iemand ervaring met een paardentaxi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

iemand ervaring met een paardentaxi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 11:19

heeft er iemand ervaring met eenpaardentaxi?
wij hebben zelf geen trailer, geen auto met trekhaak en kunnen ook niet met een trailer rijden. dus ik dacht wie weet is de paarden taxi wat
maar ik heb geen idee hoe dat werkt en voor wwat je allemaal moet betalen. ik weet dat het perkilometer gaat, maar meer ookniet

kan iemand hier iets over vertellen?

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:23

Ik heb Dick Hoefnagel uit Sprang-Capelle wel eens gebruikt, was erg goed en redelijk betaalbaar. Heb alleen geen idee meer wat het precies kostte.Was nog in het goede oude guldentijdperk....
Bel m effe voor offerte, dan weet je het.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:25

www.paardentaxi.nl

Zit hier in Den Haag, leek me ook wel wat voor mij om naar ponykamp te brengen, maar dat kwam (heen en terug) op 1200 euro!! Lips are sealed

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:40


Dag lieve mama...

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 13:03

tnx ik zal ens ff uit gaan zoeken Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

rakker
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:50

gekke_koei schreef:
heeft er iemand ervaring met eenpaardentaxi?
dus ik dacht wie weet is de paarden taxi wat
maar ik heb geen idee hoe dat werkt
kan iemand hier iets over vertellen?


Mijn ervaring met een paardentaxi is zeer goed, degene die ik heb gehad waren heel vriendelijk. Ze konden goed met mijn paard overweg, terwijl hij niet echt makkelijk te laden valt. Toch stond hij er vrij vlot op en dit zonder dwang of slaan, maar gewoon met geduld en rust.

Ze geven vooraf een duidelijk antwoord wat de kosten zijn en dat er niets meer bijkomt aan extra kosten.

Wat mij opviel is dat het gezellige mensen zijn met veel liefde voor de paarden. Er is geen haast voor of na het transport.
Ik was verhuist van stal ze hebben zelfs vriendelijk geholpen met spulletjes sjouwen.
Daarna hebben wij gewoon gezellig even kletsen.

Hoe het werkt is eigenlijk heel simpel

Je belt of mailt.
Als je belt (wat ik ook had gedaan) vroegen ze adressen en woonplaats van de bestemmingen. Ze wilde ook graag weten of mijn paard nog terug moest naar mijn oude stal. Als je wensen hebt moet je ze gewoon vragen, ze zijn heel gemakkelijk in die dingen. Voor mij hebben ze gewoon mijn inhoud van de stalkast meegenomen. Alleen mijn stalkast wilden ze niet mee nemen omdat deze alleen staand vervoert kon worden en ze dit geen prettig idee vonden naast mijn paard.

Bel ze gewoon even ook hebben ze een leuke site waar veel meer op staat.
kijk even bij www.paardentaxi.com

rakker
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:53

Ilse schreef:
www.paardentaxi.nl

Zit hier in Den Haag, leek me ook wel wat voor mij om naar ponykamp te brengen, maar dat kwam (heen en terug) op 1200 euro!! Lips are sealed


Ilse waar wilde jij dan naar toe? dat de kosten zo hoog waren?

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:58

Mijn vriendin heeft wel eens met Tahlosha (hoe schreef je dat ook weer) gewerkt. Die man vraagt een bedrag aan voorrijkosten en een bedrag per km van jou huisadres naar je bestemming. Dit zijn vaste all-in tarieven, kun je tevoren vrij naukeurig uittellen wat je kwijt bent.
Het schijnt een goede chauffeur te zijn, prettig en ervaren in de omgang met paarden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

rakker
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:09

Hallo Ikke

breek mij de bek niet open van taloch ik had ze al een aantal keer geprobeert te bereiken op verschillende dagen en tijden maar er wordt echt niet opgenomen. Hun folder had ik gevonden in de Bilt. Daarop staat echt dat ze 24 uur bereikbaar zijn. Dus niet je paard zou maar koliek hebben.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:13

rakker schreef:
Hallo Ikke

breek mij de bek niet open van taloch ik had ze al een aantal keer geprobeert te bereiken op verschillende dagen en tijden maar er wordt echt niet opgenomen. Hun folder had ik gevonden in de Bilt. Daarop staat echt dat ze 24 uur bereikbaar zijn. Dus niet je paard zou maar koliek hebben.


