Purina

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Purina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 09:52

Weet iemand waar je Purina voer (het liefst Omelene) voor paarden kunt kopen in Nederland ? of in Belgie of Duitsland ?
Groetjes Wendy Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:56

Uhm, ik kom het alleen maar tegen als zijnde hondenvoer?

DubbelFun

Berichten: 88477
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:22

In Amerika is het een 'begrip' Lachen
Maar hier heb ik het ook nog niet gezien.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:37

Wederom: vraag het Monnik! Zij weet precies waarom!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:39

waarom wat?????

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:40

cornelie schreef:
waarom wat?????

Waarom je het hier nog niet hebt gezien ... want het klopt nl. dat je het in NL niet kunt krijgen.


WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 10:41

In Belgie ben ik een keer iemand tegengekomen die het voerde, dus het is verkrijgbaar, maar waar Verward Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:41

WenS schreef:
In Belgie ben ik een keer iemand tegengekomen die het voerde, dus het is verkrijgbaar, maar waar Verward Lachen

Ik vrees dat je dan toch in Belgie terecht komt ... hetzelfde geldt (gold) voor Mijtens voer.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:45

Aha, maar waarom wordt het hier dan niet verkocht?

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:46

Naar wat ik weet is dat het enige land in europa dat Omelene verkoopt is spanje.. Verward Beetje ver weg wel...

http://www.rogercaudet.com

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:49

Wat ik van Monnik begreep heeft dat te maken met het feit dat NL nogal wat paardenvoerproducenten rijk is. NL voer is daardoor vglkn met BL voer veel betaalbaarder, maar het houdt ook in dat BL producenten "minder welkom" zijn op de NL markt, zeg maar ... maar voor de precieze details verwijs ik je naar Monnik Schijnheilig .

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:50

In portugal en italie ook...

Als je kijkt op www.agribrands.com zie je in welke landen in de wereld ze zitten....

Groetjes...

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:21

Waarom je het aan mij moet vragen? Simpel antwoord, ik werk voor Purina Nederland en voer mijn paarden dus ook Purina paardenvoer. Maar......het is een hele klus om het in NL te krijgen, want we verkopen het Purina paardenvoer alleen in Belgie, Frankrijk, Spanje & Italie.
In NL hebben we teveel goede nationale paardenvoeders om hier voet aan de grond te krijgen in de paardenvoeder wereld. Zal dus ook niet snel in NL geintroduceerd gaan worden.

Ik werk in een Beneluxteam en vraag 1 van mijn Belgische collega's of zij Purina paardenvoer voor mij mee willen nemen als we een vergadering hebben.
In NL is en blijft Purina paardenvoer (in ieder geval voorlopig) dus helaas niet verkrijgbaar!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:27

Oke, nu de andere vraag Lachen
Wat is er zo goed/bijzonder/uniek aan purina paardenvoer dat niet in een paardenvoer te vinden is dat al in nederland is?

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:35

Wereldwijd zijn de Purina produkten een begrip omdat er uitgebreidt onderzoek gedaan wordt naar diverse dingen. Bij het paardenvoer o.a. naar het belang van de ingredienten en de conditie/prestatie van het paard.
Daarnaast zitten er alleen natuurlijke produkten van hoogwaardige kwaliteit in. Ik hoor je nu al denken, lekker verkooppraatje......
Helaas blijkt het in de praktijk steeds weer dat niet iedere fabrikant zich houdt aan wat hij/zij op de verpakking zet. Bij Purina krijg je een gegarandeerde kwaliteit wat je paard dus alleen maar ten goede komt.
Afhankelijk van welke soort Purina paardenvoer je neemt doet het iets voor je paard en alle soorten zijn uitgebalanceerde, volledige voeders waar je niets meer aan toe hoeft te voegen.
Maar zoals al gezegd is het niet in NL verkrijgbaar en zijn er ook geen plannen in die richting. In NL houden we ons alleen bezig met het honden- en kattenvoer.

