Hoe gaat het met jullie zomerexceem paardjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Hoe gaat het met jullie zomerexceem paardjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 19:45

Aangezien er op bokt meer mensen zijn met een paardje met zomerxceem richt ik een praatgroep op Clown Nee grapje.
Ik ben gewoon benieuwd hoe het nu gaat.

Heb je nog dingen geprobeerd? Nog positieve reacties? Of juist negatieve?
Is het dit jaar erger geworden? Of minder? En heb je daarvoor preventieve maatregelen genomen voor de zomer?

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen, vorderingen, of juist niet....

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:03

Met Morrin gaat het heel goed Ik heb zijn staart en manen een tijdje met tea tree olie ingesmeerd dat hielp heel erg goed. Daarbij kreeg en krijgt hij appelazijn door zijn eten. Op dit moment krijgt hij alleen nog de appelazijn door zijn eten en hij schuurt eigenlijk helemaal niet meer.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:34

Met Ivanka gaat het ook goed Lachen Loopt 24/7 met de boett en heeft geen last van jeuk.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 01:12

Die van mij heeft het echt een heel klein beetje en heeft dit jaar er weinig last van. Ik vraag me af of hij wel daadwerkelijk zomerexceem heeft. Maar goed ik heb hem al bijna 2 weken niet gezien.(hij is op vakantie)

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:49

Ik voer Allergitum en Culivetsem.
Geen last.

Armani

Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:07

Ja, ik geef mijn pony ook Allergitum en Culivetsem. OK dan! OK dan!

Ik ben er exact op 1 maart mee begonnen en voer braaf 2 keer per dag de druppeltjes Schijnheilig Schijnheilig . Ze krijgt nu wel van beide 40 dr. per dag. Maar ze staat dag en nacht buiten met de staldeur wel altijd open. Ze gaat meestal aan het begin van het schemeren 10 minuten schuren, en daarna is het goed. Het merendeel van haar manen zit er nog aan dit jaar. Haha! Haha!

Maar de druppels werken, als het goed is, pas optimaal na 2 jaar.
Ik heb ook een boettdeken geprobeerd, maar ze bleef de hele dag maar rennen en rollen om dat ding af te krijgen, dat is natuurlijk ook niet erg paardvriendelijk op die manier.

Heb wel het idee dat met die abnormale hitte van nu het ook een stukje beter gaat.

Armani Blond

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:20

mijn pony had ook altijd last van zomereczeem.
nu was ik staart en manen om de 3 dagen, en giet er vervolgens azijn in (ja azijn) en dat werkt fantastisch!!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:45

Met die van mij gaat het ook goed. De Harry's Horse doet braaf zijn werk. Met dit weer is hij dag en nacht om. Geen geschuur, alle manen en staart zitten er nog aan Lachen

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:11

zazou heeft er dit jaar haast geen last meer van. Vorig jaar was het 100 X erger

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:40

gaat super! sinds juni heeft ze zo'n Harry's Horse deken(die pinky ook heeft) en ze heeft weer manen&een staart!!

verder was ik haar 1x per 2/3 weken met betadine shampoo en t gaat echt goed *LOL*

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:25

Candor, de pony van mijn zus, heeft er wel last van. Helemaal in zijn oor, die schuurt hij helemaal kapot. Toch heel raar/jammer want mijn zus heeft diverse medicijnen ervoor en sprayt hem altijd heel goed in!
Helemaar erg is het dat we zelfs nog vlak aan de kust wonen.. arme paardje Verdrietig

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 02:14

Mijn pony heeft nu nergens last meer van.
Ze heeft al weken geen wondjes meer en haar staart en manen beginnen weer aan te groeien dus ik denk dat het voor deze zomer over is.
Ik gebruik tea tree maar ik heb nog geen middeltje gevonden dat echt goed werkt.

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 09:30

mijn verzorg pony had het eerste jaar bijna geen manen over vorig jaar ben ik met BMT begonnen in de manen en staart en dit jaar gaat het heel goed!
ze heeft een paar stekeltjes maar verder niet
het nadeel van BMT is dat het heel vet is en fleur er heel vies van word maarja...........

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:43

Mickey is al voor het derde jaar aan de allergitum&cullivetsem, maar merk er eigenlijk niets van, alleen in m'n portemonnee Haha!
Verder was ik haar 2x per week met kerato shampoo, en behandel ik haar 3x per dag met silitch spray of AVS.
Het gaat niet over, maar het zal altijd een beetje helpen. En hopelijk is dit het laatste seizoen, want volgend jaar krijgt ze een Boettdeken Lachen

tijgeramigo

Berichten: 97
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: gelderland- elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:31

Ach gut

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 15:04

Met Andrew gaat het ook goed. Het tweede seizoen met eczeem deken. dit jaar Boett, zonder hoofddeel tot nu toe, en daar begint hij nu een plekje te krijgen. Toch maar op maat maken dus... Hij staat al vanaf 1 mei dag en nacht buiten op het land. Wij zitten op zandgrond en erg veel paarden en pony's krijgen bij ons last van eczeem.

