Vraagje aan de computer/internet deskundigen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Vraagje aan de computer/internet deskundigen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 10:50

He hallo
15 September krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.
Er is geen internet verbinding dus die moeten we aanvragen.
Ik weet dus echt niet wat wij moeten nemen !
Kan iemand mij mischien helpen bij die keuze?
En wat is beter, kabel of adsl?
Welk pakket moet ik nemen?
Dit is de link van de maatschappij
http://www.multikabel.nl/consument.php?page=internet_cons&l=2&m2=2&pp=internet
We zitten best vaak achter de computer, ik download redelijk vaak muziek (1x in de 1 a 2 weken ongeveer).
Wie kan mij helpen?

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:12

Wij hebben internet via de kabel in Amstelveen en hier gekozen voor het premium pakket, wat bij jullie provider overeenkomt met het power pakket. Bij ons staat ('s avonds) internet altijd aan en Dorus download veel muziek en software en dat gaat prima! (dus ook bokken en downloaden tegelijk Haha! ). Succes met je keuze!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:14

Wat wil je uitgeven aan kosten?

Maar ADSL via de kabel? Scheve mond Dat vind ik wel vaag, aangezien ADSL via de telefoon lijn gaat Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:16

Ik ben erg tevreden over ADSL (Zonnet-Basic). Snelheid is hoog en constant (dus niet afhankelijk van hoeveel buurtbewoners er tegelijkertijd aan het internetten zijn. Kwaliteit kabel is bij ons nog niet geweldig. Is net nieuw hier en zijn regelmatig werkzaamheden aan, vandaar.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:24

Dit is dus ADSL via de kabel zoals ik lees, erg vaag maar zal wel weer een nieuwe uitvinding zijn Haha!. ADSL is idd niet afhankelijk van de hoeveelheid buurtbewoners normaal, maar aangezien dit via de kabel loopt, vraag ik me af of dat hier ook niet mee gebeurd. Daarnaast is het wel zo dat de snelheid wat lager kan zijn als je verder van het 'distributiecentrum' van het signaal afzit (laat ik het zo maar even stellen). Echter ze zijn redelijk goed getest door de consumentenbond, dus wat dat betreft zit je denk ik wel goed. Je moet wel even opletten dat Kbit geen KB = KiloByte is he. De snelheid van een ADSL verbinding die ongeveer net zo duur is als een normale gemiddelde kabelverbinding ligt een stuk lager, maar is wel stabieler. Ik zou zeggen, kijk wat je ongeveer wil uitgeven, en kies daarvoor. Aangezien je niet veel download zou ik zeggen dat family voor jou snel genoeg is.

Estranged

Berichten: 74
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:29

Hey,

Het ligt er een beetje aan waar je woont maar een kabelverbinding is absoluut afdoende gezien jullie internetgewoonten. Ik heb zelf een power-abbo (kabel) bij Multikabel en dat bevalt mij uitstekend. Een aantal vrienden en familie hebben daarna hetzelfde pakket aangeschaft en daar is iedereen hartstikke tevreden mee!. Ik download zelf met grote regelmaat alles wat los en vast zit (films --> muziek etc.) en ik heb nooit te klagen over de bandbreedte. Dus bij deze zou ik je het power pakket willen aanraden, vooral met oog op de toekomst omdat je vanzelf meer zult gaan internetten Knipoog

Greetz,

G.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:29

Hmmm echt vaag, het is toch Asymmetric Digital Subscriber Line??

Citaat:
ADSL

ADSL is de afkorting van Asymmetric Digital Subscriber Line. Vrij in het Nederlands vertaald betekent dit: "Asymmetrische Digitale Abonnee Lijn."
Het is een systeem om over de gewone "koperdraadjes", waarmee vrijwel elke woning en bedrijf al met het telefoonnet verbonden is, snel internet aan te bieden. Het betekent dus dat de spa niet in de grond hoeft om nieuwe kabels te leggen en daardoor kan het systeem relatief snel en goedkoop aangelegd worden.

