Slim paard zoekt zelf de koelte op...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Slim paard zoekt zelf de koelte op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 00:52

Mijn paarden staan momenteel om beurten in het land. Vandaag zag ik mijn paard een nieuwe truc uithalen om het niet al te warm te krijgen. Langs de wei waar ze nu loopt ligt de slang van de regeninstallatie. Deze is op een paar plekken lek. Er stroomt dus water het weiland in wat natuurlijk niet verkeerd is met dit weer. Er ligt gemiddeld een plas van een cm. of twee. Gaat mevrouw daar lekker in liggen rollen! Dat grondwater is me toch een portie koud.... Brrrr. ben er zelf ook even met mijn blote pootjes door gewandeld. Koelde erg goed af. Vond het toch wel slim gevonden om op die manier af te koelen. Ze kan ook in de schaduw gaan staan maar ze rolt nu gewoon heel vaak en gaat dan in de wind staan met de voeten in de plas.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:46

HAhh wat een slimpie! Onze paarden hebben een ondiep slootje net tot de buik van een pony van 1.50 en naar die sloot is een niet steil inloopje gegraven door de paarden zelf! Nu kunnen ze dus zo de sloot in en uit wandelen en staan ze er dus ook gezellig met z'n 5e tegelijk in! Slimme beesjes hebben we toch Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:18

groot gelijk!
lekker poedelen!!!!!!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:24

die is inderdaad slim, ik ga smiddags altijd zelf een keer naar de wei toe om water te geven, en wie er dan afgespoten wilt worden komt naar me toe, eerst de hoeven goed koelen, zodat het met de bloedsbaan mee koeler wordt en dan lekker helemaal, nu ben ik er maar druk mee want 8 van de 10 van de 12 paarden willen afgespoten worden, en lang ook, want als je stopt worden ze pissig, hihi

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:32

haha slim idee Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:59

Als ik Charlie in de bak heb lopen en ik zet de tuinslang aan komt hij er ook onder staan. En lekker dat ie het vindt.

Maar om in de plas te gaan rollen vind ik ook erg slim bedacht Pling

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:02

Die van ons kijkt nog steeds gepiekeerd als hij afgespoten wordt met koud water!

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgië, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:03

Denk niet dat Isaura (m'n paard) dit zou doen in zo een plas gaan want is niet echt zo heel geneigd aan water.. allé wel voor te wassen maar niet voor door te rijden ofzo.
Gaat dat bij jullie om door riviertjes of kleine beekjes te rijden?

Met m'n ander paardje heb ik dit nog nooit kunnen doen
want hier geen water in de buurt om dit te doen.

Laat een keer iets weten over jullie waterervaringen,
Thanx

Nicky

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 21:07

Yorghos vind het met dit weer heerlijk om lekker afgespoten te worden. Dat doe ik nu ook iedere dag wel een keertje.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:25

dat paard heeft hersens echt grappig alleen voor jouw wat minder (poetsen) Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 00:39

hihi Kido, daar heb ik een tuinslang voor. Wordt ze weer nat.

Het is ook echt zo'n menspaard hoor. Kijkt iedereen die met de handen in de zakken staat heel verleidelijk aan... (misschien hebben ze brokjes ofzo, je kan nooit weten) Na de les gooi ik haar nog wel eens los in de bak en als wij dan op het terras zitten komt ze erbij staan en wil ze ook een biertje. Ze is ook helemaal gek van mijn dochter. Hinnikt zogauw ze Jennifer ziet. Jennifer vindt dat natuurlijk helemaal geweldig en pakt snel de poetskist om het hoofd te poetsen en natuurlijk appels enzo voeren he. Ze kan gelukkig niet in de stal want die zit dicht met twee grendels om kind eruit te houden en paard erin. (houdini) Helaas is ze met dressuur ook erg slim en trekt ze dus alle registers open om onder het echte zware werk uit te komen. Springen vindt ze gelukkig wel geweldig dus daar heb ik nooit problemen mee, ja, hooguit dat ze het te geweldig vindt en nogal heftig wordt.

Het is wel een schatje geworden....

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:16

Emeraldo is zo'n watje!!! Hij wil nu nog niet eens afgespoten worden. Alleen de benen en buik, verder wil hij niet. Maar ik vond Emeraldo al slim dat hij in de schaduw ging staan buiten. De andere bleef lekker in het zonnetje staan...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:50

Nimbers paarden vinden het ook echt heerlijk om afgespoten te worden. Je ziet ze gewoon genieten. Mijn ezeltjes daarentegen vinden het echt verschrikkelijk, je hoeft maar bij de slang in de buurt te komen en ze stoppen er echt mee. "*IEUW* WATER! Dat is nat! Dat weet je toch wel?" *LOL*

Wel een slim paard trouwens Haha!