Bob Marshall Sportssaddle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Bob Marshall Sportssaddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 20:22

Ik heb vandaag in de Hoefslag een stuk gelezen over het Bob Marshall Sports Saddle. Het lijkt me ideaal om één zadel aan te moeten schaffen voor je paardje en om uberhaupt meer contact met het paard te hebben. Ik heb enkel wel een paar vraagjes over dit boomloos rijden:
* Als je paard een 'hoge' ruggegraat heeft, zit het zadel dan minder comfortabel?
* Ze zeggen dat het op elk paard past, maar past het ook elk mens? Je hebt natuurlijk verschillende inchmaten, dat is logisch, maar als je een beetje een knokige bips hebt ( Knipoog ) zit het voor jezelf dan ook minder lekker?
* Zitten er ook nadelen aan dit zadel? Je hebt natuurlijk meer contact met je paard, maar kan ieder paard hier wel aan wennen?
* Als je bijv. reining wil rijden, bestaat er een boomloos zadel voor reining? Het lijkt me niet echt supercomfortabel als je een sliding stop maakt en je butst tegen de harde delen van het zadel.. (minder 'stevigheid')
* Ik heb een gebroken stuitje (al tien jaar geleden gebeurd, maar ze kunnen er niets mee). Zal ik daar last van hebben tijdens het rijden? Verward
* Heeft iemand hier op bokt (ervaring met) dit zadel?

Het zadel bestaat vast nog niet zo lang, dus de vraagprijs zou nog wel hoog liggen, maar weet iemand wat je er in Nederland voor zou moeten verwachten qua prijs? Ik heb nu nog een goed zadeltje hoor, dus ik ben niet van plan om meteen tot aanschaf over te gaan, maar als ik over een tijd een veulen of jaarling koop is het misschien best wel handig om een zadel te kopen die ook op den duur nog past (want anders dan blijf je van zadel wisselen)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hieronder staat degene die ik wel heeeel erg super vind:
Afbeelding


Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:05


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 21:07

Ah geweldig! Dank je!

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:18

Ik heb afgelopen weekend zo een zadel op een tinker zien liggen. De ruiter was er erg over te spreken. Wat ikzelf minder vond was dat als je erop gaat zitten de cantle en de knop naar binnen buigen en dat dus de knop erg dichtbij je buik komt. ( was precies die op de foto)

Ik ben er niet zo van gechameerd en kies voor of een zadel of geen zadel...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:32

Bij mij op stal (anneke sas(sommigen kenne haar misschien=zadelmaakster) heeft zo'n zadel, met roundskirts, echt een mooi dingetje en ziet er echt uit als een stoel(als er iemand in zit) heb er zelf op gezeten en zit aardig lekker, je voelt alle bewegingen van je paard, en haar paard is er veel soepeler door gaan lopen.

Hij heeft een aardige hoge ver naar achter doorlopende schoft maar schijnbaar zit hij gewoon goed(bedoel ze is zelf zadelmaakster Tong uitsteken )

Qua prijs is het natuurlijk zo, hoe meer versieringen hoe duurder.. zij heeft het vrij simpel gehouden.


Deze heeft ze Afbeelding maar dan met 'blokjes' afdrukkingen(hoe heet het? Tong uitsteken ) in het leer.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:17

Denz: je bedoelt 'basket' versiering Lachen
Ik zou er graag eens in willen rijden, gewoon om te voelen hoe het zit en hoe Sugar aanvoelt en reageert.

Het past niet op elk paard, want ook hier zit een vaste brug waarmee de schouderbreedte dus bepaald wordt. Of die moet ook flexibel zijn, maar dat geloof ik niet. Verder denk ik dat het minder geschikt is voor zware personen omdat dan al het gewicht op een paar plaatsen komt te liggen ipc de totale verspreiding zoals bij een vaste boom.
Verder is het ook niet geschikt voor paarden met een hoge steile schoft want dan loopt de voorkant klem en die vast 'pad' kun je niet meer omhoog trekken zoals bij een losse pad om de schoft vrij te maken.

Verder wordt er aangeraden om een skito-pad te nemen, die dingen zijn bereduur. (Leuk trouwens dat op de site ook mijn Dixie staat Lachen )

De 'testimonials' op de site zeggen me niet zoveel. Ik kan me niet indenken dat ze negatieve reacties zullen plaatsen, dus het is nogal bevooroordeeld.

Ik sta over het concept wel positief, maar eerst zien (voelen) dan geloven Lachen

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:26

alida vd hoff rijdt met zo,n zadel.
er staat ook een advertentie in het Wran blad, vorin 1e pagina.

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:28

Sugarmiss schreef:
Verder denk ik dat het minder geschikt is voor zware personen omdat dan al het gewicht op een paar plaatsen komt te liggen ipc de totale verspreiding zoals bij een vaste boom.


Helemaal met je eens

Maar wat betekend nu in hemelsnaam ipc Verward

Ik zit me rot te bedenken maar kan niks vinden Haha!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:34

Denk dat het 'ipv' moet zijn Tong uitsteken

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:38

Tis te warm voor voutloos typen:)

Gera we hebben wel dezelfde smaak geloof ik, mij was hij ook al opgevallen Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 22:44

Sugarmiss schreef:
Tis te warm voor voutloos typen:)

Gera we hebben wel dezelfde smaak geloof ik, mij was hij ook al opgevallen Lachen


Haha, is alleen maar mooi, toch. We wonen toch dichtbij elkaar, dus als ze twee zadels hadden en we hadden beide serieus interesse gehad, dan hadden we de verzendkosten kunnen delen Knipoog

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 22:46

Sugarmiss schreef:
Verder wordt er aangeraden om een skito-pad te nemen, die dingen zijn bereduur. (Leuk trouwens dat op de site ook mijn Dixie staat Lachen )


Ach joh, als deze boomloze westernzadels aanslaan kunnen we straks voor een prikkie een skitopad kopen bij zadelmarkt Haha!
Die Dixie pad ziet er trouwens ook goed uit!!

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:29

Voor de barrel race worden deze zadels veel gebruikt, verschillende NFR kampioenen rijden er mee, waaronder Tammy Key (volgens mij heeft ze ook haar eigen website met equipment)
Als er een speciaal barrel race model is, zal er ook wel een reining model zijn...Er staat ook altijd een grote advertentie in Barrel Horse News met info, wil ik wel scannen en naar je toemailen, als je wilt ?
Ik zou zo'n zadel ook best is willen uitproberen, lijkt me beter voor het paard, Groetjes Wendy Lachen

--------------------------------------------------------------------------------------
3 barrels, 2 hearts, 1 passion
--------------------------------------------------------------------------------------

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

basß
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:15

niet echt mijn style

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:20

Liesbeth gaat er één kopen... en ik ben hard aan het sparen....

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:28

Hm. Ziet er comfi en professioneel uit. Zou ik ook wel eens willen proberen.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:34

Heeft er nu niemand een Bob Marshall die we 'en mass' even tijdens een Boktmeeting kunnen uitproberen Verward Haha!


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:13

Sugarmiss schreef:
Heeft er nu niemand een Bob Marshall die we 'en mass' even tijdens een Boktmeeting kunnen uitproberen Verward Haha!

Heeeeel strak plan! Misschien Liesbeth dus Tong uitsteken ?? Het lijkt mij idd dat je veel beter voelt wat je paard onder je doet zoals bij bareback, terwijl je toch het "comfort" hebt van een gewoon zadel. Ben ik wel voor te porren!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 18:28

Mac"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Heeft er nu niemand een Bob Marshall die we 'en mass' even tijdens een Boktmeeting kunnen uitproberen Verward Haha!

Heeeeel strak plan!
[/quote]

Ja, I'm in!! OK dan! *LOL*
Kunnen we niet zorgen dat Alida vd Hof een keer een clinic organiseert voor ons? Zij is namelijk de enige in Nederland met deze boomloze zadels

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:21

ik heb er zondag bij de kalverhoek ook een voorbij zien schuiven.
was niet alida vd hoff

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:25

Maar hij zou wel eens 'daar uit de buurt' kunnen komen Verward
Ik heb hem ook een keer gezien in Mariënheem. Zadel doet wat 'vreemd' aan, maar het geheel zag er niet verkeerd uit.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 19:32

Over de 'rare stukken' zit je toch met je kont.. ik in ieder geval wel haha Haha! Ziet het zadel er verder dan nog heel anders uit als je erop zit? De fenders zie je dan natuurlijk ook lang niet helemaal en tja, het afwijkende zitvlak zie je niet meer met een bips erop

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:41

De achterkant ziet er anders behoorlijk 'anders' uit met dat gat in het midden Lachen
Afbeelding

Voordeel is wel dat je beugels niet zo veel moeite hebben met 'draaien' als je zadel nieuw is.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 19:43

Ja zeg, typisch dat gat. Voor luchtcirculatie? Knipoog

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:32


"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers