dat ie ingesloten is van 3 kanten,maar echt werken wil het NOG niet.voor de rest is die best braaf en loopt onzettend mooi.ik hoop op verbetering,maar verdere oplossingen zijn welkom.

het geweld begint als de kennis van de ruiter eindigt

nathalievt

Berichten: 6
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Nieuwland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 08:58

Een beetje reclame kan geen kwaad toch? Als het niet zou werken, zou ik nooit mijn naam gebruiken. Ik ben er 200% van overtuigd, dat jou paard binnen 3 weken handtam is zonder geweld. Wij staan niet voor geweld en wij slaan en schoppen niet. En wat jij zei over een sterker persoon, het heeft niets met sterkte te maken. Het heeft met lichaamstaal te maken. Je kan een keer komen kijken als we een paard africhten. We hebben 3 Jazzen in de africhting gehad en die zijn nu meer dan kalm en hanteerbaar.

Groetjes Dream Stables

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:01

Toch Nathalievt, mag dit (dacht ik) niet op bokt!
Je kunt Fruitdruifje een bp-tje sturen om dit op haar over te brengen!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:12

Het is weggehaald. Inderdaad commercieel...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:42

Sommige nakomelingen lijken inderdaad op hun vader qua karakter "gekke jazz".... hier met Tinke Bartels in de Grand Prix tijdens Breda Hippique.

Afbeelding

Afbeelding

Zelf heb ik een poosje voor iemand een Jazz x Michelango gereden en ik vond het een heel fijn paard, super macheren, heel fijn in de aanleunig en goede balans als je jezelf maar naar voren mee durft te laten nemen niet te veel stoort en zeker niet terugtrekken. Op stal was hij wel een neuroot. Tijdens het rijden soms wat wiebelig en deed soms spontaan een stapje opzij, maar stopte dan meteen weer om je er niet af te laten vallen. Niet kwaad bedoeld dus!

En ze hebben prachtige kopjes.
Hier Nartan van Jeanette Haazen na de Intermediair I op de zomerdresuurdagen op stal Gouberg in Roozendaal afgelopen zondag.

Afbeelding

Net zo mooi als Jazz zelf die er wel om kan lachen...

Afbeelding

(alle foto's copyright Marcel Knaapen http://www.paardenfoto.nl)

nathalievt

Berichten: 6
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Nieuwland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:46

Ik ben er blij om dat jullie het zelf kunnen en dat jullie onze hulp niet nodig hebben. veel succes.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:51

Ik hoop dat de fokker waar ik de paarden voor rijd Jazz dit jaar weer gaat gebruiken. Ik vind het heerlijke paarden! Van mij mogen ze alle Jazzen wel naar ons toe brengen! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers