binnen of buitenbox?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 21:47

ik heb voor jamaica nu de hoekbox in de binnenstallen, naast de deur dus, dus ook redelijk wat frisse lucht.
Binnenkort komen er containers, waar stallen in komen, met dubbele deur, zodat ze als ze willen letterlijk met hun koppie buiten staan.
Dat lijkt me toch ook wel prettig.
Wat raden jullie aan?

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 21:48

Ik zou in de binnenbox blijven. Als het regent, regent het misschien wel in in de buitenbox. Dan krijgt Jamaica zwemles! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 22:15

Ligt er ook aan hoe je haar overdag houd.
Staat ze dan op stal of mag ze het hele jaar door naar buiten.
Hoe houd je haar van de zomer?
Als je haar s'nachts binnen zet zou ik in de box blijven waar ze nu staat. Containerboxen worden namelijk erg warm.
Voor de rest zijn die boxen best goed. let wel even op de afstap. Als die zo hoog is dat ze eruit moet springen zou ik het niet doen. Soms glijden paarden dan weg en kunnen zich bezeren.
Het voordeel is natuurlijk altijd frisse lucht en van een beetje regen in de box gaan ze echt niet smelten hoor.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 07:38

Als het wat prijs betreft niet uitmaakt: gewoon in deze stal houden.
Containers zijn toch wat lawaaieriger, en het klinkt raar, maar als ik een pony was en mijn voetstappen in de stal klinken telkens toch een beetje door...
Ik denk dat een pony er best aan kan wennen en dat het geen probleem is, maar ik zou toch liever een binnenstal hebben. Wat betreft frisse lucht: die heeft ze toch wel genoeg? Zeker als ze regelmatig in de wei staat.
Vraagje: tocht het snel door in een container, weet iemand dat?
Bij ons op de maneges zijn ook na een aantal jaar containers bij gekomen, en een jong paardje staat erin maar die heeft tijdens voertijd nogal eens de neiging om met zijn hoeven tegen de wand iets te creƫren: een muzikale drumvoorstelling, geheel gratis Haha! !
Tja als Jamaica wel van wat onrust houdt wat geluid betreft, want dat heb je vaak meer met containers he, dan maakt het niet uit.
Succes met de beslissing!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:55

Ik ga er effe van uit dat die containers een klein afdakje hebben, want dat is heel vaak zo, en dat is ook aan te raden. Als de containers goed geisoleerd zijn (dus geen condens) dan lijken mij die veel beter voor een paard, vanwege frisse lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:54

Contrainer boxen worden in de zomer vaak net oventjes. In de winter zijn het vaak een soort van vrieskisten. Let dus goed op de kwalitiet van de container.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 10:06

Wij hebben ook een container staan,
dit is wel een houten uitvoering met een soort duikboot-patrijsluik achtige openingen in het dak.

Dit is echter puur voor een tijdelijke oplossing, persoonlijk vind ik een gewone stal fijner, die zijn in onze situatie ook groter.
De buitenwerkse maat van een container is namelijk 2,5x6 meter, dus de binnenwerkse maat is kleiner als 2,5x3....

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 11:13

Op zich ben ik echt voor een buitenbox, lekker veel frisse lucht enzo. Maar ik heb het niet zo op containers.
Ooit heb ik eens een paard gezien, dat erdoor was gezakt met z'n been. Door dat staal dus. Nou, dat hele been lag open en zag er wel heel gruwelijk uit. Sindsdien heb ik het dus niet meer zo op die containers.