DIT IS JE KANS. Absolutely Fabulous Marathon!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

DIT IS JE KANS. Absolutely Fabulous Marathon!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 15:12

Ja ja, voor hen die nou niet begrijpen waar wij het over hadden in het topic 'JEUJ, ik heb Bottom Live 3' en engelse humor.

Vanavond begint de VPRO met een jaar lang durende Absolutely Fabulous marathon. Ik heb net de hele serie weer gezien maar zal uiteraard weer voor de buis zitten Haha! . Arme MrMagic. Moet ie er toch nog aan geloven.

Hier het bericht (bron is de tvgids).

Eddy en Pats zuipen er weer op los
Na een tijdje weg te zijn geweest, komen de hilarische dames van Absolutely fabulous helemaal terug. Deze week start de VPRO met een ware marathon van de serie die tot in het volgende jaar doorloopt. Hierin laten zij niet alleen de eerder vertoonde series één, twee en drie zien, maar ook de nieuwere serie vier. En vanaf 5 februari 2004 kunnen de fans genieten van de spiksplinternieuwe serie vijf van de 'Ab Fab'-dames Jennifer Saunders (Edina) en Joanna Lumley (Patsy).

De naam Edina is ooit bedacht door French and Saunders, als eenmalig typetje voor een sketch. Maar het woord eenmalig kwam in Eddy's vocabulaire niet voor, en dus kreeg ze haar eigen show. En daar is de serie Absolutely fabulous uit ontstaan. Edina (ook wel Eddy genoemd) en Patsy (ook wel Pats genoemd) vormen een maf stel beste vriendinnen. Edina heeft haar eigen modebedrijf, twee ex-echtgenoten en twee kinderen, van wie ze één nooit ziet. Ze is geobsedeerd door alles wat met mode te maken heeft en leeft nog steeds in de Hippietijd. Met haar dochter Saffron (ook wel Saffie genoemd) heeft ze een 'bijzondere' band. Saffron is juist het tegenovergestelde van haar moeder: rustig, serieus, drinkt en rookt niet, houdt zich niet met jongens bezig en zet zich in voor goede doelen. Ze verzet zich tegen haar moeder door absoluut níet modieus te zijn. En dat levert vaak 'gezellige' conversaties op tussen de twee. Een paar voorbeelden:

Edina: "Kijk naar mama, schat. Heb ík een operatie nodig?"
Safffron: "Ja… laat je mond maar dicht naaien."

Of:
Saffron: "Mam! Die man kneep mij net!"
Edina: "Maak je geen zorgen, hij is oud en waarschijnlijk hartstikke blind."

Kortom, een zeer 'gezonde' moeder-dochterverhouding. En daar helpt de eeuwig drinkende en rokende Patsy ook fijn aan mee. Sinds Saffron het zich kan herinneren, verziekt Patsy haar leven. De blonde del werkt voor een Brits modetijdschrift als manager. Maar daar hoeft ze weinig voor te doen, aangezien ze af en toe een wip met de hoofdredacteur maakt. Andere maffe typetjes, zoals Edina’s secretaresse Bubbles, zorgen voor extra hilarische momenten in Absolutely fabulous.


Officiële Ab Fab-site

Absolutely fabulous Nederland 3, 20:40

'Paint' it 'Black'


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:14

wauw wat jammer dat ik dat moet missen Verward , ik heb om 7 uur afgesproken met een collega met klein kind die even op mijn knol wil zitten...... Cool , dan ben ik pas tegen 10 uur thuis....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 15:15

nou dan neem je het toch op Haha!

'Paint' it 'Black'

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:25

Brilliant! Oh oh, ik moet eigenlijk studeren en werken... hmm, pauze is ook nodig Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 15:26

Zeker met deze hitte WMijn Haha!

'Paint' it 'Black'

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:43

Oh, echt geweldig!
Ik ben echt helemaal fan van AF!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:55

dit is zoooooooooo gaaf!! echt helemaal goed!ik kijk het zowel op de nederlandse als op de engelse zenders haha hoezo verslaafd Knipoog

ik denk dat ik voortaan iedere week de video ff inpik zodat ik het op kan nemen Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:59


Amor Vincit Omnia

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 16:42

Eddie : 'I'm sorry if that sounds selfish, sweetie, but it's me! Me! Me!'

Haha!

'Paint' it 'Black'

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:55

Zal ik eens wat vertellen ik heb de DVD-box van serie 1 t/m 4. Vanavond kan ik niet maar de rest zal ik zeker weten aanwezig zijn. Heerlijke humor. Zeker vanaf februari. DVD recorder laten meedraaien maar.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 16:56

dvd's heb ik ook ja. Maa rja, verslaafd is verslaafd he Haha!

'Paint' it 'Black'

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:57

Belker schreef:
Zal ik eens wat vertellen ik heb de DVD-box van serie 1 t/m 4. Vanavond kan ik niet maar de rest zal ik zeker weten aanwezig zijn. Heerlijke humor. Zeker vanaf februari. DVD recorder laten meedraaien maar.


*jaloers*

vindt het echt zo geweldig!mn vader kijkt ook altijd, das echt mijn humor!
mn moeder&zus vinden het echt helemaal nix, maar die hebben pech want als t op tv is is de tv even van ons ipv van hun Haha! en gelukkig hebben we meerdere tv's Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:01

Oh heerlijk deze serie! Ik vind Smack the Pony ook erg leuk, Maar Absolutely fabolous is nóg leuker! Zak kijken of ik tijd heb vanavond!:D:D

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:02

Whaaaa, super!!!!!! Haha!

Harststikke bedankt om dit te plaatsen hier, anders had ik het weer niet geweten Tong uitsteken

Heerlijke Briste humor Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 17:03

Geen dank. Ik help een ieder graag aan een gezonde dosis britse humor Haha!

'Paint' it 'Black'

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:24

Oei Faaaaaas... wat heb je gedaan? Ik heb alvast een kussentje op 3 meter ónder de bank neergelegd, hoef ik niet zo hard te vallen. Maar we hebben gelijk ook ruzie hier, want zuslief wil 'Model Behaviour' kijken...
Darling!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:30

Oh geweldig!
Ben echt een ab-fab fan van het eerste uur.
Keek er ongeveer 10 jaar geleden ook naar.
Damn, ik word oud.......
Helaas kan ik het vanavond niet zien, en ik kom ook niet meer langs huis om de video aan te zetten.
Jammer.
Misschien bel ik mijn zus, of ze het wil opnemen, sweety darling?


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 17:31

Laui: gewoon niet toegeven. Geen cm Haha! [***] gaat voor.

'Paint' it 'Black'

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:33

Pssst: zusje zit ook op bokt hoor... Begint gelijk te piepen (zit er nu naast).
'Dat kijken we altijd' zegt ze dan. Hm, ja, JIJ en ik word gedwongen méé te kijken, DARRRRRRLING!
Let them eat cake was ook zo'n fantastische serie... hoeeeeeeeeeeee! *trekt luier aan*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:54

Oh, gaaf! Ga zeker kijken, bedankt voor de tip, darrrlings Haha!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:11

oh geweldig vind ik dat!!helaas kan ik het niet zien Verdrietig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:43

Owwww yes, darrrrling, wonderful.... zal een kleine stop moeten inlassen maar dan staat hij toch echt aan Haha! Fabulous!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:50

Nog een uurtje... aiaiaiai, ik heb nog wat extra kussens aangesleept, een emmer water en een privé verpleegkundige, mocht ik er in blijven. Defibrilator is aangesloten en nu is het wachten...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:23

Ja!!!!!! Leuk! Leuk! Ik heb vanmiddag drie 4-uursvideobanden gekocht om ze allemaal op te nemen en te bewaren. Ik ken ze allemaal al, maar ik wil ze al zo lang zelf hebben. Maar kopen is wel een beetje te duur.
Zenden ze ook de film uit ( The last shout?) , die moet ik zelf geloof ik nog wel ergens hebben op band.
En ik heb afeglopen kerst op de BBC een onwijs gave speciale aflevering gezien. Dat Pats en Eddy naar New York gingen om Serge te zoeken. Die bleek homo te zijn, en Patsy en Eddy zijn toen ook nog met elkaar getrouwd door Whoopi Goldberg. Heeft iemand deze anders op video ofzo? Hij was echt geniaal namelijk deze aflevering. En ik heb hem nergens te koop aangeboden gezien.

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:30

echt helemaal geweldig vind ik ze allebei!
Ik heb ook nog ergens die film op videoband waarin ze op wintersport gaan. Pats kan niet meer uit de lift komen en blijft dus alsmaar hetzelfde rondje draaien, uiteraard met een fles champagne erbij.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _Cubby_, abrina71, bebble, Caoilfhinn, ComscoreBot, Dammie, fotolijstje, GrapeshotBot, Lalidan, MarJon, Marocje, Mrskiwi, Niobe, Roadracer, Tazzey, Telpeva, Temeraire, Thats_Me en 46 bezoekers