trouwfeestje problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

trouwfeestje problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 19:00

Zie het even niet meer zitten. Zijn we het land ontvlucht om te trouwen [VvdD] trouwen en reis in Tanzania
zodat we een fijne bruiloft zonder toestanden hebben gehad, begint nu het gedoe om het feestje.

Ik wil heel graag wel mijn trouwen delen in een feestje met familie en vrienden, helemaal na de beroving met een pistool tegen mijn hoofd. Ik dacht toen even dat ik er geweest was.

Nu spelen de volgende twee problemen.
1. Wij hebben zelf niet genoeg geld voor een feestje, we kunnen wel een beetje een deal maken en het houden in het cafe van de zoon van de zus van mijn schoonmoeder maar het blijft gewoon te duur voor ons om helemaal zelf te kunnen dragen (komen zo'n 800 euro tekort, dit is dan 20 mensen eten en 75 mensen drank)

2. Voordat we weggingen heeft mijn schoonvader aangeboden het feest voor ons te betalen, dit hebben we in principe aangenomen.

3. Het blijkt nu dat hij (zonder ons medeweten) ook mijn moeder en haar vriend en mijn schoonmoeder en haar vriend gevraagd te hebben bij te dragen. Voor mijn schoonmoeder en haar vriend is dit geen probleem, mijn moeder wil liever niet bijdragen en voelt zich voor het blok gezet. Ze zegt zich wel gedwongen te voelen te betalen.

4. Mijn schoonmoeder zegt nu dat wij gewoon moeten verzinnen wat we precies willen en ons geen zorgen moeten maken over geld.

5. Mijn man maakt intussen lange lijsten met mensen die hij wil uitnodigen de plannen worden duurder en duurder, ik maak me zorgen over geld en familieverhoudingen.

6. Liever zou ik nu het gewoon doen van het geld wat we wel hebben en dan dat mensen nadat onze geldlimiet is overschreden hun eigen drankjes moeten betalen.

7. Of het helemaal niet doen....

8. Volgend probleem is dat mijn vader en moeder niet door 1 deur kunnen het liefst nodig ik ze wel allebei uit, maar als ik moet kiezen, kies ik denk ik toch voor mijn moeder...


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:33

American party! Haha! Of lekker buiten ergens een soort van picnick (American picknick Haha! iedereen wat lekkers te eten en drinken mee laten nemen) organiseren... en iedereen iets mee laten nemen... zo'n "gedwongen" feestje dat al begint met scheve gezichten omdat mensen zich verplicht voelen tot iets wat ze helemaal willen lijkt mij ook helemaal niets... dan zou ik lekker voor mezelf kiezen en iets doen wat ik zelf leuk vind... het gaat op zo'n dag immers ook om jou en je man en niet om de anderen... kop op meissie... gewoon doen wat je zelf leuk vindt en wat binnen de grenzen ligt... laat je niet "dwingen" tot iets wat je eigenlijk niet kan betalen en ook niet leuk vindt hoor... M aak anders samen met je man eens een lijstje met zo'n 5 dingen die jullie zelf leuk zouden vinden... en kijk dan eens met welke van de dingen op het lijstje van je partner je wel zou kunnen vinden. Succes!
Laatst bijgewerkt door vikki op 06-08-03 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:38

haha een van de redenen waarom ik niet wil trouwen....ik woon nu samen en vind het wel prima zo....
het is hartstikke duur (een gemiddelde trouwdag kost 15.000 gulden) en mijn vriend en ik zijn niet van die jurk-en pak types.no way!
en verder wie zou ik moeten uitndodigen? al die neven en nichten die ik in geen jaaaaren gezien heb en dan ineens hen op een duur diner tracteren? als ik het niet doe krijg ik vast en zeker troubles met mijn bemoeizuchtige tantes...

nee hoor, of we gaan nog eens stiekem naar het gemeentehuis en geven thuis een grote bbq voor echte vrienden en naast familie,
of we gaan niet trouwen
(en: hiep hiep hoera mijn vriend is het er helemaal mee eens)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:44

Bring Your Own Booze....... jullie zorgen voor de happen en de gezelligheid en de gasten nemen hun eigen drank mee........ En wat jouw ouders betreft. Stel een ding heel duidelijk.

