die tong?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

die tong?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 10:56

als Camble haar hoofdstel opheeft, durft ze (zoals gisteren Lachen ) haar tong uit haar mond steken (maar een halve cm of iets meer)
maar ze bijt er precies op :s
Ze heeft wel een ongeloofelijk dik bit omdat ze zo gevoelig is in haar mond, maar ze loopt heerlijk op het bit, toen ik gedaan had met rijden was de tong wel weg, maar is dit slecht ofzo? ik heb wel een gecombineerde neusriem.. Verward


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:01

Misschien is je bit wel te dik en is er te weinig ruimte voor haar tong. Probeer eens een maatje dunner...

Toos paardloos

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 11:04

had ik al geprobeerd, maar dat is te scherp Verward ze doet dit (denk ik) omdat de onderste riem van de neusriem (sperriempje ofzo?) dicht wil doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:08

Merk je met rijden ook dat een dunner bit te scherp is?
Is dit niet het geval, kun je best een dunner maatje nemen, want een bit wat niet past in de mond, dus doordat het bv te dik is, is ook niet prettig voor je paard.

En heb je je sperriempje te strak dan?
want dit hoort dus niet aangesnoert te zitten, je moet er dus nog gemakkelijk een paar flinke vingers achter kunnen steken.

En wat doet ze als je zonder sperriempje rijd.
Want eigenlijk hoor je niet al te veel verschil te merken.

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 11:37

Met het rijden merk ik het idd dat een dunner te scherp is. Ik rijd trouwens met een gebroken Kneveltrens. Die hebben toch een zachte inwerking op de mond? Ik had aan iemand gevraagd om me te helpen bij het hoofdstel op de juiste maat te zetten, en die had in de sperriem nog een gaatje extra gedaan. Ik doe hem maar op het laatste dat er normaal in was (dus niet dat extra) Camble heeft trouwens een fijn neusje Lachen Dus ik krijg er nog heeel gemakkelijk er nog een paar vingers door. Ik kan ook zonder rijden maar ik laat het er nu nog maar ff op omdat ik vandaag de derde keer met haar rijd, en er is alleen een buitenpiste dus ze ziet alles, ze is heel braaf maar gewoon voor de zekerheid om iets beter contact te hebben..


loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:37

hoi mijn pony deed dat ook gewoon en bid met een tonglepel kopen en het keklooi is klaar echt waar ik heb het bid ook van bokt gekocht voor 13 euro incl verzendskosten.

sucses ermee.

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: moniek21 en 136 bezoekers