Probleempje met hoeven uitkrabben....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Probleempje met hoeven uitkrabben....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:19

Sinds gister ben ik in het trotse bezit van mijn 7 jarige KWPN merrie Ozistrade Haha! Gister stuitte ik helaas al wel meteen op een probleempje...bij het hoeven uitkrabben geeft ze haar hoef wel om hem vervolgens weer net zo hard neer te zetten. Ze loopt gewoon door als ik haar hoef vast heb...en haar laten vallen...dat durf ik niet

Misschien is het uitproberen maar dat lijkt me sterk aagezien ze er toen pas net was....lijkt me wat snel... Iemand tips misschien Scheve mond ?



Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:33

Zodra je de hoef vast hebt (en gewoon goed vasthouden!), de hoef helemaal naar haar buik trekken. Dan als ze braaf is, langzaam laten zakken, zodra je ook maar voelt dat ze hem weer weg wil trekken gelijk weer omhoog.
En als ze gaat lopen terwijl je de hoef wilt pakken, laat haar dan door iemand vasthouden, zodra ze er doorheen wil, tikje op de borst geven.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:35

Iemand laten vast houden.
Hoef optillen en gewoon vast blijven houden,als ze niet wil dernoods een prikje in haar buik met de krabber, en je stemverheffen.
Uitkrabben of even vast houden, en als Jij hem weg kan zetten belonen, eerder niet.

Brabantse Fries ;)

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 13:51

Tja, ik heb gister al wel geprobeerd om haar vast te laten houden maar zelf dan presteerd ze het om nog net dat ene stapje vooruit te zetten... Of achteruit, dat deed ze ook.. En dan kan je de hoef simpel weg niet meer vast blijven houden want dan gaat ze onderuit en ik ook waarschijnlijk....

L2 + 11, M1 startgerechtigd !

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:53

Gewoon beet blijven houden, ik denk dat het een spelletje van haar is. Je moet nu optreden, anders blijf je er voor altijd last mee houden.

Farjen

Berichten: 7966
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:58

haar hoef zo hoog mogelijk houden..

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 14:07

Ik snap wel dat ik dit zo snel mogelijk af moet leren maar als ik vast blijf houden dan valt ze toch omver? Is dat niet gevaarlijk dan Scheve mond Wat dat betreft ben ik wel een beetje een schijterd hoor.... Bloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:08

MarchaL schreef:
Ik snap wel dat ik dit zo snel mogelijk af moet leren maar als ik vast blijf houden dan valt ze toch omver? Is dat niet gevaarlijk dan Scheve mond Wat dat betreft ben ik wel een beetje een schijterd hoor.... Bloos


Ze zal zich waarschijnlijk niet laten vallen en als ze valt doet ze zich een beetje pijn misschien, dan zal ze het de volgende keer wel uit haar hoofd laten.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 14:15

tja dat is waar, ze zal er wel van leren. Mijn eigen paardje, daar ben ik zuinig op natuurlijk maar wat moet dat moet dan maar Knipoog Nou, ik zal het vanavond dan maar gewoon eens proberen, ik heb geen zin om altijd met dat probleem te blijven zitten want het is gewoon vervelend... Bedankt voor de tips!

L2 + 11, M1 startgerechtigd !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, Nowiexx en 97 bezoekers