Wat betalen jullie voor hooi, kuil of stro?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Wat betalen jullie voor hooi, kuil of stro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 16:24

Het gaat om gewone balen.
Wat betalen jullie per baal en waar kopen jullie het ?
Hoeveel verbruiken jullie gemiddelt per maand aan hooi of kuil ?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:45

ik betaal voor zo'n hele groot baal stro,doe je zoiets twee weken haast zeker mee,10 euro
voor de kleine balen stro 1,40
voor baal hooi geloof 1,20

ik gebruik per week 2 balen hooi.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:46

oja stro gebruik ik van die grote balen 2 per maand (soms haal ik het net bijvoorbeeld niet met 1 of 2 dagen)
en kleine balen stro per maand euhmm zo'n 15 ofzo?

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:48

van de week stro gekocht 80 cent pb (kleine baaltjes)
hooi komt volgende week weet nog niet hoeveel

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:55

dat is goedkoop zeg!
maar ik had het omgedraaid,hooi is 1,40 en stro 1,20 (of het was stro 1,40 en hooi 1,60 dat weet ik niet meer precies)

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:02

Wij hebben dit jaar zelf hooi, stro en kuil gemaakt! Er gaat bij Dusty en Roos denk 1 a 2 balen per week doorheen en bij de andere stal ook ongeveer..

We hebben volgens mij nog hooi te koop, ik weet niet hoe duur het is, maar als er mensen geïntresseerd zijn wil ik de prijs wel aan me vader vragen..

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:12

wij voeren kuil,ronde,grote baal=25 euro. doen we in de winter 2 dagen mee.(gemiddelt 20 paarden) in de zomer iets langer+- 4dagen

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:18

Ik gebruik 2 pakken hooi en 2 pakken stro per week. Stro is ongeveer 1,00/1,20 euro per pak. Stro moet vrijdag vant land worden gehaald en de prijs is nog niet zeker. Het hooi wat ik nu heb, daar heb ik redelijk veel voor betaald: 2,70 euro. Maar het is echt goed hooi moet ik zeggen. Wat straks de hooiprijs wordt, weet ik niet. Ik denk 2 euro per pakje ongeveer.
**typfoutjes**

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 19:04

ik kan aan balen komen voor 1.60 per stuk. Ik heb alleen geen idee hoe groot.!
Ik heb nog geen idee hoelang ik met zo'n baal doe aangezien ik erg veel hooi voer.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:54

Kuil (hele goede kwaliteit) speciaal voor paarden van 40kg Euro 5,00

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:58

Hoeveel zou zon grote rondem, in plastic verpakt ding zijn, dat vind ik nl. wel goed spul, aangezien Sting niet graag op stal gewoon drinkt Haha! Kan hij wat vocht uit dat hooi halen (of hoe noem je dat??)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 22:56

Wat jij bedoelt heet Kuil. Het probleem daarvan is dat het heel moeilijk te controleren is of het goede kwaliteit is omdat het verpakt is en het per baal nogal verschilt!

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:00

Voor 1 paard is zo'n grote baal ook niet handig, omdat je het binnen een paar weken op moet voeren ivm kans op schimmel. Pas ook op met al te vochtige kuil, dat is vaak koeienkuil en da's niet gezond voor je paard (te rijk aan voedingsstoffen, te veel eiwit, te weinig structuur). Je kunt wel kleine baaltjes nemen, maar die zijn er niet zo veel en meestal relatief vrij duur.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:42

Ik gebruik ong. 3 pakken hooi per week. Ik heb net een wagentje gehaald: 2.30 per pak. Zijn wel "grote" kleine pakken.
Stroverbruik is wisselend. Met dit hete weer zoekt Yorghos zijn stal veel meer op en moet ik dus vaker mesten. Nu gaat er ong. 1.5 baal per week doorheen. Normaal gaan er weken voorbij dat ik helemaal niet hoef bij te strooien.
Ik doe nu al bijna 6 maanden met een trailerlading stro en het einde is nog niet in zicht.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 07:51

Dit jaar heb ik al 2x gehooid, de eerste keer kleine pakjes a €0.79 per pakje (inclusief alles, schudden, maaien en balen maken) en de tweede keer grote bollen, maar dan geen kuil erin, maar stofvrij hooi. Die kostten me iets van 20 euro per stuk, inclusief vervoeren met de trekker.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:10

We kopen het hooi voor 2,50 per baal, we doen ongeveer 1 jaar met 250 balen.
Stro kopen we per 400 kilo voor 35 euro per baal, maar daar heb je niks aan want je vroeg iets anders.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:52

Ahem... Kleine pakjes stro betaal ik 2,75 voor... Een kleine (maar relatief grote/zware) baal hooi betaal ik maar liefst 4 euro/baal voor... Maar goed, wel -erg- goede kwaliteit, groenig met laag eiwit gehalte.

