Vliegenmasker gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Vliegenmasker gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 16:24

Heb gister bij de paardendrogist dit masker besteld voor Michelle(vandaag al in huis!):

Afbeelding

Hij zit helemaal netjes, sluit goed aan, en zit mooi stevig.
Het ziet er alleen een beetje spookachtig uit Clown Haha! .
Ze keek niet eens raar op Lachen

Maar wat ik me afvraag, bij d'r ogen is het mooi bol(op de foto helaas nóg boller), maar d'r wimpers zitten er toch wel een klein beetje tegenaan, zou dit gaan irriteren?
Want dan denk ik weer bij mezelf, zou ze het dan wel zo fijn vinden, liever vliegen, of liever een irriterend masker.. tsjah.

Ik heb 'm net vandaag dus omgedaan, dus zou nog even af moeten wachten..

Heeft een van jullie hier ervaring mee?


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:42

Ik heb er een tijdje geleden ook eentje aangeschaft voor 1 van mijn pony's omdat ze verleden zomer zo'n last van de vliegen en de zon had, wat resulteerde in een ontstoken en tranend oog. Alleen ik heb hem deze zomer nog geen 1 keer gebruikt (1 keer gepast) want die problemen met het oog lijken ineens verdwenen te zijn. Ach liever dat ze geen last heeft.

Als ik zie dat ze toch weer probleempjes met d'r ogen krijgt, krijgt ze hem alsnog op.

Ik heb eentje van Bucas, maar die staat erg bol bij de ogen, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat die tegen haar wimpers kwamen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:52

Dat kapje bij die neus ziet er trouwens ook best vervelend uit Haha!

Ging ze daar niet met haar neusje aan wriemelen eigenlijk ?

Maarja zoals de Fries hier op het land , die heeft van die vliegensliertjes. Bij de ogen dus geen vlieg te zien , maar direct waar de sliertjes ophouden (iets boven de neusgaten) zit dat hele snoetje vol krioelende vliegen Dat vind ik nu echt snielig eruit zien...dus wat dat betreft is dit wel een leuk idee.

Trouwens op de foto bij dat paard vallen de punten bij de ogen ook wat te laag , zie je dat ? Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 16:59

Ja ik zie het idd, maar je ziet links toch wel een heel stuk 'open' dus die staat wel erg bol, misschien heeft michelle wel een heel breed hoofd? Tong uitsteken

Dat kapje bij de neus is wel te doen, michelle is niet zo spelert, ik deed dat ding om en ze ging verder met duffen, ze vond er geen reet aan, het kapje zit opzich wel goed(had iets korter gemogen) alleen met briessen word het zo'n snot boel Tong uitsteken Dat kapje zit met klitteband vast dus die kun je er ook zo afhalen.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:01

Mijn paard zou dat niet tolereren hoor, zo'n gevaarte op zijn hoofd Haha! Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd hoe jou ervaring er mee is. Het ziet er niet erg gemakkelijk uit zeg maar, maar als het nou helpt..

"What we call human nature, is actually human habit.."


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:04

Ja ik kreeg ook met de bestelling een hele lijst mee met hoe je 'm om moest doen, vooral ingesteld op schrikkerige paarden, (ivm met het klitte band ook enzo), maar michelle keek er niet eens naar, ze wilde er niet eens aan ruiken, ik zou idd best kunnen begrijpen dat paarden er bij het zien ervan al wegrennen Tong uitsteken

Ik moest zo lachen toen ze 'm om had, stond ze daar een potje te slapen, ik roepen van achteren, kijkt ze echt zo om van, huh? heb je wat lekkers? maar het zag er zó stom uit! Ik zal morgen ochtend eens wat foto's schieten!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:09

Je ziet geen uitdrukking meer he op dat koppie ? Lachen

Hahaha , ik zie Shel al in die wei hangen met dat ding op haar koppie , kan me precies voorstellen hoe ze er bij staat , interesseert haar echt vaak geen reet he *LOL*

Enneh...met schrikken en klitteband heb je al ervaring Schijnheilig

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:10

Haha inderdaad! Daarom probeerde ik het eerst maar voorzichtig!
hahaha zie het alweer helemaal voor me!

het is ook een gekke muts joh, zo'n schijterd dat het kan zijn!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:11

Och , vergeleken met die van mij *LOL*

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 17:13

Ja, maar die van jou is een geval apart Tong uitsteken

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 11:24

Hier de foto's
Afbeelding
Afbeelding

Bij het rondje zit het dus ietsje tegen de bovenkant van d'r oog aan.. als ik bij dat streepje een kussentje zou kunnen maken dan is dat opgelost, zon kussentje zit ook op d'r voorhoofd.

