hoe krijg je een paard in het water?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

hoe krijg je een paard in het water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 00:22

Ik wou vanmiddag eens lekker zwemmen met Passion maar ik kreeg 'm er niet in.
Heel vreemd, beest is gek op water en doet normaal alles wat ik wil, gaat overal langs enzo is geen mietje ofzo Knipoog
om in het water te kunnen moest hij een 'wal' af van 20 cm ofzo, dan kwam die op een klein stukje droog en dan pas water.
maar dat beest vertikte het gewoon om een pas in het water te zetten. een paar keer zette hij 1 voetje van die 'wal' af maar dat was het dan ook.

ik heb alles geprobeerd, eerst op de lieve manier, daarna flink aangepakt maar ik kan doen wat ik wil, hij gaat er gewoon niet in.

2 uur staan te plaren met dat ding maar nee hoor daarna ben ik er maar opgesprongen en zijn we richting huis gegaan. DAT ging gelukkig wel goed!

We waren wel met 2 paarden en die ander ging er ook niet in, misschien dat Pas daarom neit ging Verward lijkt me wel een beetje sterk.

maar iemand tips of iets, ik wil graag eens met 'm zwemmen maar dat gaat moeilijk als ik m niet het water in krijg he Knipoog



ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 00:43

Kun je daar ergens zwemmen dan, anders dan in de Maas? Mijn paard dendert gewoon het water in, geen probleem. Waarschijnlijk is toch de weigering van dat andere paard een belangrijke factor geweest.
Ik heb het eens meegemaakt dat we met de NVVR bij zee waren en alle paarden zo gek als een deur. Kom ik bij de groep, mijn paard weet elke zandkorrel te liggen daar, prompt de hele groep rustig.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 01:21

Die van mij doet het ook niet, plasjes geen probleem.
Maar lukt het misschien als een ander paard eerst gaat en dan in zn achteruit?

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 01:24

Angst voor water is normaal paardengezondverstand. Geen van onze jonge paarden had trek om er zelfs maar over te dénken om een 10 centimeter diepe waadplek over te steken.
Ik heb ze met een groep ervaren paarden mee laten lopen. Eerst zonder meer oversteken en de route op de terugweg over dezelfde stek.
De volgende dag achter onze ervaren merrie aan, nu een paar keer heen en weer. De dag erop twee waadplekken en even halt houden. Dag vier staan ze met de hoeven te petsen. Daarna volgen ze zonder veel gedoe de rivierloop tot buikdiepte. Zwemmen zal nog wel wat meer ervaringen vragen ben ik bang. Ga ik ook alleen proberen met een setje ervaren paarden dat het goede voorbeeld geeft, want je bent zó weer terug bij af.

Wat overigens helpt is dorst en warmte. Na een fikse rit met warm weer is een paard veel eerder genegen om te water te gaan en bovendien voelt het dan direct prettig aan de benen.

Vanmorgen toevallig de eerste proef met onze jonge hengst; te voet door de waadplek bij de buren en hij volgt me zonder aarzeling. Glijdt ie verdorie uit $##@#@!! zo relaxed liep ie. Terug dus aanmerkelijk zenuwachtiger en prompt stap hi op een kei die omrolt. Niets aan de hand, maar het bevestigt zijn twijfel. Had een makkie kunnen zijn, maar nu mag ik de 'kuddeprocedure' weer gaan volgen verdorie. Béétje eigen schuld. Had ik maar voor de eerste keer gelijk achter Sancha aan moeten lopen. Was hij én alert geweest én vertrouwen uit haar gehaald, maar ja, achteraf...

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 01:27

Angst voor water is normaal paardengezondverstand. Geen van onze jonge paarden had trek om er zelfs maar over te dénken om een 10 centimeter diepe waadplek over te steken.
Ik heb ze met een groep ervaren paarden mee laten lopen. Eerst zonder meer oversteken en de route op de terugweg over dezelfde stek.
De volgende dag achter onze ervaren merrie aan, nu een paar keer heen en weer. De dag erop twee waadplekken en even halt houden. Dag vier staan ze met de hoeven te petsen. Daarna volgen ze zonder veel gedoe de rivierloop tot buikdiepte. Zwemmen zal nog wel wat meer ervaringen vragen ben ik bang. Ga ik ook alleen proberen met een setje ervaren paarden dat het goede voorbeeld geeft, want je bent zó weer terug bij af.

