Ik kan er niet meer tegen *Huil*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Ik kan er niet meer tegen *Huil*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 13:09

Jee nu heb ik er echt genoeg van. Velen van julie weten wel wat een pech we met onze huisdueren hebben dit jaar. Op 1 april onze kat laten inslapen(kanker) op 29 april onze dobberman van 15 (kanker) en daarna nog mijn prairiehondje einde mei. nu zijn we 2 weken geleden een klein katje uit het asiel gaan halen een echte schattige zwarte kater. Het was zo een lieverd. Vandaag hadden we hem Anubis gedoopt precies 2 weken en net een uurtje geleden hebben we hem ook moeten laten inslapen. Ik zie bijna mijn toetsenbord niet meer tussen de tranen door. Het was zo een lieverd zelf maar na 2 weken was je enorm aan hem gehecht. Hij wilde de laatste 2 dagen niet eten. dus zijn we gisteren naar de da gegaan. hij zag helemaal geel zijn huidje tanden en tong. Eerst hoopte de da nog op een leverontsteking. Maar vandaag was hij nog erger dus zijn we terug gegaan en onze da haar slechtest vermoedens werden waar. Onze Anubis had FIP een dodelijk kattenvirus dat erg aanstekelik is via de uitwerpselen en dat hij van zijn moeder heeft meegekregen. Er is helemaal niks aan te doen. Zijn buikvliezen gingen helemaal ontsteken zijn lever ontstoken en hij begon naar andem te snekken. Zo snel. We hebben meteen besloten hem uit zijn lijden te verlossen en hebben onze Anubis laten slapen. Bedankt Anubis voor de 2 fijne toffe weken je was een top katje. Veel plezier op de bridge doe Lady, Mauw en Timon de groetjes. We zullen je missen. je broertjes zussjes en mama zal je snel weerzien want door het dodelijk virus dat jullie hadden zal het asiel ze allemaal moeten laten slapen. Ik heb het nu echt wek gehad! Idereen is er zo kapot van ik moest het even kwijt.
Anubis met Prairiehondje Houdini lekker slapen op mijn arm.
Voor meer foto's zie mijn profiel.
Afbeelding
Afbeelding

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:13

He getver meis, zo veel ellende in zo een korte tijd! Verdorrie toch.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:14

Heel veel sterkte ermee Quinzy, ik kan niks anders zeggen..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:14

Jeetje vreselijk meid, veel sterkte!

DaiSyJaCcO

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:14

heel veel sterkte!! ik vindt dit echt heel poedersuiker voor je Verdrietig

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:17

Sterkte meis. Ik moet wel zeggen dat FIP inderdaad besmettelijk alleen hoeft het niet zo te zijn dat iedere kat het oppakt. Tenminste. Dat is al jaren de heftige discussie en al heb ik godzijdank geen persoonlijke ervaringen, ik geloof er wel in. Als een kat namelijk sterk is en goede weerstand heeft kan hij zichzelf beschermen en hoeft hij dit niet op te pikken. Als katten met velen op een kleine ruimte zitten dan is FIP een zeer gevaarlijke ziekte.

Helaas is er geen geneesmiddel tegen en ook geen werkzame enting. NIet een die bewezen is althans.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 13:21

Sommige katten oudere dan wel kittens zijn te zwak zouden het wel halen heel zelden volgens onze da maar het probleem is dat ze dragers van deze verschrikkelijke ziekte blijven en doorgevers. Dus als ze het al halen moeten ze altijd binnenblijven want vooral de uitwerpselen zouden gevaarlijk zijn. Spijtig genoeg heeft onze Anubis het niet gehaald. Bedankt voor de lieve woordjes allemaal het geeft toch een goed gevoel.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:56

Sterkte hoor!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:59

meningen over de ziekte zijn erg verdeeld. De ene DA zegt ook weer wat anders dan de andere. Lekker vaag altijd wel. ervaring krijg je als je gefokt hebt en met meerdere (inclusief utrecht) da's te maken krijgt.

Feit is dat het een rotziekte blijft en jij je lieve anuubje er niet mee terugkreijg. Moet er niet aan denken onze kittens zo te verliezen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:03

wat veel ellende in zo'n korte tijd! een ongeluk komt blijkbaar nooit alleen...
huil maar flink uit, dat lucht op! heel veel sterkte hoor!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:04

heel veel sterkte en wat een onwijs mooie foto die eerste

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:27

Wat een boel verdriet in zo'n korte tijd... Heel veel sterkte.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:28

Jemig, dat is wel veel dierenleed achter elkaar. Kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt nu. Heel veel sterkte! Ach gut

Wat een prachtige foto's, trouwens Lachen . Is de ziekte niet besmettelijk voor de andere dieren? Ik geloof dat alleen katten met te weinig weerstand het krijgen, toch?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:30

FIP (Feline Infectious Peritonitis) is voor zover ik weet alleen bij katten gevaarlijk. Mensen kunnen ook peritonitis krijgen maar dat is dan niet besmettelijk helaas wel direct dodelijk (een peritonitis bij een mens is het gevolg van een blindedarmontsteking waarna het wormvormig aanhangsel (het eigenlijk ontstoken deeltje) uitscheurt. Dan loopt er ontstekingsvocht het lichaam in en helaas is er dan niets meer te doen.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:35

Hoi, heeeel veel sterkte... Mijn schoonzus heeft ook pas haar kitten in moeten slapen, die had ook FIP. ze was e rook helemaal kapot van, en ze had hem ook pas 3 weken. groetjes Barbara

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:39

wat vreselijk heel veel stertke!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:46

Fijn dat je in de Rainbowbridge gelooft.
Gaat je helpen, zeker weten!

Afbeelding

Liefs en sterkte.
.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:02

Bedankt allemaal.
Ja ik ben ook een fervent rattenhoudster en daar word heel vaak over de bridge gesproken. ik denk ook omdat ratten maar 3 jaar worden en je je enorm aan die kleintjes gaat hechten. Dan ge je zeker in de Bridge geloven. Ik hoop echt dat ie bestaat.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:11

Heel veel sterkte!!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:02

Heel veel sterkte!!
En hou de moed erin hoe moeilijk het ook is!

Ik hoop wel dat je een jong katje terug neemt want het is toch ook weer heel erg leuk om van te genieten.
En soms kan het ook niet dat weet je nu ook weer.

Kijk eens hier bij eenmaal andermaal daar staan 5 super leuke kittens......helemaal om verliefd op te worden!!
Ik weet dat het heel erg moeilijk is maar probeer je op het positieve te richten hoe moeilijk en nagatief alles ook is!!

Groetjes: Corina

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:32

He bah, zo veel ellende is zo'n korte tijd, nou ik wens je veel sterkte, voor jullie gaat de zon ook weer schijnen hoor.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:58

Sterkte.... Is echt niet leuk meer, zoveel dieren verliezen op korte tijd...
Maar hou in gedachten dat hij het nu goed heeft waar hij is...daar op The Rainbow Bridge

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:08

bah wat rottig allemaal.
heel veel sterkte ermee.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:13

Neem je nog wel huisdieren na het verwerken? (we hebben 3 aug geboren poesjes liggen kan er 1 voor je reserveren als je wil binnekort ehb ik foto's) Maaruh suc6 met verwerken vin het heel erg rot voor je

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:31

Ach gut Ik kan niets anders doen dan je heel veel sterkte wensen! Ach gut

-X- Anja