Oude eigenaar heeft gebeld ???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 14:31

Ik heb toch maar een brief gestuurd naar de oude eigenaar in de hoop dat hij wat van zich zou laten horen.

Nou gisteravond om half 10 ging de telefoon het was de oude eigenaar. Hij had heel wat te vertellen over hem dus hierkomt het.

Dzze tuigpaardenman heeft hem maar 2 maanden gehad toen Cees van der Maat hem meenam. Leys kwam als 2.5 jarige bij een boer die ook paarden had (rechtstreeks van de fokker). Dit een beetje als hobby hij reed ze in en verkocht ze. De buurman van de tuigpaardenman heeft een dochter en die vond paarden wel leuk en ze wilde wel graag een eigen paard hebben. Omdat ze er helemaal geen verstand van hebben, hebben ze hem meegevraagt. Na wat proefrijden hebben ze Leys gekocht hij was toen net 4 geweest. Uit verhalen van de man bleek ze hem eigenlijk niet aankon.De hoefsmit had altijd problemen met hem. Hij was jong en niet makkelijk. Het meisje had een vriendje en toen ze 15 was raakte ze zwanger van hem. Dus het paard moest weg want er moest geld komen om te trouwen. Omdat ze snel van hem af wilde heeft de man met de tuigpaarden hem overgenomen. Hij zag er slecht uit dik van het verse gras en slecht op de hoeven. Hij heeft hem wat weten op te knappen maar eigenlijk had hij geen tijd voor hem. Toen kwam Cees van de Maat langs en heeft hem meegenomen. En is hij de dag erna bij mij terecht gekomen.

De man vond het erg leuk om te horen dat het goe dmet hem ging. Hij vond het geen slecht paard alleen wat verwaarloosd. De voedernijd had hij al en hij was niet makkelijk op stal. Maar zodra uit stal was hij verschrikkelijk braaf.
Hij komt een paar keer per jaar op Zilfia's Hoeve om naar tuigpaarden te kijken en hij wilde Leys graag zien. Zijn vrouw en zoon luisterde mee en waren ook erg blij dat hij het goed had. Ik heb ook nog een telefoonnummer gekregen van het meisje die hem heeft ingereden dus die ga ik zeker even bellen. De man zou de foto's en mijn gegevens aan het meisje geven die hem hiervoor had. Misschien wil ze hem nog eens zien.

Ik ben zo blij dat ik het heb gedaan. Ze waren zo verbaasd dat hij het zo goed deed en vooral met springen (zijn zoon mommelde had ik hem maar gehouden) en ze komen snel kijken.

Ik ga maar een bellen met het meisje ben zo nieuwsgierig.

Gr Pris



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:35

LEUK! Zo heb je meteen een klein stukje achtergrondinfo bij je paardje! Ik hoop voor je dat je foto's van vroeger kunt achterhalen van 'm!
Groetjes, Sonja.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:51

dit vind echt leuk voor je (ff wat anders dan mkz) toen bam bam dood was gegaan heb ik haar oude baas ook een brief gestuurd maar zij reageerde wel anders dan ik had gehoopt ik ben echt blij voor je

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 15:05

Leuk voor je!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 15:21

Hey gaaf man! Leuk dat ze ook zo snel gereageerd hebben. Toch de juiste keuze geweest dus.

Pling Dikke knuf Mayo Pling

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 16:20

Zo kan het dus ook gaan! Echt super hoor. Ik ben benieuwd wat het andere meisje gaat zeggen over de periode dat ze hem inreed? Hoe hij was enzo... leergierig, bang of niet, etc. Zulke dingen zou ik graag willen weten als ik een eigen paard had. Hopelijk heeft ze veel te vertellen! Groetjes, Dorine.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 16:24

Ik heb Pris net gesproken en wat ik uit haar verhaal kon opmaken, was dat meisje die Leys heeft ingereden heel erg enthousiast en ze komen dinsdagavond een kijkje nemen.

Pling Knuf Mayo Pling

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 21:03

zieje wel?dat is toch hartstikke luek man!fijn dat je er nu wat meer over weet,echt goed!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-01 21:41

Klopt dat meisje was hartstikke blij ze dacht nog vaak aan hem. het was voor haar het eerste paard wat ze echt zelf verzorgde.
Een ander meisje hielp haar altijd omdat leys niet makkelijk was. Ze wist waar hij stond maar eigenlijk net als ik nooit het lef gehad om er achteraan te gaan. Ze klonk erg aardig en volgens mij was ze best gek met hem ook al was hij niet makkelijk in de omgang. Ze kon tevens vertellen dat hij bij dat andere meisje mishandeld werd ze sloeg hem vaak en verzorgde hem slecht. Ze was een paar keer gaan kijken en had echt medelijden met hem. Ik hoop niet dat ze te erg schikt als ze hem dinsdag ziet. Hij is zo veranderd.

Ze komt as dinsdag naar hem kijken. ben erg benieuwd of Leys nog reageerd. Ik hoop ook echt dat ze foto's heeft.

Gr Pris

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 12:24

Leuk echt gaaf dat je nu al veel meer weet over zijn verleden!! Foto's zijn natuurlijk ook altijd leuk, veel plezier dinsdag!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 13:39

heej leuk man!
dat heb ik dus niet, de fokker van leo woont sinds kort in de straat (..) en ik weet dus bijna alles 9 denk ik haha) van haar. het stomme is alleen, dat ikzwelf helemal gen foto's heb van haar eerste 3 jaar, en vooral als veulentje lijkt me erg gaaf om te hebben. Maar vergeet dat dus steeds aan hem te vragen..! Ik heb haar wel gezien toen ze klein was, maar kan me daar gek genoeg niet heel veel meer van herinneren ( is ook 'alweer' 10 jaar terug)
Dus dat meisje wat nu bij jou en leys komt kijken, is dat meisje wat toen 15 was en zwanger raakte, als ik het goed begrijp?
leys had dus al behoorlijk wat stallen ( en ruiters) gezien in korte tijd, voor hij bij joukwam en eindelijk 'zekerheid' kreeg..?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 14:30

Nee dat is niet het meisje wat zwanger raakte. Na al die verhalen hoef ik haar eigenlijk niet te zien. Hij heeft het daar niet zo best gehad.

Dit meisje was zo blij wat te horen over hem. Ben erg benieuwd of Leys reageerd op haar.

Gr Pris

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 14:33

Leuk zeg, zie je nu wel, nee heb je en ja kun je krijgen, die heb je dus nu gehad...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 18:35

oooh wat leuk misschien heeft ze nog foto's van hem van vroeger?
Grappig is dat he? Ik ken lottie van 2 uur oud en weer echt alles van 'm gelukkig.
zou dat van een ander paard ook willen weten denk ik

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, c_alsemgeest, Cjuan, Laj1, Plus_en_Min, Poezebeest, sas27, tienus63 en 119 bezoekers