Singelwondje! graag advies!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 08:30

Mijn paard heeft een singelwondje.
Niet zo groot hoor.
Ik heb sinds 2 weken een nieuw zadel en dus ook een nieuwe goede singel.
Het is een dressuur zadel en de singel zit natuurlijk wel anders.
IK strek altijd netjes haar benen als ik aangesingeld heb.
Het plekje komt van het puntje van mijn singel( die is nog erg stroef)
Heeft iemand advies?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:33

Van welk materiaal is je singel gemaakt? Ik heb dit ook altijd gehad met die nylon singeltjes. Nu heb ik een leren singeltje met van die flapjes over de gespen. Mooi afgeronde hoekjes, zacht materiaal, nergens last van.

Op dit moment kun je vrij weinig, want het wondje moet eerst dicht. Je zou een bonthoesje om je singel kunnen doen, kijken of het dan niet meer open trekt. Maar als dat niet helpt of als het plekje op een bewegend stukje huid zit zul je toch moeten wachten tot het weer dicht zit.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 08:37

bontje past niet, want het zit dus helemaal bovenin de singel.
ik zal eens kijken voor een leren , maar ik moet een smalle hebben
heb nu een katoenen, op advies

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:51

Het beste is nog altijd een singel van neopreen, weinig paarden krijgen daar schuurplekken van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:52

Action heeft speciale singel beschermers. Als je paard een wondje heeft kun je met die beschermer gewoon doorrijden zegt Action. De gel masseert het wondje en stimuleerd de doorbloeding waardoor het sneller geneest.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 08:53

DAt zijn vaak hele brede singels en dus niet geschikt voor mijn paard.
En bovendien krijgen heel veel paarden er een allergische reactie op.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:55

Één van onze paarden kan enkel met neoprene singels gereden worden, zowel aangespannen als onder het zadel.
Zelfs na ritten van meer dan 3 uur is er nog geen enkel irritatie plekje te bekennen en zijn drukkingen zijn eindelijk allemaal verdwenen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:05

Ik heb hier helaas ook last van. Ik wil graag een goede singel kopen maar helaas moet ik er dan gelijk 2 hebben ivm mijn 2 zadels.

Ik heb het nu opgelost met een dik bontje (hele simpele) en dat werkt goed. Als het plekje wat hog zit doe je die singel vast aan eerst die kant en schuift het bontje op het plekje en het is bedekt.

Anders toch maar een goede neopreen singel kopen Haha! .
Zelf ben ik weg van die van Kavalkade en zitten ook best leuk in de prijs. Ze zijn te krijgen bij Horseland in Bilthoven en bij Freddys Ruitershop in Utrecht (Bij de Gamma op laagraven).

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:13

Ik heb er ook vaak last van. Vooral in de zomer, omdat ie dan meer zweet en ik langer rij. Bij mij komt het vooral doordat de singel te dicht bij z'n voorbenen zit. Weinig schoft en een buikje, dan krijg je dat...
Dit jaar gaat het vrij goed, ik gebruik nu een neopreen singel en die is iig heel zacht en heeft geen scherpe randjes zoals leren en nijlon singels.

Ik ben tijden op zoek geweest naar een betaalbare anatomisch gevormde dressuursingel, die zijn dunner op de juiste plaats, maar kosten 300 gulden, dus ik heb hem nog niet geprobeerd. Misschien een idee?

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:17

die singels heb ik ook bij dat 'probleem'paard van ons geprobeerd,
het enige waar hij heel op blijft zijn singels van neopreen of met een neoprene hoes omtrokken...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 09:49

maar zijn er ook smalle neopreen singels?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:50

niet in dressuuruitvoering,
maar ik heb ook een brede en dat gaat super!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 10:09

maar bij haar schuift de singel heel erg naar voren

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 10:19

bij die van mij ook....

Haha! wel veel oneliners! Dan maar even zo! Lijkt het tenminste nog wat!

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 11:16

Gewoon een lapje (van een onderbandage ofzo) met uierzalf tussen de singel doen. Dan is het zo over. En inderdaad Neoprene singels zijn ook super.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 12:03

Muzefee kreeg een singelwondje van de leren singel. Ik heb er een singelbontje omgedaan en die zover omhoog getrokken dat hij over het plekje heen zat. Na niet al te lange tijd was het weg. Nu rijd ik af en toe met singelbontje en af en toe gewoon met een enorm goed ingevette leren singel, maar misschien dat ik ook maar een neopreen moet proberen...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 12:13

Bij mijn nieuwe zadel heb ik ook zo'n mooie leren singel gekregen met van de gesp-flappen. Na een paar keer rijden had mijn paard ook een plek achter d'r re.voorbeen. Ik ben meteen weer met mijn neopreen singel gaan rijden, het was in no-time over, en ik heb nog niet weer klachten gehad. Overigens had mijn paard ook nooit klachten met de normale katoen singels, maar wel weer met de leren singel van het schoftstuk (bij aangespannen).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 12:16

ik denk dat je in eerste instantie er het beste aan zou doen om effe een paar dagen niet te rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 48 bezoekers