Hitte blijft aanhouden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Hitte blijft aanhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 12:17

het blijft zo warm, savond koelt het maar matig af en smorgens brand de zon al vroeg. Hierdoor doe ik maar weinig met Mable. De bak is heet stoffig de stal is heet, het gras is dor en het stikt van de vliegen. De zomer is verre van aangenaam voor de paarden.
Rijden jullie je paarden nog?en hoe laat dan?en hoe lang?passen jullie de training aan?
Ik longeer nu regelmatig maar dan nooit langer dan 20 minuten rijden idem dito.
Maar gisteren heb ik niets met haar gedaan ze warm het leek wel of ik in een ver warm land was om 11 uur was het nog bloedje heet....
zucht

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:22

Wij rijden nog wel. Ik wacht tot na 20:00 uur omdat de zon dan uit de bak is, dan is het een stuk aangenamer. Ik train zoals ik altijd doe, maar ietsjes minder lang. Wel met dezelfde oefeningen en onderdelen erin.

Daarna samen met het paard onder de slang Haha! !

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:24

Ik zou je paard, als het kan, 's nachts buiten zetten. En verder is het wellicht ook een mooi moment voor een vakantie... of anders om acht uur 's morgens rijden, dan is het echt nog wel te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:25

Mijn paarden staan 's nachts op de wei en ik sta heel dapper elke morgen om 6 uur op om voor half 9 gereden te hebben (dan zitten er nog niet zo veel vliegen en is het nog niet zo heet)

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:30

Het is idd niet leuk zo! Ik heb het "werkschema" ook aangepast, ipv rijden of longeren heb ik Mistral een paar keer aan de stapmolen gezet, maar eergisteren toch maar weer eens gelongeerd. Met longeren liet hij zien voldoende energie te hebben om "gek" te doen.

Gisteren dus toch maar gereden, tijdens het instappen liep hij al veel vlotter dan normaal dus ik verwachtte heel wat aktie maar dat viel reuze mee. Totdat het paardje achter mij wegschoot en Mistral gezellig mee ging, staart in de lucht en gaan!! Extreme duivel Ik kon hem zonder veel problemen terugpakken en we zijn gewoon verder gereden, in totaal een half uurtje gereden en daarna nog 20 minuten relaxed uitgestapt.

Bij ons op de manege wordt er momenteel pas na 9 uur 's avonds gereden, ook de manegelessen zijn opgeschoven. Maar zelfs dan vind ik het nog niet echt aangenaam om te rijden...

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

xXfamkeXx

Berichten: 129
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:30

Mijn paarden staan de heledag buiten maar als er geen schaduw meer is gaan ze naar de bak waar allemaal bomen om heenstaan (de bak is niet stoffig bij ons omdat er hout snippers in liggen) En 's avonds gaan ze weer in hun eigen wei. Ik rij meestal 's avonds om 9 uur dan is het lekker koel en met wat vliegenspul er op kan je lekker rijden. Ik rij gewoon, want 's avonds kan dat wel en als het nog wel warm is spoel ik haar nog lekker even af *LOL*

Djoke mis you

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:33

Ik rij 's avond na 21.00 uur of niet... zoiezo staat hij anders van 18.30 tot 21.30 uur op het land.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door die warmte zelf ook minder fanetiek rij en het automatisch iets rustiger aan doe

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:35

Ze staan van 7 tot 11 op het land en smiddags lekker op stal. Savonds rijd ik wel gewoon, het trainingsschema is niet echt aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:35

Ik zit er om de drie dagen een keertje op, omdat Mileen anders echt knettergek wordt. Dan doe ik een half uurtje licht werk met 'r. Beetje loswerken, niet te idioot lang galopperen.
Ik wacht dat sowieso tot een uurtje of 9, half tien 's avonds, en daarna gaat ze lekker fris gedouched naar bed Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:41

Gisteren was er iemand z'n paard aan het longeren begin van de middag.. Scheve mond in de felle zon, dat snap ik dus echt niet.. Lips are sealed

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:46

onze paarden staan 's nachts buiten, en we rijden pas rond een uur of zes, dat is goed te doen. Volgende week ga ik naar Ermelo (SGW week), ik hoop dat het wat afkoelt Haha!


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:51

Bij mij op stal wordt ook pas na 20.00u gereden of helemaal niet. Relrite was nog niet onder het zadel bij mij, dus die hoeft niet gereden te worden. Ze staan bij ons dag en nacht buiten, stijf onder het vliegenspul en bedekt met maskertjes of netjes Cool .

Ik longeer Relrite nu om de dag 's ochtends voor 10.00, hooguit 10 minuten omdat het er puur om gaat dat we elkaar wat beter leren kennen. Ik hoop dat het in de loop van volgende week iets beter wordt, want dan wilde ik eigenlijk serieus aan het werk met haar.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:08

Ik rijd de hele week al voordat ik naar mijn werk ga. Ga ik heel dapper vroeg mijn bed uit, zit ik er zeven uur/ half acht op. Heeerlijk! Dan is het nog goed te doen hoewel het vanmorgen al flink warm was en ik heb daardoor wat korter gereden. Maar tot een uur of negen 's morgens is het nog wel te doen. Ik heb morgenmiddag om half vijf les. Die ga ik maar afzeggen want dat wil ik haar niet aandoen.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:22

Mijn bijrijdpaard staat gewoon 24/7 op land, met schaduwplekken. Rijden wordt er idd alleen heel vroeg of na 20.00 gedaan. Dan ligt de bak lekker in de schaduw en vaak nog wel iets erbij wat lijkt op een briesje.
Gisteren les gehad maar pas om 20.45, was goed uit te houden, in de buitenbak in de schaduw.

Veni, vidi, vici

pieank
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: heel mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:31

ik heb overdag alle paarden op stal staan,in de wei is geen schaduw en veels te veel vliegen!! ik probeer wel elke dag te rijden maar dan sta ik 6.45 uur op en zorg dat ik om 07.30 uur te paard zit. dan is het rijden heel goed te doen.ik vind het op dit ogenblik echt zielig als je paard nu in de wei staat zonder schaduw! vind ik echt niet kunnen!!!!(had vandaag eigenlijk les om 11 uur maar dat heb ik afgezegd)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:34

De paarden staan de hele dag op het land, 's avonds weg van 21.00u tot rond 22.30u lekker naar buiten

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:05

Het is bij ons nu bewolkt! Geen idee hoe de temperatuur is, want ik zit binnen, maar het waait ook aardig, dus ik denk dat het niet zo heel er gwarm is! Heerlijk, dus!
Gisteren een heerlijke buitenrit gehad, met een stop aan het meertje. heb niet gemerkt dat de pony's heel veel last hadden trouwens, uiteraard wel een aangepast tempo gereden met veel stap en maar een klein galopje, maar de meeste pony's waren in hun normale doen en ook nog bereid tot een partijtje bokken, of er vandoor sprinten. Ik denk dat ze inmiddels al aardig aan dit weer aan het wennen zijn.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:07

Ik rij nog gewoon hoor..
Hier gaat dat nog prima van 9 uur tot 10 uur 's avonds.
Maar vanaf maandag ga ik naar de instuctieweek. Ben benieuwd hoe dat zal gaan want volgens mij houdt Melano dat dan echt niet vol, 2x per dag lopen in de brandende zon..

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:10

ja, we krijgen het warm volgende week *LOL*

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:17

Nou van mij mag de temperatuur wel weer afzakken naar 25 graden.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:35

Tsja....rijden.....het is echt bijna niet te doen. Ik ben ipv maandag woensdag en vrijdag en zondag ben ik naar dinsdag donderdag en zaterdag met rijden gegaan. Dus zoiezo 1 dag minder en extreem verdeeld. De anders dagen longeer ik of gaat hij s'avonds nog even de wei op. Ik probeer of voor 12 uur s'ochtends te rijden of de andere paarden te doen en anders s'avonds na 20:00 uur. Het is even niet anders. Met rijden doe ik wel gewoon hetzelfde alleen dan niet zo lang als normaal.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:55

Ik heb de afgelopen twee weken eigenlijk nauwelijks gereden. Als ik al rijd is het 's avonds of 's ochtends. Zo ben ik vanmorgen om 9 uur even een stuk buiten gaan stappen. Rijd voornamelijk buiten, als ik in de bak rijd (totaal 3 of 4 keer, verdeeld over twee paarden in 1,5 week) niet langer dan een half uurtje.
Ze hebben nu eigenlij kvoornamelijk vakantie....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:58

Onze staleigenaresse kwam met het briljante idee om de paarden lekker vroeg buiten te zetten en uiterlijk voor 12 weer binnen te hebben. Ik kon haar wel doodknuffelen Haha! Ik heb er echt geen lekker gevoel bij als de paarden nu buiten staan.

'Paint' it 'Black'

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-03 16:00

Ik ga er tussen 8 en 9 op maar het is al zo vroeg donker 10 uur al..das wel jammer en de verlichting is nog niet aangesloten daar zal ik eens achteraan gaan...

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:22

ach ja wij hebben op stal ook mensen staan die gewoon midden op de dag op hun paard zitten.die man rijdt intermediaire/lichte tour met zijn paard. moet hij maar tegen kunnen vindt hij. zijn lessen gaan de hele dag gewoon door en zelf had hij eergister om half vier ook gewoon les van edward gal.
gelukkig zijn er meer mensen die of vroeg in de ochtend rijden of 's avonds. en een aantal mensen hebben hun paard vakantie gegeven. ik rij gewoon 's avonds en train hem iets lichter dan anders. rij dan wel altijd in de springtuin buiten en eigenlijk nooit in de binnenbak. buiten staat af en toe nog wel een lekker koel windje, tegen negenen.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers