paardje om 12.00 binnengezet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

paardje om 12.00 binnengezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 16:29

Wat een hitte in het land!!!!!!!!!!!!!!!!! Cool
ik ben vanmiddag om 12.00 naar het land gegaan en heb mijn paardje lekker in de koele stal gezet. Was echt niet meer voor haar uit te houden ddar in het land.
Ze is hoofdzakelijk zwart met een beetje wit dus krijgt het snel warm.
Morgen doe ik het weer en zaterdag en zondag waarschijnlijk ook maar dat moeten we eerst maar morgen weer eens verder zien. *LOL* Heb net 2 uurtjes in de zon gelegen maar is echt niet uit te houden


Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:37

Bij ons op stal gaan de paarden om 7 uur naar buiten en worden weer om ongeveer 11 uur binnengehaald. Het is zeer zeker niet uit te houden.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:41

Wij hebben onze paardjes vanochtend om 10 uur al naar binnen gehaald. Echt vreselijk die hitte! Het is hier 36 graden (in de schaduw) en in de stal is het wat koeler... Omdat de paarden niet bij huis staan, moeten we ong. om het uur gaan kijken of alles nog wel goed is, want ze staan met z'n 3en in een grote geitenstal.... en rond een uur of 3 hadden ze het voor mekaar... Koos (de shet) heeft op een of andere manier de stal opengemaakt, dus toen stonden ze met zijn 3en in de geitenwei te feesten *LOL* Om benauwdheid tegen te gaan hebben we ook een ventilator voor de stal gezet Tong uitsteken Hrannar en Fraeva zijn niet weg te slaan bij dat ding! Zometeen mogen ze op de wei en dan halen we ze er morgenochtend weer uit... poehpoeh! Onze paarden staan nooit op stal, dus ze moeten er maar aan wennen dat ze de komende dagen niet naar buiten mogen overdag... zelfs in de schaduw is het niet uit te houden en ze worden ook nog een belaagd door de horzels en vliegen hier!

Alja

Berichten: 25565
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:47

die van ons zijn wel de hele dag buitem maar ze hebben veel schaduw...
terwijl ze daar helemaal niet veel in staan.....

ONDERSCHRIFTLOOS

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:55

Wij doen de jonge paarden nu 's nachts naar buiten, overdag worden ze opgevreten door de dazen en staan weg te schroeien op het land, dus dan maar lekker overdag op stal. Behalve de rijpaarden die gaan van 21.00u tot 23.00u. en 's ochtends van 07.00u. tot 09.00u. naar buiten, anders zijn ze binnen de kortste keren moddervet Lachen

[url]Kringkampioen 2014 ZZL met Zhivago!![/url]
Orun niveau 2 allround instructeur! IM/jurylid KNHS

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:26

wij hebben ze vandaag voor het eerst ook binnen gehaald,was nu echt niet meer te doen,en echt gras staat er toch niet meer,binnen stuk koeler en minder vliegen,ik haalde die oude merrie al zwetend ervan af.

Moet toch tot 12 uur werken dus heb ze rond 12.30 binnen gehaald en ga ze nu weer naar buiten doen.

Z1+4

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:39

ik heb de mijnes ook binnengezet
echt te erg en vooral als je paard niet drinkt in het land Boos!

Terug van weggeweest

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:09

Helaas wij hebben containerstallen die worden ook kokend heet dus ze is beter af in de wei.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:13

hmm bij ons worden ze om 6 uur binnen gehaald en 8 uur buiten gezet

So close,
no matter how far.