Stro, ongeveer halve baal/dag, en hooi ongeveer 2.5 baal/week. Mijn paard staats trouwens de hele dag op stal en ik voer vrij veel hooi.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:23

€14 voor een groot rechthoekig pak voordroogkuil (volgens de loonwerker vergelijkbaar met 20 kleine pakjes hooi). 29 kwamen er van het land af en als we hier nou nog eens wat regen krijgen, kan er straks nog een keer gekuild worden...
Kleine baaltjes stro voor €1,15 per pak.

Als ik alles in de winter op stal heb, gebruik ik ongeveer 1 baal kuil en 25 pakjes stro per week. Dus ze blijven lekker lang buiten lopen deze winter Tong uitsteken

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:32

Stro in die kleine baaltjes zijn iets van 1.20 hier.ging mij teveel kosten omdat ik er 2 per dag verbruik(soms 1.5 baal)Hooi was bijna 2 euro voor zo'n klein baaltje.
6 euro! voor een kuilbaaltje ter groote van zo'n kleinpakje hooi.

Met 3 paarden redde ik het makkelijk met de groot verpakking.
20 euro voor een baal stro waar ik een 1.5maand mee doe.
25 euro voor een baal hooi waar ik 1 maand mee doe.

Hooi was in grote balen niet meer verkrijgbaar en nu heb ik dus wel hooi maar dan in kuilverpakt,stoft veel minder als hooi en bederft ook niet zo snel als kuil(volgens de fouragehandelaar) ook 25 euro voor een pak waar ik nu dus 1 maand mee doe en straks 3 weken gok ik als ze minder op het gras staan

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 13:15

Het gaat nu dus om 1 paard en 1 pony en straks voor 2 paarden en 1 pony. Ik kan aan kleine baaltjes hooi komen voor 1.60. Dat is dus niet echt duur als ik het zo lees?
Ze gaan van s'ochtends een uur of half 9 tot s'middags een uur of 5-6 de wei in en s'winters in de paddock met hooi. S'avonds gaat alles op stal, ook de pony. Vlas wil ik strooien i.v.m stofallergie en omdat ik hoorde dat de meeste boeren geen zaagselmest willen hebben.

Bestaan er echt zoveel soorten hooi? Ik had toevallig vorig jaar een paar kruidenhooibalen kunnen krijgen, die zijn in verhouding wat duurder maar schijnt lekkerder te zijn, het ruikt ook lekkerder. Ik moet niet te droog hooi-kuil hebben i.v.m stofallergie.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:42

voor stro betalen wij 1 euro per baaltje
voor hooi betalen we 2,25 per baaltje
zaagsel kost 16 gulden per pak (zal nu denk wel iets van 7,5 euro zijn), maar dat gebruiken we niet meer
kuil weet ik niet, want dat voeren we niet

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:38

#Ymke# schreef:
Bestaan er echt zoveel soorten hooi? Ik had toevallig vorig jaar een paar kruidenhooibalen kunnen krijgen, die zijn in verhouding wat duurder maar schijnt lekkerder te zijn, het ruikt ook lekkerder. Ik moet niet te droog hooi-kuil hebben i.v.m stofallergie.

Je kunt het beste een hooipakje losmaken en een plakje uit elkaar strooien voor je gaat kopen, of zeker weten dat je op een goed adres zit. Als je hooi koopt moet het juist WEL droog zijn, nat hooi gaat nl. schimmelen en daarvan krijg je dus stof.
Goed hooi hoeft niet beslist kruidenhooi te zijn, sommige mensen hebben hopen onkruid in hun gras en verkopen het hooi dan dus ook als 'kruidenhooi' terwijl je troep krijgt zonder voedingswaarde. Hoeft niet hoor, er bestaat ook goed kruidenhooi, maar kijk goed wat er in zit.
Je moet kijken wat je nodig hebt en dat kopen. Wij voeren 's zomers bv hooi bij op stal omdat ze toch gras krijgen, dus dan mogen ze wel wat droge stof hebben. 's Winters voeren we kuil, echte paardenkuil, dus tweede snee en niet echt dik bemest. Daar mogen ze best wel veel van hebben en dat vind ik wel lekker in de winter, hebben ze wat te doen op stal.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:44

jullie zijn wel duur uit met stro, ik betaal dit jaar dus 80 cent per baal zelf van t land halen. Hooi ga ik zaterdag halen (hoop dat t vrijdag nacht droog blijft) daat betaal ik wat meer voor 2 euro per baal zelf van t land halen