Daar hoor ik van op. Ik ken diverse mensen die met hen zijn gegaan en ik heb nooit van dit soort klachten gehoord. Neem van mij aan dat als dit regelmaat zou zijn, de tam-tam binnen de NVVR z'n werk doet hoor.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

rakker
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:18

ik heb opgezocht wat nvvr betekend wat ik niet snap wat hebben hun te
maken met vervoeren van paarden. De paardentaxi valt toch onder of taxi of onder paardentransport?

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:46

rakker schreef:
ik heb opgezocht wat nvvr betekend wat ik niet snap wat hebben hun te
maken met vervoeren van paarden. De paardentaxi valt toch onder of taxi of onder paardentransport?


Als je onze evenementen wilt bezoeken en je hebt zelf geen vervoer, dan is een paardentaxi soms wel een uitkomst. Als daar iets aan mankeert, dan wordt dat op de evenementen uitgebreid aan elkaar vertelt.
Kijk anders even op www.recreatieruiter.nl dan zie we wat we ongeveer uitspoken. Zo toch weer even reclame gemaakt Extreme duivel Extreme duivel

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:06

rakker"]
[quote="Ilse schreef:
www.paardentaxi.nl

Zit hier in Den Haag, leek me ook wel wat voor mij om naar ponykamp te brengen, maar dat kwam (heen en terug) op 1200 euro!! Lips are sealed


Ilse waar wilde jij dan naar toe? dat de kosten zo hoog waren?
[/quote]

Van Den Haag naar Buinen in Drenthe, op een zondag dus nog een extra tarief e.d. Gewoon walgelijk om zoveel te vragen, ik zal er ook nooit mn paard mee laten vervoeren, ik vind het gewoon asociaal! Scheve mond

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 10:11

het is inderdaad erug duur.. die in elst kan ik niet vragen, ik woon in spijkenisse.. dus dan maar die bij scheveningen.. maar wat blijkt.. je moet van standplaats naar standplaats betalen.. dus het kwam neer op 170 km.. dus 102 euro.. vink best duur nog
en het moet op een zaterdag dus da wordt waarschijnlijk nog duurder..

hmm.. tnx vooor de tips, ik gamaar ff scharrelen of er niet iemand in de buurt is die het voor minder wil doen

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:18

De prijzen voor de 2-paardswagen (excl. BTW):
(Prijzen worden berekend vanaf standplaats Scheveningen en terug)
0,60 euro per kilometer
20,00 euro wachtgeld per uur
60,00 euro minimaal bedrag
toeslag 22.00 - 06.00 : 25%
toeslag zon - en feestdagen : 25%
Het vervoer geschiedt op eigen risico.
De prijzen voor de 6-paardswagen gaan op aanvraag.

suc6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:30

gekke_koei schreef:
dus het kwam neer op 170 km.. dus 102 euro.. vink best duur nog


Ik vind dat eerlijk gezegd nogal meevallen. Voor dat geld is er iemand een paar uur onderweg met je paard, een auto en een trailer. Reken alleen al eens het uurloon van zo iemand uit, voorrijkosten en benzinekosten...