DubbelFun

Berichten: 88553
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:18

Bij mij kunnen ze in de schaduw staan en de stallen staan open, maar ze gaan toch gewoon in de zon staan. Dus als ze hooi krijgen dan spuit ik ze maar nat Haha!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:18

onze knollies staan de hele dag op stal. vind het wel een beetje TE erg voor ze nu hoor! en mn paardje zou helemaal een rode neus krijgen!!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:32

Het is bij ons binnen ontzettend benauwd. Buiten waait het nog een beetje.
Maar ze blijven wel in de buurt van de sloot staan.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Quana
Berichten: 28
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:36

Die van ons gaan rond 8 uur buiten, en om 10 uur ('s morgens) weer naar binnen. Gelukkig is het in de stallen niet echt warm, als de zon er op komt te staan gaan ook de luikjes voor een paar uurtjes dicht om het er fris te houden.

~Natasja is the best 4ever~

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:40

wij hebben een uitloop dus starlight kan zelf kiezen wat ze wil. In de wei is op zich wel schaduw waar ze in kan, maar ze staat niet in de wei omdat er zoveel beesten zitten.
Het grootste gedeelte van de middag staat ze binnen te wachten tot ik weer kom inspuiten. Dan gaat ze weer eventjes naar achter en komt daarna weer terug omdat ze weer gek word.
Zelfs met dek staat ze heel de dag op stal, volgens mij staat ze wel heel de nacht in de wei, maar soms als ik rond een uur of 1/2 nog een kusje kom geven ligt ze in het voorste stuk te slapen Lovers


Dees

Berichten: 18894
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:09

Die van mij worden sochtens om 5 uur buiten gezet door mijn vroege vriend die dan toch naar zijn werk moet. Ik haal ze dan om 9 uur weer binnen, als ik naar mijn werk moet.
Savonds gaan ze nog om 19.00 uur naar buiten, en ik haal ze dan om 23.00 uur weer binnen.

Overdag is het wel bloody hot in de stal, maar er zijn veel minder dazen. Ze willen overdag niet eens meer naar buiten....Lachen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:28

die van ons hebben wel een stukje schaduw (op het heetste van de dag)
Maar ze blijven mooi in de zon staan

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:33

Bij ons gaan ze ook sinds eergisteren 's nachts op de wei. Het is echt geen doen met deze hitte. Hopelijk is het binnenkort voorbij. Gelukkig zit ik zelf overdag op het werk met een heerlijke airco. Kan zo slecht tegen deze hitte Boos!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:46

Die van ons blijven vanaf vandaag overdag binnen. Ze hebben alledrie sinds eergisteren steeds meer last van ontstoken ogen en de vliegen die daar vervolgens op af komen. Dus overdag op stal blijven waar het lekker koel is en tegen een uur of 5-6 naar buiten tot het donker wordt. Minder beweging dan normaal maar dat nemen ze ons met deze hitte vast niet kwalijk Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:13

Ik heb mijn paarden gisteren dus ook voor het eerst om 1 uur naar binnen gehaald. Kaminka stond heel suf, onder de dazen bij het draad. Geen goed teken. Als die niet graast, kun je je conclusies wel trekken! Er is bij ons geen schaduw in het land.
's Avonds zijn ze weer naar buiten gegaan en om een uur of 10 weer naar binnen. Vandaag ga ik tussen de middag (werk vlakbij stal) weer even kijken en ze zonodig binnen zetten.

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:35

Nou die van ons gaan ook alleen 's ochtends naar buiten hoor! En dan hebben ze in het land ook de helft van het land schaduw en de helft zon dus ze kunne ook in de schaduw staan maar het is veel te warm! In het land hebben die van ons ook een groot niet steil inloopje de sloot in dus die paarden staan iedere dag lekker af tekoelen in de sloot Haha!

In mijn profiel:
Evitatje staat te koop....
Kijk in mijn pro NIEUWE foto's.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:48

Mijn paardjes hebben het koelste plekje van Nederland. Namelijk op de dijk naast het Ijsselmeer waar altijd wel een koele wind staat. Toch heb ik de oude merrie van 27 en de shets thuis staan in de schaduw.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dimphyl, Kimberley_, MirjamRobin, missfalki, Waratje en 78 bezoekers