Wat overigens helpt is dorst en warmte. Na een fikse rit met warm weer is een paard veel eerder genegen om te water te gaan en bovendien voelt het dan direct prettig aan de benen.

Vanmorgen toevallig de eerste proef met onze jonge hengst; te voet door de waadplek bij de buren en hij volgt me zonder aarzeling. Glijdt ie verdorie uit $##@#@!! zo relaxed liep ie. Terug dus aanmerkelijk zenuwachtiger en prompt stap hi op een kei die omrolt. Niets aan de hand, maar het bevestigt zijn twijfel. Had een makkie kunnen zijn, maar nu mag ik de 'kuddeprocedure' weer gaan volgen verdorie. Béétje eigen schuld. Had ik maar voor de eerste keer gelijk achter Sancha aan moeten lopen. Was hij én alert geweest én vertrouwen uit haar gehaald, maar ja, achteraf...

www.homocaballus.net

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 04:54

ja ik baalde er echt van dat Ex er ook niet in ging, maarja anderhalf uur of meer proberen Boos! en op allerlei manieren maar nee...
en ik was echt op,dus ook maar eropgesprongen en terug gegaan.. Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:45

Mijn paardje gaat alleen in het water als er een andere pony voor gaat, dus mss moet je dat echt eens proberen.

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:06

Ja Yennie had het ook al met plassen. Wat bij haar hielp was dat ik het eerst voordeed... Lachen Maar of dat bij Passion in dieper water ook werkt...geen idee. Ik denk dat je gewoon moet blijven oefenen en veeeeel geduld moet hebben. Het komt op een dag vast wel goed. Maar vaak kunnen ze de diepte niet inschatten van het water en dat maakt het eng voor ze.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:33

Ben vandaag voor het eerst met Charlie een stukje het water in geweest. Hij stond even te blazen en te doen, maar ik heb hem over kunnen halen, puur door been te geven, en toen liep hij erin.
Bij regina is het weer een ander verhaal, dan moet ik er eerst tot over m'n knieen in (als ze eenmaal zover is dat ze langs de kant durft te komen) voor ze me volgt.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:53

Boogiegirl schreef:

2 uur staan te plaren met dat ding maar nee hoor daarna ben ik er maar opgesprongen en zijn we richting huis gegaan. DAT ging gelukkig wel goed!

We waren wel met 2 paarden en die ander ging er ook niet in, misschien dat Pas daarom neit ging Verward lijkt me wel een beetje sterk.


Rij je nu op hem? Of heb ik dat stukje op bokt gemist?
mmzz zal wel weer aan mij liggen Tong uitsteken
Issie braaf buiten enzo?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 07:49

mijn pony wou ook echt niet, hij wou niet zelfs niet toen alle andere paardem aan de overkant stonden, we hebben er toen 2 longeerlijnen achter gedaan (zo´n zelfde idee als met de trailer) en iemand liep met rikky mee erdoorheen en ik dreef hem erdoorheen, sindsdien gaat ie elk water in, als er de eerste keer maar iemand met een braaf paard voorop zit, of als ik even afstijg.

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 08:53

Mijn verzorgpaard wou er eerst ook zeker weten niet in.
De 1e keer was ik ook iets van 2 uur bezig,erop proberen er in te rijden,ernaast,met snoepies lokken,achter die shet aan laten lopen....maar nee hoor.... Stoom uit je oren

Toen had ik het opggeven,maar meteen de volgende dag ging ik er weer heen.Toen stond ze bijna met 1 voetje in het water,totdat ze opeens achteruit begon te lopen.Ze kreeg een tik met de zweep ~~}> (om duidelijk te maken dat ze niet achteruit mag lopen zonder dat ik iets zeg) en opeens maakte ze een noodsprong het water in.... Hyper!

Als je binnenkort(=deze week het liefst) weer gaat,en anders nog een paar keer zal hij er ooit wel in gaan.Als hij zo stoer is(wat ik meteen geloof.. ) zal het wel helpen Haha!