Jullie mogen komen op ons huwelijksfeest! ALLEBEI!! Jullie gedragen je tegenover elkaar ! Denken jullie dat dit niet mogelijk is dan komen jullie maar niet!

Jouw ouders zijn volwasse mensen en die moeten zich zeker op een avond zoals dat toch enigsinds wel een beetje kunnen gedragen (ongeacht wat er gebeurd is)

Ik zou het zo brengen en me er verder niet druk om maken, Je moet dat soort problemen neerleggen bij de veroorzakers van die problemen, jij hoeft dat niet voor hun op te lossen.

Zou een BYOB party geen oplossing zijn dan zou ik fijn op het aanbod van je schoonvader ingaan.

in iedergeval succes en gefeliciteerd en heel veel plezier.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 22:02

Bedankt voor jullie tips, ik doe dit ook veel liever op mijn eigen manier. Een BYOB picknick lijkt mij erg leuk maar ik was een beetje bang dat mensen dat niet ok zouden vinden. Zal het er nog even met Stijn over hebben. (ik vind het nog wel raar om man te typen merk ik)
En ach ons huwelijk zelf kostte 40 dollar, de cake, champagne en honeymoonsuite kregen we gratis van het hotel. (wel wat fooi achter gelaten) Een echt dure bruiloft met bedragen die mysnynke noemt wordt het gelukkig niet.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:07

Een middernachtelijke strandpicknick met wijn en wat hapjes (en een vuurkolf Haha! ) lijkt mij trouwens ook leuk... en niet vergeten he... het is JULLIE feestje, niet dat van jullie gasten... de mensen die echt van jullie houden doen jullie maar al te graag een plezier met een leuk feestje naar jullie keus hoor... voor iets anders geven ze zelf maar een feestje zou ik zeggen Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:21

Heb je een tuin of ken je iemand (goede vriend, ouders etc.) met een flinke tuin ?
Een BBQ kan heel gezellig zijn en het hoeft niet veel te kosten !

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 22:28

Oscar schreef:
Heb je een tuin of ken je iemand (goede vriend, ouders etc.) met een flinke tuin ?
Een BBQ kan heel gezellig zijn en het hoeft niet veel te kosten !


Nee, dat is ook lastig te vinden in Amsterdam, maar misschien is het strand wel een idee.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 06:30

Ik ben ook net 2 wkn geleden getrouwd, wij moeten ook op de kleintjes letten, maar bij ons is het een mega geslaagde dag geworden.

we hebben de gasten verdeeld in 2 groepen; wie gaan er mee naar gemeentehuis en wie niet?

wij hebben t er wel met alles er op en r aan gedaan (inclusief paardentram en kleren en nee ook niet strak in t pak!) en voor nog geen 4000 euro waren we klaar!

Het had ook voor minder gekund hoor, je kan het zo duur maken als dat je zelf wilt.

wat betreft je ouders, moet je vragen wie jij wilt. het is JOUW dag, ik heb nl precies t zelfde alleen ga ik beter om met mijn vader (was ook mijn getuige), heb mijn moeder voor de goede orde wel gevraagd, maar wist toch dat ze niet zou komen, en blij toe want nu draait ze t al weer om van; wij mochten niet komen...........pfffffff

nee hoor wat je ook doet het is jullie dag, jullie bepalen en beslissen en als mensen het er niet mee eens zijn, is dat hun probleem!!!!! *LOL*

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:24

Ik zou gaan voor die picknick, iedereen wat laten meebrengen (misschien wel handig op voorhand even te bespreken wie wat wil doen zodat je niet met allemaal dezelfde dingen zit Haha!)
Dan heb je én een feestje én je spaart wat geld uit doordat iedereen wat meebrengt...

Als ik ooit trouw, of een feestje geef, zit ik met hetzelfde probleem i.v.m. ouders, als ik zou moeten kiezen nodig ik m'n vader uit (beste contact mee).
Maar k denk dat ik niet zou kiezen, ik laat de keuze wel bij hen dan, zeg op voorhand dat als ze er beide zijn dat ze zich te gedragen hebben en de eerste die moeilijk doet of ruzie zoekt ik aan de deur zet (ze hebben zich maar te gedragen als het een feest van mij is vind ik zo).
Dus ik zou de keuze bij hun laten, die moet jij niet maken vind ik.

