vierkant beslaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-01 13:50

Laatst vroeg er iemand wat vierkant beslaan koste (ik weet niet meer wie, vandaar dat ik het hier maar neerzet...). Ik had belooft om het tevragen aan de hoefsmid, en natuuurlijk heb ik dat gedaan Haha!

Het kost 130/140 gulden en hij verwachtte dat het bij Pinky om de 3 maanden kon. (hoeven groeien niet snel en zijn sterk).

Denk dat dit wel een normale prijs is, toch Wil?

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 14:21

Ik betaal f150,- voor vierkant beslaan (arabier, E-pony) dus vergelijk maar...geloof dat iemand anders op bokt f180,- betaalt...het zal er wel een beetje aan liggen wat voor beslag (ga nu uit van "gewoon" beslag), wat voor paard (hoefjes shet sneller bekapt dan hoeven shire... Verward ) en welk deel van het land je zit...*grinnik*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 15:38

Ik betaal 150,- voor het 4-kant beslaan. En dat gebeurt om de 7 weken. En dan is het ook echt nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 16:03

ik ook 140,- voor 4-kant beslaan van een paard. met schroefgaten rondom betaal ik 160,-

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 17:17

Ik betaal f 300,= voor schoenen die MINSTENS een half jaar meegaan... Clown

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 18:01

Ik heb de hoefsmid pas laten komen en ik heb 111,- (ja sorry, mijn rekentoestel rekent het naar gulden om Knipoog ) betaald voor alleen van voor. Frusty . Maar er zitten wel zooltjes tussen de ijzers en de goede zorgen van de hoefsmid. Haha!

En ze zijn niet mis hé?
[img]../upload/313/p0000003.jpg[/img]

Wil
Berichten: 66
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: St Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 00:32

Een veel gestelde vraag is inderdaad wat moet hoefbeslag kosten.

Als je naar een adviesprijs vraagt aan de hoefsmederij opleiding op het hippysch centrum in Deurne, krijg je tehoren; voor normaal vierkant beslag f175.- ex btw

De prijzen liggen in Nederland niet zo ver uit elkaar, en ik denk dat het belangrijker is wat je voor je paard over hebt.

Ik heb nog nooit iemand vooraf aan de dierenarts horen vragen wat het kost om een paard jaarlijks te enten. Ik denk dat je het gevoel moet hebben dat je waar voor je geld hebt en dat je paard wel heel goed gebaat is met de hoefsmid/dierenarts die jij voor hem uitkiest. Verder staan de kosten van hoefsmid en dierenarts niet in verhouding met de andere kosten als stalling, uitrusting(zadel etc.), voer en stro etc.

Het is niet zo dat de duurste ook meteen de beste is of de goedkoopste daarom van mindere kwaliteit.

Als je paard lekker aan het lopen gehouden wordt door je hoefsmid, dan zit je goed.


allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 21:07

ik betaal aan een nederlandse hoefsmid 125 en een belgische 110 de nederlandse is sinds kort opgehouden

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:08

Ik betaal 180,-- voor rondom, maar dan is hij achter wel gecorrigeerd voor koehakkige stand... Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:25

ik betaal 185 met schroefgaten en 175 zonder schroefgaten en dan vierkant
maar ik heb in iedre geval een goede smid en er nooit problemen mee

ik ken een paar smids hier in de buurt die het voor 110 doen maar of dan komt hij nooit opdagen of hij beslaat zo bagger dat wil je nie weten....

mijn ijzers gaan ong 8 weken mee maar ik rij dan ook veel op de weg enz......

greetzzz ingrid

Love the life that you live, live the life that you love


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bokker88, ChanelR, loowny, Roderijs en 78 bezoekers