hmmz...balen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

hmmz...balen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 21:07

vanavond ging ik voor t eerst sinds 3 weken weer naar nellie. mn vz-pony. ik zag haar, en ik schrok me een hoedje, ze was zooo dik geworden! Als ze nog dikker word kan ze er wel last van gaan krijgen!
ze is altijd al aan de dikke kant, maar dat heb je snel met shetlanders. ze had dus 3 weken geen beweging gehad (ik ben de enige die op haar kan rijden met een ander meisje, maar die was ook weg, en ze rijd er alleen maar op als ik erbij ben) dus ze heeft 3 weken nix anders gedaan dan vreten, want dat kan ze! als ik met haar bezig ben en ze krijgt even de kans, gaat ze heel sneaky weer met haar koppie tussen de graspollen! maar nu was ik er dus niet om haar beweging te geven, en uit haar zelf doet ze ook nix. Heel af en toe gaat ze 1 rondje met haar veulentje door de wij renne, maar meestal speelt max (het veulentje) met mica, zn vader. die 2 zitten altijd samen te spelen, dan probeerd mica max te pakken en andersom enzo, maar nellie is gewoon lui en een beetje sloom aangelegd. Ik zou niet weten wat ik moet doen om het er weer af te krijgen, de eigenaar weet dat ze te dik is, maar ik zal nog wel een keer met hem overleggen. en met dit warme weer ga ik ook niet met haar rijden in de palle zon, ik ga altijd alleen `s ochtends of s`avonds laat als het zo heet is. wat ik nu doe is heeel veel met haar stappen door het weiland, want buiten het weiland kunnen we bijna nergens heen want overal zijn drukke wegen en daar mogen we niet komen van de eigenaar want ze zijn niet echt verkeersmak. Ze loopt wel altijd heel actief maar wel langzaam, ik laat haar nu dorstappen en ik maak soms een laag spronegetje met haar (ik kan niet hoog met haar springen want ze is niet zo`n springtalent)

heeft iemand nog ideetjes? een stukje wei afzetten is geen oplossing want het is een gzennitje (vader, moeder en zoon) en ze kunnen niet bij elkaar weg, en de andere 2 moeten juist ietsje meer eten. ze krijgen niks bijgevoerd alleen soms brood en fruit, voor de vitamientjes.

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 21:11

owjah, ff vergeten. ik zei dus het is een gezinnetje: maar de vader, die haar dus zwanger heeft gemaakt, is direct deaarna gecastereerd, en tot die tijd heeft hij ergens anders gestaan, dus hij kan haar niet nog een keer zwanger gemaakt hebben, dus dat is het niet.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:26

jeetje! ook lekker allemaal! maar waarom rijd je niet op dr dan?

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 10:54

ik rijd niet op dr omdqat ze heel slecht tegen de warmte kan. maar ik ben vandaag weer geweest en er is toch een kansje dat ze zwanger is!!! het kan zijn dat ze vlak nadat het veulen was geboren vruchtbaar was en dat mica (toen die nog hengst was) haar nog n keer heeft gedekt!

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:13

Ja het lijkt me handig als je even een DA of iemand die er verstand van heeft laat kijken naar het buikje van je shet, want als je haar nu op een dieet gaat zetten als ze wel drachtig is, is het niet egt wat je zegt gezond voor het aankomende veulentje!