Andrew schuurt af en toe bij manen, maantop en snuit, vooral als ik hem 's avonds verzorg en rijd en (daarna) zonder dek even in de bak en op stal heb. Hij heeft wel minder jeuk op het hoofd zelf dan vorig jaar met deken tot zijn snuit. Denk dat dat soms irriteerde, hij kreeg er toen ook wel wat kale plekjes van soms. Gebruik heel af en toe eczema balm als hij na het rijden gaat schuren. Dan dek erop en de jeuk is zo weer weg...

Mensen die het niet weten, zien niet dat hij zomereczeem heeft OK dan!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:32

Over het algemeen zie je tot nu toe minder problemen dan vorig jaar omdat omdat het veel droger is en de culi-mugjes (zo noem ik ze altijd) zich vooral bij warm en vochtig weer manifesteren. Ik wil niemand ongerust maken, maar als het straks vochtiger wordt (er zal toch nog wel een buitje komen voor de winter invalt Haha! ) wordt het ws erger.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 23:57

Armani schreef:
Ja, ik geef mijn pony ook Allergitum en Culivetsem. OK dan! OK dan!

Ik ben er exact op 1 maart mee begonnen en voer braaf 2 keer per dag de druppeltjes Schijnheilig Schijnheilig . Ze krijgt nu wel van beide 40 dr. per dag. Maar ze staat dag en nacht buiten met de staldeur wel altijd open. Ze gaat meestal aan het begin van het schemeren 10 minuten schuren, en daarna is het goed. Het merendeel van haar manen zit er nog aan dit jaar. Haha! Haha!

Maar de druppels werken, als het goed is, pas optimaal na 2 jaar.
Ik heb ook een boettdeken geprobeerd, maar ze bleef de hele dag maar rennen en rollen om dat ding af te krijgen, dat is natuurlijk ook niet erg paardvriendelijk op die manier.

Heb wel het idee dat met die abnormale hitte van nu het ook een stukje beter gaat.

Armani Blond


Dit gebruiken wij nu ook. En idd gewoon in maart begonnen maar het wordt alleen maar erger. Verward Ik las op de bijsluiter dat dat hoort maar gaat dat bij jou ook zo? Ze heeft nu alweer een heel stuk tussen haar manen weg, en ze waren net weer mooi lang. Huilen
k hoor heel veel goeds over de boett deken. Als het zo door gaat ga ik het daar eens over hebben met de eigenaar. *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 09:51

Kyralovertje schreef:
Candor, de pony van mijn zus, heeft er wel last van. Helemaal in zijn oor, die schuurt hij helemaal kapot. Toch heel raar/jammer want mijn zus heeft diverse medicijnen ervoor en sprayt hem altijd heel goed in!
Helemaar erg is het dat we zelfs nog vlak aan de kust wonen.. arme paardje Verdrietig


Weet je zeker dat het paard geen oormijt oid heeft?

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:55

Met Bobby gaat het ook goed/redelijk goed.
Hij loopt nu overdag buiten met de boettdeken op, en dat helpt redelijk.
Verder doe ik nog steeds om de 3 dagen TKC97 in de staart en manen en dat lijkt ook goed te helpen.
Zijn hoofd is dan wat minder, hij heeft kale plekken rond z'n ogen en onder z'n kaken en z'n voorpluk is bijna afgeschuurd Boos!
Volgend jaar krijgt hij daarom nog een hoofdkap er bij van de boett en begin ik eerder met de deken denk ik.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:13

Hm. Tot de hittegolf heeft Lex helemaal niet geschuurt. Ben dit jaar begonnen met Cullivetsem en was hem om de zoveel tijd met een speciale shampoo.
Maar op een gegeven moment is hij 's avonds langer buiten gaan staan. Overdag was het erg warm en stonden de paarden ook vaak binnen, anders zou hij wel erg vaak binnen staan. Maargoed, nu schuurt hij dus best vaak, maar gelukkig niet op stal Lachen
Verder ben ik van plan om TKC97 te bestellen, heb er veel goede dingen over gehoord. Ben benieuwd.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:53

Nou, met die van ons gaat het ook goed. We hebben spul van www.masterhorse.de besteld. Voor in het voer en op de manen en staart. Hij begint weer een beetje pony te worden Haha! Hij schuurt niet meer, heeft geen jeuk meer, en de manen zijn in een maand tijd toch al een halve cm gegroeid *blij*

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:11

Met Carina gaat het ook goed, ze staat nu onder een boett, en ze heeft bijna geen jeuk meer.

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:38

Wat ben ik blij dat het bij de meeste paarden met zomereczeem toch goed gaat!!! Zelf heb ik mijn pony vorig jaar aan mensen aan de zee verkocht omdat het echt niet meer ging... Een deken wou ze niet meer op, daar kwam ze zweetend onderuit en verder hebben we zo'n beetje alles van de paardendrogist geprobeerd... Echt om wanhopig van te worden!!!! Alleen nu schuurt ze zelfs aan zee..... Heeft er iemand nog tips, van dat moet je eens gebruiken???

kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:02

Keely heeft nu voor het 2e seizoen zomereczeem Huilen
Vorige jaar alllerlei smeersels gebruikt en niks hielp.

Nu heeft zij een boet deken op en die helpt perfect.
Ze heeft heel af en toe nog wel de neiging tot schuren aan de balk bij haar manen, maar verder gaat het goed.

Die deken is het geld echt waard OK dan!