In NL zijn er hele goede nationale merken verkrijgbaar , ik denk daarbij aan Havens of Equiral.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:40

Nee hoor, klinkt goed maar ja, helaas is niet ieder paard gelijk en zul je soms wel wat toe moeten voegen. Mijn paard bv kan ik nooit de 'aanbevolen hoeveelheid' geven, dan wordt hij dik. Dus zal ik sommige dingen wél aan moeten vullen. Mijn stalhoudster is ook een tijd bezig geweest om biologisch paardenvoer op de markt te brengen maar dat was toen ook niet te doen helaas.

DubbelFun

Berichten: 88477
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:44

Wat ik mis in het Nederlandse assortiment is speciaal voer voor oudere paarden en dat heeft Purina dus wel.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:57

Ik heb even snel gekeken op de site, maar daar wordt het verkooppunt in Belgie niet genoemd?? Heb je het adres wel voor mij? Alvast bedankt! Haha!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:59

Sugarmiss schreef:
Wat ik mis in het Nederlandse assortiment is speciaal voer voor oudere paarden en dat heeft Purina dus wel.


Ik gebruik voor mijn oude knol Pavo Herbasan, aangevuld met haver. Hier staat ook bij, dat dit voor oude paarden is.
Verder heb ik 16+ van Dodson en Horrel gevoerd (is idd geen NL voer...), is dus ook speciaal voor oude paarden. Het is verkrijgbaar bij jordens Hippo, maar die leveren ook aan dierenspeciaalzaken etc., dus ik kon het gewoon bij mijn eigen leverancier halen.

DubbelFun

Berichten: 88477
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:22

Bedankt. Beide ken ik niet, zal eens even gaan spitten op Google. Lachen

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 15:28

Jola schreef:
Ik heb even snel gekeken op de site, maar daar wordt het verkooppunt in Belgie niet genoemd?? Heb je het adres wel voor mij? Alvast bedankt! Haha!


Dat zal ik even aan mijn collega moeten vragen. Ik heb op dit moment nog vakantie, maar maandag spreek ik ze ongetwijfeld en vraag ik het meteen.

Tja het voer voor oudere paarden van Purina is erg goed. Maar de 16+ van Dodson and Horrel ook. Dit is een engels merk wat het in NL redelijk goed doet. Met Pavo Herbasan heb ik geen ervaring, misschien is dat ook wel wat.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 15:43

De voerman waar ik nu de Havens bij koop, haalt ook veel verschillende produkten uit Belgie, Als ik het adres van de groothandel heb, of weet waar in Belgie het voer verkocht word, dan kan ik aan hem vragen of hij het besteld.
Ik voer nu de Havens Power Plus, ben ik erg tevreden over, maar ik heb
pas op een video-band gezien hoe ze het onderzoek doen bij Purina,
vooral conditie en prestatie gericht, met paarden op de loop/ren band (ja net zoals wij op de sportschool Haha! ) daar kunnen de andere fabrikanten niet tegenop OK dan!
Dus als je een adres weet in Belgie waar ze Purina (Omelene) verkopen dan hoor ik het graag , Bedankt en Groetjes Wendy Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 07:32

schop Pling
Al iets meer bekend over de verkooppunten in Belgie ?

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:39

Ja sorry voor de late reaktie, maar het lijkt wel alsof ik niet op vakantie had mogen gaan Ziek. Er ligt zeker voor 4 weken werk op me te wachten en zit dus iets minder te bokken.
Heb het wel gevraagd aan mijn Belgische collega. De grossier die Purina distribueerde heeft betalingsproblemen bij ons en krijgt niet meer geleverd. Mijn collega is (als het goed is) aan het rondbellen om te kijken of er nog een grossier is die Purina paardenvoer verkoopt in Belgie. Zo gauw ik iets hoor, hoor jij het ook.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 08:10

Bedankt Lachen en groetjes Wendy

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers