panikeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anezka
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Rumst (B)

panikeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 15:51

Hallo iedereen,
Ik zit met een mega groot probleem en mischien weet iemand van jullie er een oplossing voor.

Wanneer ik mijn paard op de camion zet doet ze niets, maar vanaf die begint te bewegen begint mijn paard te panikeren. Dan gaat ze hangen, en uiteindelijk schopt ze tegen de kant, ze zou der alles voor doen om eruit te graken. Ik heb het al geprobeerd met verdoving, zodat ze rustiger zou zijn maar ook dat hielp niet. Mijn paard is nu 5 jaar en op een trailer heeft ze nooit iets voorgehad, daarop doet ze niets. Wat moet ik nu doen???

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:20

staat ze anders dan in een trailer (bijvoorbeeld schuin tov de weg of achterstevoren)? Dan kan ze het niet gewend zijn en moet ze het nog leren. Meestal zijn de plaatsen waar de paarden staan op een vrachtwagen anders dan in een trailer en hebben ze minder ruimte waardoor ze hun hoeven niet lekker breed uit elkaar kunnen zetten. Kunnen sommige paarden heel angstig van worden, omdat ze dan hun evenwicht minder goed kunnen bewaren en zich schrap gaan zetten tegen de wanden. Meestal help het dan om de plek waar het paard staat wat ruimer te maken, zodat het zn benen wat meer uit elkaar kan zetten en het beter zn evenwicht kan bewaren.

Anezka
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Rumst (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 16:22

als ik mijn paard meer plaats geef dan valt ze gewoon omver. En ze heeft evenveel plaats op de camion als op de trailer, het is wel zo dat ze nu anders staat op de camion

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:08

Hallo, welkom op bokt!
Sorry dat ik het vraag, maar... wat is een camion?
Dat woord ken ik niet.

Anezka
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Rumst (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 18:50

Ja sorry ik ben belg voor iets eh
een camion is een vrachtwagen