Het "asymmetrisch" in de afkorting staat voor het verschil in snelheid van en naar de abonnee.Van de centrale naar de abonnee is de snelheid hoger dan in de omgekeerde richting. Dit is gedaan omdat de gemiddelde gebruiker veel meer verkeer heeft van de telefooncentrale naar zijn eigen PC, er moeten immers hele webpagina's overgestuurd worden, dan in de omgekeerde richting waarbij alleen maar de aanvraag van een webpagina verstuurd hoeft te worden. Dit ligt anders bij bedrijven die internet voornamelijk voor het versturen van E-mail en grote bestanden nodig hebben. Voor deze gebruikers zijn er echter abonnementsvormen, voor hogere snelheden, die beter aansluiten aan hun behoeften
[/code]

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:36

Sinds wij internet hebben (rond 2000/2001) hebben wij cable wannadoo. Is niet duur en bij ons werkt het prima. Al heb ik wel van mensen uit andere gebieden vernomen dat dat niet altijd zo is. Bij ons is internet heel snel, maar bij een vriend van mij een paar wijken verderop heel traag.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:00

Wij hebben redelijk slechte ervaringen met Chello (traag, verbinding valt vaak uit, heeeeel veel spam gek genoeg alleen op het chello mailadres niet op een van onze 4 andere mailadressen, slechte (en dure) helpdesk voor 50 euro per maand en zijn nu sinds een maand overgestapt op Demon ADSL light. Voor onze (en zo te zien ook jouw) downloadbehoeften (een paar avonden per week) ruim voldoende (Fair Use Policy, geen limiet), 35 euro per maand, gratis helpdesk, vast IP adres, gratis modem en minstens even snel als Chello was. Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 12:18

We hebben nu dus upc, trust me alles is beter als dat !
Ik denk toch maar dat ik voor het power pakket ga. Ga het zo maar vast aanvragen want ik weet niet hoe lang het duurt voordat je een afspraak hebt, ik ben namelijk upc gewend Haha!.
Eigenlijk zit ik de hele avond achter internet vooral bokt natuurlijk.
Nou ik ga even bij multikabel kijken en maar meteen aanvragen !
Bedankt voor jullie advies !

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:38

Wij hebben hier ook van Demon ADSL (zeer snelle lijn) en die bevalt echt prima Lachen
Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik zeker weer voor ADSL gaan ipv. kabel (veel meer keuze van aanbieders en betere/constantere snelheid dan bij kabel). Verbinding heeft er misschien een of twee keer uitgelegen (door Demon) en dat is veel minder vaak dan we bij Chello hebben gehad.

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:45

Heb zelf een basis kabel abonnement bij Essent (dus @home) is supersnel
593.96 Kbit/sec bij het downloaden op dit moment. Heb al vanaf het begin dat dit mogelijk was een abbo. (zon 5 jaar geloof ik nu?) Maar weet niet wat beter of goedkoper in Amsterdam is en daar heb je dacht ik geen Essent. UPC is in ieder geval niet zo goed heb ik gehoord (dus oa chello) maar dat heb ik alleen van horen zeggen, want ik heb dus @home en geen chello (zit aan de goede kant van de IJssel gelukkig.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:52

En @home is dus ook net hier een groot probleem... wat een troep zeg.. ik wil heel graag adsl maar daar is mijn vader het niet mee eens.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:07

Maar als Essent eris...kan er geen 1 ADSL of andere dingen tegen aan.....altijd zo'n 700 a 800 kbs Haha!

En een ping van 23 dus valt nog mee..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:11

kojack schreef:
En wat is beter, kabel of adsl?
Welk pakket moet ik nemen?
Dit is de link van de maatschappij
of kabel beter is dan adsl igt helemaal aan de provider en jouw regio. het pakket is afhankelijk van jouw wensen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:26