Succes!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:07

ik ben gister met mijn paard naar zee geweest, hij wilde ook het water niet in, zelfs niet toen zijn vriendje er al in was. we hebben toen een longeerlijn er achter gedaan en toen liep hij zo het water in, toen ie er eenmaal in was vond ie het geweldig Haha!

Gamble

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:38

Marco is ook als de dood voor water. Ik heb zo veel geprobeerd, maar nog niet misschien dat hij erin ging. Het andere paard stond al tot in zijn buik erin, ik heb het met geduld geprobeerd, achterwaarts, dwang, hem nat te spetteren, maar meneer blijft stug op het droge >;)
Door waterplassen wil hij soms nog wel eens doorgaan in volle galop, als hij niet meer kan ontwijken.
Maar zelfs wassen, of afspuiten/sponzen vindt hij vreselijk met dit weer..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:27

Hij heeft dus nog nooit eerder gezwommen of in iedergeval, hij is nog niet zo in het water geweest? Misschien kan je dan beter eerst ergens anders proberen waar je wat makkelijker het water in kan enzo, als ie daar aan gewend is wil ie later misschien ook wel ergens anders. Maar sommige paarden zijn gewoon water ratten, en de anderen totaal niet..

"What we call human nature, is actually human habit.."

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:28

Pinky_girl"]
[quote="Boogiegirl schreef:

2 uur staan te plaren met dat ding maar nee hoor daarna ben ik er maar opgesprongen en zijn we richting huis gegaan. DAT ging gelukkig wel goed!

We waren wel met 2 paarden en die ander ging er ook niet in, misschien dat Pas daarom neit ging Verward lijkt me wel een beetje sterk.


Rij je nu op hem? Of heb ik dat stukje op bokt gemist?
mmzz zal wel weer aan mij liggen Tong uitsteken
Issie braaf buiten enzo?
[/quote]

Ja dat vroeg ik me ook al af Schijnheilig Ik heb er namelijk niks over gelezen Clown

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:58

Ik weet niet of het daar mogelijk is, maar het wil nog weleens schelen om evenwijdig aan het water te gaan en dan vervolgens langzaam meer zeker steeds een stukje schuiner het water in (eventueel een pasje wijken als je erop zit).
Mijn paard gaat ook de zee niet in als hij er loodrecht op staat, als ik gewoon evenwijdig met de zee rij en hem er dan langzaam in stuur in er niets aan de hand.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:28

Met een paard gaan dat wel gaat,
en veel geduld hebben!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 13:42

Bedankt voor jullie tips ik zal alles eens proberen Lachen Er is geen water in de buurt waar je makkelijker in gaat helaas.

Enneh.. Passion is nog zadelmak, laat staan ingereden maar met wat vertrouwen in elkaar kun je er gewoon op gaan rijden Haha!
Hij vond het wel een beetje spannend enzo maar was gewoon braaf Lachen
Daarvoor ben ik elke dag met 'm bezig geweest. wandelen longeren en langeteugelen en dat scheelt echt enorm veel!
Nu ben ik er al een week niet echt mee bezig geweest vanwege de hitte enzo en nu ga ik er ook echt niet op.

dravermoos
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:38

ge woon rustig laaten wennen en hem vertrouen geeven dan moet het wel lukken niet met zweep Boos!
of anderen dingen echt niet doen Huilen
dan geef je je paard geen vertrouen Lips are sealed



=xxx= alexandra

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:36

Citaat:
Die van mij doet het ook niet, plasjes geen probleem.
Maar lukt het misschien als een ander paard eerst gaat en dan in zn achteruit?


In zn achteruit????? Dit vind ik niet zo'n slimme opmerking eerlijk gezegt. Een paard gaat van nature niet achteruit lopen en ook niet het water in. Als je deze twee gaat combineren lijkt me niet zo slim. Als een paard achteruit het water in stapt en dus niet ziet waar hij in stapt kan hij in paniek raken en ik dnek niet dat dat de reactie is die je wilt krijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, ElinaSK, KDonna, monsera, rocky_1995, SemrushBot en 102 bezoekers