halsstrekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-01 14:43

zoals jullie vast wel gelezen hebben op Verslag van de dag had ik zondag een oefenwedstrijd op de manege. daar moest ik (uiteraard) in de proef de hals van de pony laten strekken. maar hij deed dat dus totaal niet gewoon. gevolg: een 5 want ik had de hals niet laten strekken.
hoe kan ik er voor zorgen dat ie t wel doet?? ( t gaat om een manegepony)

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 14:45

heeeeeel veel oefenen, en je moet haar dan vooral met je been naar beneden gaan rijden...
ik had ook een keer vreselijk geluk met een winstpunt, was ook een merrie die wou niet halsstrekken, ik reed gelukkig op gras en toen deed ze het wel, haha.
maar dus veel oefenen op de volte, en dan rustig naar beneden gaan rijden met je hand en been...
zo heb ik het geleerd en het werkt wel
kus liselot en succes

EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:05

Ik heb geleerd om niet beide teugels tegelijk te laten vieren maar links en rechts afwisselend. Dan schijnt een paard beter te begrijpen dat hij het bit moet volgen.

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:39

ik heb geleerd om dan ook je handen naar voren te doen, toen ging die van mij het snappen. Nu houd ik me handen opdezelfde plek. Ik krijg bijna altijd een 7 voor halsstrekken!!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 20:24

Ik denk dat het ijdele hoop is dat je een manege paard even leert halsstrekken. Halstrekken betekend meer dan hoofd naar beneden doen, vraagt ontspanning en ruggebruik, ik denk niet dat je dat zo even bij een manege pony kan inprogrameren.
Probeer dus voor de andere onderdelen net even hoger te scoren, zodat je die 5 voor het halsstrekken kan hebben.