Veel succes met het feest, wat het ook gaat worden, maak er een fijne dag van en geniet ervan... En onthou het is JOUW feest, niet dat van de andere mensen!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:36

Ik moet nog steeds een huwelijksfeest geven Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:59

Het is toch jullie feestje en dan beslis je toch zelf wat je wilt/doet?

ALS ik al wil trouwen, doe ik dat niet om andere mensen een feestje te bezorgen, ik trouw dan omdat ik van mijn geliefde hou en mijn belofte daar voor de kerk/gemeente wil geven.

Een (groot) feest zou ik ook niet geven, want daar vind ik zelf helemaal niets aan.

Toos paardloos

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:11

Mijn ouders hebben onlangs een feest gegeven.

Zij hebben een zaaltje gehuurd, zelf stokbrood, pinda's en salade gehaald.
De drankjes waren voor ieders eigen kosten.
Mijn ouders hebben wel 1 rondje gegeven omdat mijn vader jarig was.

Mijn vader heeft zelf een band(muziek) dus die kosten waren er niet.

Misschien een idee om het zo te doen.
Maar ik zou mezelf niet in de financiele schulden o.i.d gaan werken, dan zou ik het wel uitstellen tot volgend jaar ofzo.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:20

vikki schreef:
... en niet vergeten he... het is JULLIE feestje, niet dat van jullie gasten... de mensen die echt van jullie houden doen jullie maar al te graag een plezier met een leuk feestje naar jullie keus hoor... voor iets anders geven ze zelf maar een feestje zou ik zeggen Knipoog


Helemaal mee eens!!!!!! Je moet doen wat JIJ leuk vind en waar JIJ je goed bij voelt. Nou ja, misschien moet je man ook wat inspraak hebben. Haha! Laat je niet teveel beinvloeden door anderen en trek je eigen plan.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:13

Mijn nicht is onlangs getrouwd, had ook niet veel geld te besteden, en heeft het ook erg leuk opgelost:

- trouwen op de goedkoopste dag bij de Gemeente (nog net niet de gratis dag Knipoog )
- In plaats van een feestje, heeft ze een brunch georganiseerd met alles erop en eraan. Wel op een schattige locatie vlakbij een park. Daarna is iedereen richting het park gegaan met flessen wijn en glazen, en heeft de rest van het "feest" op het gras plaatsgevonden in een heerlijk zonnetje. Kan natuurlijk ook alleen maar als het mooi weer is. Het zijn trouwens ook prachtige foto's geworden. Veel mooier dan in een zaal oid!!

Het lijkt me vreselijk om een feest te geven voor 200 man waarvan je de helft nauwelijks kent, of er iig niet veel mee hebt. Nergens voor nodig om daar zoveel geld aan uit te geven. Als mijn vriend en ik gaan trouwen, wil ik alleen maar mensen om me heen waarvan we houden en met wie we een goede band hebben. Het is ONZE dag!!!!

Trouwens; nog van harte gefeliciteerd Haha! !!! Super apart om in zo'n land in het huwelijk te treden.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 12:31

Marieke22 schreef:
Het lijkt me vreselijk om een feest te geven voor 200 man waarvan je de helft nauwelijks kent, of er iig niet veel mee hebt. Nergens voor nodig om daar zoveel geld aan uit te geven. Als mijn vriend en ik gaan trouwen, wil ik alleen maar mensen om me heen waarvan we houden en met wie we een goede band hebben. Het is ONZE dag!!!!


Toch valt me dat in de praktijk nu zo ontzettend tegen. We hebben allebei een grote familie en met vrienden erbij zitten we al gauw op 125 mensen. En schrappen vind ik ontzettend moeilijk, ook wel een beetje om de sociale druk. Ik weet dat ik me daar niets van aan zou moeten trekken maar dat doe ik dus wel. Lastig hoor.

Maar goed, we gaan een mooie oplossing verzinnen. Erg bedankt voor jullie reacties!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:19

'k Heb ook nog even zitten denken Knipoog
Je zou ook alvast een datum kunnen prikken voor bijv. volgend jaar, dan heb je nog de tijd om te sparen en kun je echt het feest geven wat je wilt.
Zonder je schuldig te voelen omdat je bepaalde mensen niet uit kunt nodigen of omdat je niet de mogelijkheid hebt om de gasten te voorzien van drinken (en/of eten Knipoog ).
En zodra je een datum geprikt hebt, verstommen de smeekbedes om een feestje meestal ook wel, er is tenslotte iets gepland !
Veel succes !

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:37

dimmelim"]
[quote="Marieke22 schreef:
Het lijkt me vreselijk om een feest te geven voor 200 man waarvan je de helft nauwelijks kent, of er iig niet veel mee hebt. Nergens voor nodig om daar zoveel geld aan uit te geven. Als mijn vriend en ik gaan trouwen, wil ik alleen maar mensen om me heen waarvan we houden en met wie we een goede band hebben. Het is ONZE dag!!!!


Toch valt me dat in de praktijk nu zo ontzettend tegen. We hebben allebei een grote familie en met vrienden erbij zitten we al gauw op 125 mensen. En schrappen vind ik ontzettend moeilijk, ook wel een beetje om de sociale druk. Ik weet dat ik me daar niets van aan zou moeten trekken maar dat doe ik dus wel. Lastig hoor.

Maar goed, we gaan een mooie oplossing verzinnen. Erg bedankt voor jullie reacties!
[/quote]

Dat is misschien ook wel weer waar. Wij hebben het ook nog niet in de praktijk ondervonden..... Als je tante A uitnodigd, dan "moet" je vaak ook wel weer tante "B" vragen, dat soort dingen.

Het zal idd wel moeilijk zijn dan dat je van te voren bedenkt. Succes ermee!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:06

Wat o.a. Vikki, gijsenkim en Nathalie voorstelde, vind ik een hardstikke leuk idee !!
Je zoekt een leuke locatie uit en idereen neemt zelf wat mee ! Natuurlijk kunnen jullie ook voor een paar kratten bier en wijn zorgen, maar dat valt dan best te overzien !!
Ik durf te wedden dat iedereen dat een prima idee vindt; voor 1 persoon is het immers een kleine moeite om een salade te maken, taart te bakken, paar stokbroden mee te brengen enz.
Degene die dit geen goed plan vinden, moeten dan maar gewoon niet komen Knipoog !!
Wat het ook wordt, ik wens jullie een fijne dag en veel plezier Party!! !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:58

Natalie schreef:
Als ik ooit trouw, of een feestje geef, zit ik met hetzelfde probleem i.v.m. ouders, als ik zou moeten kiezen nodig ik m'n vader uit (beste contact mee).

Veel succes met het feest, wat het ook gaat worden, maak er een fijne dag van en geniet ervan... En onthou het is JOUW feest, niet dat van de andere mensen!


Hebben wij ook gedaan, binnen de familie zijn er ook mensen die niet met elkaar praten maar waar wij op beide voet mee goed staan, hebben ook aan alle potentiële zeikerd vermeld dat als ze bonje hebben/zoeken/maken of zich niet weten te gedragen dat ze zonder discussie of pardon naar huis worden gestuurd, maar moet eerlijk zeggen , iedereen heeft zich prima gedragen en zo hoort het ook! OK dan!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:25

dit heeft me zus gedaan.
een bowling baan afhuren.en het was gezellig joh. en niet eens zo duur.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:40

Wij hebben met de naaste familie gebbq'd, en na afloop een feest gevierd met familie en vrienden.
Ik weet van mijn vriendin (woonden net in hun woonboerderij), dat zij het gewoon thuis op de deel hebben gehouden. Ook zij hadden BBQ (alleen voor alle visite), hadden een eenvoudig bandje (met een cd-spler en een stapel cd's kom je ook een heel eind). Aanvankelijk wouden zij ht buiten houden, maar vanwege weersverwachting (onweer en regen) moesten ze wel uitwijken naar binnen.

Een ding: het is jullie feest. Jullie mogen beslissen wie je er wel bij wil en wie niet. Het is ook jullie beslissing als jullie bv een grote BBQ willen houden van 17:00 tot 22:00 of een giga feest van 20:00 tot 24:00. Probeer het feest zo te plannen dat het financieel uit kan, en dat iig jullie er een leuke herinnering aan over houden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, alweerkwijt, Amazonbot, amsterdam10, Astrophe, Elitedeux, GoogleAdsense, JodieR, juval, Lagonda, Laura82, Letsdunit, MerleSimone, Mondy, mvdende, Noisy, Pieneappel, Prins85, Rensjee, Room_Soesje, Rosalie_91, Rose94, SunnyHorse, Vjestagirl, VuurVleugels en 123 bezoekers