hij eet zijn Antibiotica niet op.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

hij eet zijn Antibiotica niet op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 08:54

Mijn paard moet 27 dagen een onstekingremmende antibiotica hebben i.v.m. een ontsteking in zijn schouder. Zowel 's morgens als 's avonds.
Het is in poedervorm. Maar meneer wil dit dus echt niet eten. De dierenarts had al gezegd dat het een smerig smakend goedje is. Ik heb van alles geprobeerd.

* Over zijn eten strooien
* zijn eten nat maken en dan erover heen strooien en roeren
* Appelmoes erdoor heen mengen
* Appelmoes, musli, brokken en daar de kuur doorheen mengen

Maar geen van dit alles werkt, hij eet een beetje en de rest laat hij staan.
En dan heb je weer een vliegenprobleem, die krengen gaan er ook nog eens opzitten als hij het laat staan.
Deze antibiotica moet hij echt naar binnen werken en er mag niet zoveel uur tussen zitten. ('s avonds heeft hij het nog in zijn bak liggen namelijk)
Hoe kan ik heb zijn antibiotica nou het beste geven? Zodat hij wel alles in 1 keer opeet.
(22 augustus in zijn laatste dag dat hij dit krijgt, ik mag dus nog even)
Ik hoop dat iemand een tip voor me heeft.

alvast bedankt
Jovanny

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:09

een paard bij ons wilde het ook niet eten. het werd toen gemengd in olvarit; dit deed ze dan in een grote spuit (zonder naald) en spoort ze dan net als een wormenkuur in zijn mond. het is even een gepiel, maar dit werkte dus wel bij dit paard; was de enige manier om het binnen te krijgen. misschien ook wat voor jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:09

Misschien lukt dit:
Door de appelmoes mengen en dat mensezel in een grote spuit doen. Je dient het toe als een wormenkuur.
Succes!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:13

hmmm je zou haast gaan denken dat spuiten de enige alternatieve oplossing is als ze het niet willen hebben. vevelend dat 'ie het niet hebben wil, met zo'm lekker geurtje er aan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:25

Zo met een spuit werkt inderdaad, gwoon olvarit nemen. Ik weet zo even niet meer of antibiotica intraveneus gespoten moet worden, maar ik dacht het niet. Ik dacht dat het gewoon in de spiermassa kon.... Mocht het met de poeders niet helpen dan kan je aan de da vragen of hij je leert om het te spuiten, vaak als het gewoon in de spiermassa kan dan doen ze dat wel. Maar hou me te goede hoor op dit moment weet ik niet of dat nou ook bij antibiotica was.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:32

Probeer het eerst maar eens als een wormkuur te geven. Met (vanille) vla mengen kan ook, dat is vaak al wat zoeter dan appelmoes. De DA wil je wel zo'n grote spuit geven. Eerst mengen, voordat je de boel in de spuit stopt, en dan net als een wormenkuur in de mond spuiten.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:00

In een grote spuit met gele vla doen. Werkt prima! Zo heb ik het ook gedaan, moest toen zo van de veearts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:56

Paar boterhammetjes met appelstroop erop voeren, tot hij een beetje hebberig wordt, en dan een boterham met appelstroop en ABpoeder. Meteen daarna weer een boterham zonder poeder.
Trapt hij daar ook niet in? Appelstroop smaakt erg sterk en ze vinden het heerlijk.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:05

Eventueel door slobber heenmengen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:41

Ik heb momenteel hetzelfde probleem en de VA raadde mij ook mengen met appelmoes aan maar dat had geen effect.
Ik heb toen van haar een 60cc spuit zonder naald gehad, eerst de antibiotica mengen met appelmoes in een bakje en dan hoppa in de spuit scheppen en als wormenkuur geven.
Als dat écht niet ging wilde ze wel gaan spuiten maar liever niet.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 08:56

Nou, ik ga het met een spuit proberen.
Vandaag weer een uur bij hem gestaan zodat ik zeker weet dat hij alles opeet. Nou niet dus. De brokken eet hij er tussen uit en de muslie die ik een beetje nat gemaakt heb met de poeder erover heen, dat gemengt met de bokken liet hij mooi liggen. Ik word er echt moedeloos van!
Vanmiddag ga ik zo'n spuit halen. Ik heb nu lang genoeg geprobeerd om het op de aardige manier te doen maar als meneer niet wil dan maar met een spuit.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:19