Dat neusflapje ga ik nu ook korter maken dmv een extra klittebandje Lachen

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:38

Het probleem met veel vliegenkappen is dat de naden waardoor de kap bij de ogen bol gaat staan niet op de juiste plek zitten. Ik heb goede ervaring met de Farnham kappen (en de merkloze die ik zelf uit Amerika haal). Ze vallen wel altijd klein, dus ik heb meestal maat Large voor een D/E-pony.
Die van mij vinden het heel normaal als ik 's ochtends weer met de kappen aankom.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 11:50

Heb je een foto van die van jou?

Vind het zo raar, want op de foto van de paardendrogist, lijkt hij heel bol te staan ,maar goed dat zal ook verschillen per paard, ding is trouwens wel stervens duur..

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:21

Och jee , het is idd net Darth Vader nu *LOL*

Is 'ie niet gewoon een maatje te groot , dat een maat kleiner beter zou uitkomen op dat koppie ?

Hij oogt erg lang bij de neus idd , oren zijn flink aan de maat en de klitteband komt ook niet geweldig uit...of hadden ze geen maat kleiner ? Lachen

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:28

Afbeelding
Deze heb ik dus. De maat is L en je kunt zien dat hij hij bij de ogen ver 'af' staat.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:37

Het lijkt me erg warm met dit weer, dat merk je zelf ook als je onder zo'n klamboe slaapt, al zitten er gaatjes in, het is toch erg benauwd. Maarja... wel fijn tegen vliegen/dazen.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 13:25

Sugarmiss schreef:
Afbeelding
Deze heb ik dus. De maat is L en je kunt zien dat hij hij bij de ogen ver 'af' staat.


Ik zie je foto niet?(heb ik wel vaker) zou je 'm per mail kunnen sturen?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 13:26

pmarena schreef:
Och jee , het is idd net Darth Vader nu *LOL*

Is 'ie niet gewoon een maatje te groot , dat een maat kleiner beter zou uitkomen op dat koppie ?

Hij oogt erg lang bij de neus idd , oren zijn flink aan de maat en de klitteband komt ook niet geweldig uit...of hadden ze geen maat kleiner ? Lachen


Dit is maat S-Pony dus, het klitteband zit goed(idd wel wat langeflappen), strakker kan niet want dan zit hij echt te strak.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-03 13:27

Rocco schreef:
Het lijkt me erg warm met dit weer, dat merk je zelf ook als je onder zo'n klamboe slaapt, al zitten er gaatjes in, het is toch erg benauwd. Maarja... wel fijn tegen vliegen/dazen.


Denk dat het wel meevalt hoor, slaap zelf ook onder een klamboe en merk niks?

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:48

Bovendien denk ik dat een beetje warmte eerder aan te bevelen is dan een paar ogen wat onder de vliegen zit, een paard wat dus konstant zijn hoofd staat te schudden en de kans op oog-irritaties c.q. ontstekingen.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:51

Mijn paard heeft het zelfde soort masker als Sugarmiss, alleen gekocht bij de paardendrogist. Werkt perfect!
Hij had voordat het masker kwam onstoken ogen en sinds het masker (en behandeling natuurlijk Lachen ) heeft hij nergens meer last van. Terwijl er heel veel vliegen rond zijn hoofd rondzwermen als hij in de wei staat.

Een stal genoot heeft hem ook tijdens zijn bosritten, scheelt enorm zegt hij.

Het heeft nog een bijkomend voordeel en dat is dat het als een soort zonnebril werkt.

Ik denk niet dat het erg warm is eronder hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 27 bezoekers