Warm en dan kom je bij in het ziekenhuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Warm en dan kom je bij in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:41

De laatste tijd is het nogal druk op het werk, erg veel toeristen op de Veluwe en alleen al in Harderwijk 22 collega´s op vakantie.
Ook de andere hondengeleiders van de noord-west Veluwe zijn alle 4 met vakantie dus maak ik nogal veel uren.
Gisteravond was ik pas om 00:30 thuis en vanochtend moest ik om 7:00 weer beginnen Gaaaap

Net toen ik om 14:30 weeer naar huis reed kwam er een melding van een grote aanrijding op de A28 met meerdere gewonden.
Ik dus weer gekeerd en naar de A28, daar was het 1 grote ravage.
Al met al heb ik daar uren in de volle zon, zonder schaduw of windje, staan werken.
Kira had ik al uit de auto gehaald en aan een hectometerpaaltje vast gebonden in de schaduw van de auto en met een grote bak water ernaast.

Op een gegeven moment werd ik niet zo lekker en ging even bij de brandweerauto zitten, daarna weet ik niets meer en kwam ik bij in het ziekenhuis aan het infuus, in m´n blootje en onder natte lakens.
Ik eerst helemaal in paniek, waar ben ik, hond weg, wapens weg, kleren weg.......
Bleek dat ik een hittestuwing/zonnesteek had.
Ik was onderuit gegaan en de brandweer heeft me op dekens gelegd en natgespoten tot de ambulance er was om me naar het ziekenhuis te brengen.
Na een uur koelen en 3 zakken vocht kwam ik weer bij.

Kira was een ander probleem, ik had haar afgelegd en gezegd dat ze moest blijven.
Toen ze de brandweer en ambulance personeel met me bezig zag was ze al aardig over de rooie gegaan en kon er niemand meer bij haar komen.
Uiteindelijk hebben ze een collega hondengeleider die op vakantie was gebeld en die heeft haar opgehaald (met behulp van een bijtmouw Extreme duivel )

In het ziekenhuis hadden ze wat problemen om van mij Alberts telefoonnummer te krijgen, ik bleef maar roepen om de hond en m´n wapens Verward

Nu gaat het alweer een stuk beter, ik ben alleen nog een beetje moe en voel me wat slapjes.
Ik moet veel drinken, uit de zon blijven en rusten.

[edit:BartVB]Titel[/edit]

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:44

Jeetje Lia wat een schrik!!
Goed om jezelf denken he Knipoog
Niet fijn om zo totaal verward in een vreemde omgeving weer bij te komen, je bent ook flink buiten westen geweest denk ik, ik ben ook wel eens flauwgevallen door de hitte maar dan kwam ik na een minuutje toch wel weer bij.
Even rustig aandoen, en je hond is stiekem toch wel een beetje een held Ach gut

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:44

Hemel meid. Wel voorzichtig doen hoor. Ik had het vorig jaar. Alleen ben niet weggeweest maar erg ziek. Ik heb er nu faalangst van gekregen want het gebuerde op een wedstrijd.

Sterkte!!!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:45

Dat is niet niks Lia! kan me voorstellen dat je dan even helemaal van de wereld af bent. Sterkte met het aansterken Ach gut .

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:58

Jeetje, ik schrik toch wel even hier hoor! Hopen dat je snel weer goed op je benen kan staan. Sterkte!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:58

Wat een heftig verhaal. Ik kan me voorstellen dat je in paniek was. Arme hond ook, zo overstuur over het baasje. Doe maar rustig aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:59

Sterkte! Klinnkt niet fijn. Hoe is het nu met de hond? Wel goed opppassen als je weer aan het werk gaat he!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:59

Doe je voorzichtig!! moest wel even grinniken dat je riep om je hond en je wapens... hoe toegewijd kun je zijn Knipoog
Snel weer beter worden!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:00

Jeetje zeg Lia, da's niet niks! Beterschap hoor!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:02

Sterkte Lia en beterschap.
Er zit een goede kant aan nu kan je tenminste even ongestoord uitrusten.
Met dit weer moet je goed je eigen conditie in de gaten houden, alles vergt nu eenmaal meer energie je moet dus inplaats van meer, minder werken.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:04

Getverderrie zeg! Wel rustig aan doen hoor.

