wat voorspelt het weer??? de komende dagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

wat voorspelt het weer??? de komende dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 18:36

wie weet het hoe lang de warmte nog aanhoud????
tot welke dag???? Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:38

Daar benik ookwel benieuwd naar eigenlijk.
Ik hoorde vandaag van een collega dat het nog wel een week kon doorgaan...
Maar ik werk niet bij het KNMI, dus of ik die collega moet geloven? Haha!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:40

nou tot zeker dinsdag, en dan wordt het iets koeler . ook niet verkeerd als ik eerlijk mag zijn, graadje of 24 is ook wel eens weer lekker:p

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:59

Euhm, kijk even bij Jeugdhonk!
Deze hittegolf KAN t/m September duren!
Vanmiddag was hier op de lokale omroep, dat de hittegolf zeker nog 1 tot 1,5 week volhoud, minimaal. Daarna kan het wat gaan afkoelen maar niet veel..
Komt omdat het in Zuid-Afrika (geloof ik?) Erg veel regent op het moment, en wij dus de hete lucht van hun krijgen, ipv de lucht boven de Atlantische Oceaan. (als ik t goed heb onthouden Schijnheilig)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:00

De hittegolf die Europa lamlegt kan volgens weerkundigen nog tot en met september aanhouden. Volgens het Italiaanse staatsonderzoekscentrum CNR heeft dat voor een deel te maken met een extreem krachtig regenseizoen in zuidelijk Afrika, waardoor in Europa lucht wordt aangevoerd uit het hete Noord-Afrika in plaats van vanaf de Atlantische Oceaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:40

Nathalie schreef:
De hittegolf die Europa lamlegt kan volgens weerkundigen nog tot en met september aanhouden. Volgens het Italiaanse staatsonderzoekscentrum CNR heeft dat voor een deel te maken met een extreem krachtig regenseizoen in zuidelijk Afrika, waardoor in Europa lucht wordt aangevoerd uit het hete Noord-Afrika in plaats van vanaf de Atlantische Oceaan.



Oeps Ziek, dat zou wel erg lang zijn. Maar ja, het is natuurlijk wel een ideale mogelijkheid om aan warm weer te wennen. Hoop ik...
Volgens het KNMI gaan we het binnenkort al iets koeler krijgen, rond 27 graden, dat zou al een hele vooruitgang zijn .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:47

Het weer valt helaas niet exact te voorspellen, alleen globaal tot een dag of vier vooruit. NOS Teletekst zegt hierover dit:

Afbeelding

Na 20 uur staat op TT pagina 705 het maximum van vandaag per meetplaats. Ben heel benieuwd of de temperatuur vandaag over de 35.1 van gisteren in Maastricht heen is gegaan.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:57

idd, vanaf maandag neemt de temperatuur af had ik gezien, maar nou nog steeds niet zo fabelachtig veel dat je kan zeggen dat het aangenamer wordt. Het wordt dan iig niet vér boven de 30 graden, dus het is een vooruitgang. Ook werd dan idd wat meer (kans op) regen verwacht...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:02


haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:20

Hoop toch dat het volgende week iets afkoeld, ga namelijk op instructieweek in ermelo, en dan hoeft het van mij niet zo warm!