Citaat:
Ik heb nu lang genoeg geprobeerd om het op de aardige manier te doen


ik denk juist als je hem de anti biotica in een spuit doet hem hiermee meer een plezier doet, dan door zn brokken heen (aangezien hij het echt niet wil eten)

Blijven zn brokken tenminste lekker Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:43

die spuiten werken ideaal. verstop hem goed achter je rug en snel er na wat lekkers geven. Lachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:27

Ik had ook altijd succes met de boterhammen met appelstroop.
Als ik al enigzins in de buurt kwam met een spuit kreeg mijn paardje al argwaan... Maar een boterhammie met stroop ging er altijd wel in.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 11:21

Hoe doe je dat dan. Poeder mengen met appelstroop gaat toch haast niet?
Alleen als hij het ruikt dan heeft hij al zoiets van Dank je wel maar die troep eet ik niet op.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:01

tussen het broodje met stroop, net als een sandwich?

daarom moet je die spuit ook goed achter je rug verstoppen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:02

Boterham flink insmeren met stroop en het poeder er bovenop strooien. Andere besmeerde boterham er bovenop et voila de plakbende is compleet Tong uitsteken

Wel eerst een beetje hebberig maken door kleine stukjes brood met stroop te geven, zodat hij wat happerig wordt. Dan de boterham met het poeder erin en meteen weer een lekkere boterham zonder poeder erachteraan.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 08:31

Gisteravond met een boterham met stroop geprobeerd. Eerst at hij het wel op maar even later had hij zoiets van Ja Doei eet dat lekker zelf op. Vanmorgen met een spuit gedaan. Ook GEEN succes. Ik krijg het niet goed in de spuit. De helft van de poeder met appelmoes blijft in het bakje zitten en ik krijg dat niet in de spuit. En als ik dat weer in zijn bak doe eet hij er omheen en waar dat heeeeele kleine beetje appelmoes met poeder zit laat hij liggen.
Het is trouwens Equipalazone poeder. Ik word helemaal gek, 'k kan wel janken. Straks wordt hij nooit beter!!!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:53

Heb je de spuit wel groot genoeg? moet normaal gesproken echt wel lukken

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 10:08

ik heb de spuit bij de dierenarts gehaald, zo'n dikke 50cc spuit.
Maar als ik de appelmoes er van achter in laat lopen dan moet ik die drukker er nog op doen. Resultaat keuken vol appelmoes.
En als ik het met de spuit uit een bakje op zuig met de spuit blijft er nog veel appelmoes met antibiotica in het bakje zitten en komt er lucht in de spuit. Echt rampzalig hoor.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:22

Toch nog even blijven oefenen met die spuit, zodat je voorzichtig de drukker er weer in krijgt (en niet de hele keuken onder de appelmoes zit Haha! ), of iedere keer de kleine beetjes lucht weer uit de spuit duwen, dan weer een beetje appelmoes met AB opzuigen. Gewoon even stug volhouden, het gaat vanzelf beter OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:13

Ik zou mooi met de dierenarts overleggen of hij niet gewoon in kan spuiten...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:19

hmm ik zou de poeder gewoon mengen met water. zit er geen vanillesmaakje aan het poeder? dat van mij heette trimethosulf en gam vond het heerlijk dankzij het smaakje.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 11:27

Sonja schreef:
Ik zou mooi met de dierenarts overleggen of hij niet gewoon in kan spuiten...

Om elke keer de dierarts te laten komen kost me klauwen met geld. Alleen het bezoek kost me al iets van 35 Euro.
En hij moet tot 22 augustus 2x per dag deze antibiotica krijgen.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 11:29

Pellie schreef:
hmm ik zou de poeder gewoon mengen met water. zit er geen vanillesmaakje aan het poeder? dat van mij heette trimethosulf en gam vond het heerlijk dankzij het smaakje.

Het is heeeel smerig spul, dat zij de dierenarts ook al, en als ik het nat maak, of met appelmoes (noem maar op) meng en dat door zijn voer doe dan eet hij er omheen. De smurrie laat meneer lekker liggen en vertikt het om op te eten.
Mijn paard is niet de makelijkste met het toedoenen van poeders. Hij is eigenlijk veel te slim omdat hij eet waar het niet aan zit en waar de poeder wel aan zit laat hij lekker in zijn bak liggen. AHHHHHHHHHH