Maar hoezo je geeft om je werk en je hondje *LOL* Eigenlijk stiekem wel cute dat Kira zo over de rooie ging Lovers

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:05

Jeetje sterkte hoor, idd bijkomen in je eigen tempo. Is Kira alweer wat bekomen van alles?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:15

Met Kira is alles goed, toen ze zo over de rooie was hebben de collega´s haar ook, op een afstandje, met de brandweerslang gekoeld.
Ik heb haar zelf weer opgehaald bij het buro, op m´m blote voeten en in een operatiepak want m´n kleren waren zo nat dat ze die niet uitkregen en maar van me af hebben geknipt.
Zag er erg charmant uit Bloos

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:16

Jeetje Lia denk wel een beetje om jezelf hoor, wat zal dit schrikken
geweest zijn zeg Scheve mond
Arme Kira wat zal ze van slag zijn geweest zeg en dat nog wel
met het warme weer, hopelijk is alles goed met haar.
Sterkte en beterschap he!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:17

Ilindra schreef:
Zag er erg charmant uit Bloos


Heb je foto's Tong uitsteken

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:19

Jeetje doe je een beetje rustig aan de komende dagen, en geef Kira maar een dikke knuffel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:27

Jeetje, dat is heftig! Kan me voorstellen dat je behoorlijk schrok toen je bijkwam in dat ziekenhuisbed... En halverwege je verhaal moest ik meteen aan Kira denken, dat is geen hond waar zomaar iedereen mee wegloopt (integendeel).

Ilindra schreef:
In het ziekenhuis hadden ze wat problemen om van mij Alberts telefoonnummer te krijgen, ik bleef maar roepen om de hond en m´n wapens Verward


Prioriteiten hè! *LOL*

Mooi dat het uiteindelijk allemaal nog op z'n pootjes terecht is gekomen. Ik neem aan dat je nu wel even de nodige rust neemt? Knipoog

Waar op de A28 was dat ongeluk trouwens?

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:35

Gelukkig is het allemaal weer in orde, maar wat zul je geschrokken zijn. Ik ben ook een keer savonds ineens wakker geworden in het ziekenhuis terwijl ik sochtends in mijn eigen bed was gekropen en weet hoe schrikken dat is.
Hopelijk knap je snel weer op!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:36

schrik me een hoedje!
jeetje Lia dat is niet mis..
gaat het weer een beetje?
arme Kira, die snapte er natuurlijk ook helemaal niets van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:38

Net voorbij afslag Nulde/Putten (in de richting van Zwolle).

Een auto+caravan wilde een auto inhalen en ging naar links, daar reed echter al een auto en deze begon te toeteren, hierop stuurde de caravan weer scherp naar rechts waarbij de caravan begon te zwaaien, de trekkende auto raakte de auto die hij wilde inhalen en deze schoot de vangrail in.
De caravan ging op zijn kant en de auto schoot met een pirouette de berm in.
De passagier van de auto die de vangrail inging had haar gordel niet om en is door de voorruit naar buiten gegaan, haar halve scalp hing nog aan het glas (detail voor mensen die denken dat een gordel voor hen niet nodig is Knipoog )
De bestuurder van de caravan kwam uit Zuid Frankrijk gereden en had de auto links niet gezien............(detail voor mensen die denken dat je best in 1x naar en van Zuid Frankrijk kan rijden Knipoog )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:45

Wat scary zeg!
Ook zo vaag dat je dan een heel stuk mist!

BTW, je had toch wel je benen geschoren he? Haha!
*LOL* Hadden wij hier laatst een heel gesprek over, mensen die uit de kleren geknipt moesten worden en zich druk maakten over de benen, bikinilijn en over welke slip ze droegen *LOL*

Hopelijk ben je snel weer volledig op krachten! ":#

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:48

Tja daarom heeft mijn moeder mij geleerd om altijd met net ondergoed onder mijn kleding de deur uit te gaan Haha!
"Stel dat je in het ziekenhuis komt te liggen....enz enz enz" Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:50

Cody schreef:
Tja daarom heeft mijn moeder mij geleerd om altijd met net ondergoed onder mijn kleding de deur uit te gaan Haha!
"Stel dat je in het ziekenhuis komt te liggen....enz enz enz" Knipoog

Juist! Haha!
Schoon en helemaal heel!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:51

Lia van harte beterschap

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:55

wow dat lijkt me schrikken... Sterkte met het bijkomen ervan