langzaam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

langzaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 07:08

mijn paard is erg langzaam in de stap. Naar m'n been (met/zonderssporen) luistert ie erg slecht naar of heel ff maar 5 sec later zakt ie weer weg. Zweep gebruiken helpt wel iets maar alleen als ik hem een hele harde mep geef!! En als ik hem dan eindelijk heb door laten lopen dan wil ik hem aan de teugel vragen en dan zakt ie weer weg. Ik kan dan niet goed de zweep gebruiken.

Wie heeft tips of ideeen?? Alvast bedankt! OK dan!

I wanna find the end of the world with you
Rest in peace my friends! I will see you in heaven when it's my time.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 07:42

Maak eens wat consequentere overgangen. Draf-halt, draf-halt.
Niet doorlaten drammen, maar halt is halt en dan mag je best even een (flinke) ophouding maken. Zodat je paard geen misbruik gaat maken van je goedheid. Als je halt staat, ontspannen en météén wegdraven, geen stap maar meteen reageren. Geen reactie is tik. Maak de ene overgang na de andere. Schakel eens wat in de stap en draf, dus arbeidsdraf - middendraf - scheinovergang en weer vooruit. Die scheinovergang zodat hij even wakker wordt, attent wordt op jou hulp van "hier gebeurt wat". Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 07:49

Dit train je ook aan de longe, met je longeerzweep erbij. Na commando STAP wil je dat het paard vlot en in 1 tempo door blijft stappen. Als hij terugvalt herhaal je het commando en geeft meteen een zweephulp erbij. Als hij het goed doet, belonen met stem en verder je mond houden, tot hij weer de fout in gaat.

Probeer die fouten niet te zien als iets vervelends, maar als een mooie kans om verbeteringen aan te brengen. Scheelt heel veel.

radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 07:59

met longeren gaat het wel goed en is ie veel actiever!! Ik denk dat dit komt omdat de vorige eigenaresse hem vanaf 3 jarige leeftijd had en alles toe liet omdat ze bang voor hem was. Ik heb hem nu 5 maanden en hij is nu 6 jaar. Zij reed alleen op hem en longeerde hem niet (dat heb ik hem dus geleerd. En omdat ik meteen actief liet doorgaan doet ie het wel goed met longeren alleen met rijden niet omdat het hem zo is aangeleerd (dat ie zelf mocht kiezen) en het is makkelijker om het goeie aan te leren dan het foute af te leren!

I wanna find the end of the world with you
Rest in peace my friends! I will see you in heaven when it's my time.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:06

Ruiter erop en aan de longe dan! Super als het aan de lijn wel goed gaat, dat maakt het 3x makkelijker om het onder het zadel ook goed te krijgen!

radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 14:06

ja maar dan is er weer een probleem ik heb niet iemand die me helpt!! Soms m'n moeder maar die gaat ook niet altijd mee en de rest is allemaal een beetje bang voor m'n paard!!

I wanna find the end of the world with you
Rest in peace my friends! I will see you in heaven when it's my time.

Johanna

Berichten: 19
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 22:48

Het is inderdaad heel moeilijk om een paard wat tot nu zijn zin heeft gehad te laten doen wat jij wilt. Mijn ervaring is dat je stug door moet gaan en blijven volhouden met elke keer als hij weer langzamer gaat eerst je been met of zonder spoor en bij geen reactie tikje zweep. Ook als je zelf de moed op wilt geven niet doen volhouden! Het resultaat is echt de moeite waard,er komt heus wel die mooie dag dat ze vlotter loopt voor je, veel succes!

Paarden : "A way of life"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Alfi2010 en 16 bezoekers