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:49

Sonja"]
[quote="gekke_koei schreef:
dus het kwam neer op 170 km.. dus 102 euro.. vink best duur nog


Ik vind dat eerlijk gezegd nogal meevallen. Voor dat geld is er iemand een paar uur onderweg met je paard, een auto en een trailer. Reken alleen al eens het uurloon van zo iemand uit, voorrijkosten en benzinekosten...
[/quote]

Dat kan ik je wel even voorrekenen:
25 euro per uur, autokosten 0,50 euro/km. gemiddelde snelheid 60km/h.
Dat maakt drie uur rijden. is 75 euro + 85euro = 160 euro Zo duur ben je dus niet uit.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:55

Mijn idee. En die persoon wil waarschijnlijk ook nog terug naar huis... Haha!
Persoonlijk zou ik het voor dat bedrag niet eens doen met m'n veewagen, want dan ben je gewoon een hele dag kwijt. Kan ik beter gaan werken, verdien ik meer Tong uitsteken

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:04

Ilse schreef:
www.paardentaxi.nl

Zit hier in Den Haag, leek me ook wel wat voor mij om naar ponykamp te brengen, maar dat kwam (heen en terug) op 1200 euro!! Lips are sealed


Pardon Verward Bloos! Denk dat ik ook maar voor paardentaxi ga spelen *LOL* loop je binnen zeg Tong uitsteken

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:14

Ja echt asociaal gewoon Boos! .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:27

Voordat wj onze veewagen hadden gebruikten we altijd de paardentaxi uit harderwijk, inmiddels al een tijd geleden dus geen idee meer hoe ze heten en hoe duur het was. Volgens mij waren ze wel redelijk geprijsd. gelukkig hebben we nu ons eigen vervoer.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:33

Ik wilde een dagje naar de keuring en dat kwam neer op €480,-
Ik moest merrie met veulen vervoeren en dat wilden ze alleen in de vrachtwagen doen, niet in een 2 paards trailer. Die was natuurlijk veel duurder.. heb het uiteindelijk niet gedaan natuurlijk!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:26

paardentaxi.com rijd volgesn mij gewoon door heel nederland hoor, ik heb ze ook gehad toen mn paard ziek was en naar de kliniek moest, ze zijn heel rustis, gaan respectvol met je paard om, en laten je gewoon zelf je gang gaan als je geen hulp nodig hebt,
en ik heb heel veel gechekt, volgens mij zijn ze ook heel goedkoop in verhouding tot anderen, en ze zijn heel erg goed verzekerd tegen alles, daarmee zijn ze de enige in nederland, de rest heeft ze anders,
(ney, heb geen uitgebreid onderzoek gedaan horo, hihi)

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-03 15:06

ja ze rjden wel door nederland.. maar ik ga niet betalen van elst naar prinsenbeek brabant dan naar barendrecht en dan weer terug naar elst, want dat is wat je betaald. en bij die ander betaal je dus van scheveningen naar prinsenbeek naar barendrecht en weer terug naar scheveiningen. dat maakt het dus 170 km.. tis een stukkie van 40 min rijden met de auto van barendrecht naar prinsenbeek.. vandaar dat ik het paasei duur vind
een trailer kan ik wel huren.. das maar 23 euro... maar heb alleen geen auto met chauffeur...

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

rakker
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:31

Ilse"]
[quote="rakker"][quote="Ilse schreef:
www.paardentaxi.nl

Zit hier in Den Haag, leek me ook wel wat voor mij om naar ponykamp te brengen, maar dat kwam (heen en terug) op 1200 euro!! Lips are sealed


Ilse waar wilde jij dan naar toe? dat de kosten zo hoog waren?
[/quote]

Van Den Haag naar Buinen in Drenthe, op een zondag dus nog een extra tarief e.d. Gewoon walgelijk om zoveel te vragen, ik zal er ook nooit mn paard mee laten vervoeren, ik vind het gewoon asociaal! Scheve mond
[/quote]

ik heb eens met een route planner gekeken hoeveel km erindi moet maken.
dit zou per dag op 517 km komen x 0.75 =387.75
na je kamp terug komt ook op dit bedrag.
dus samen 775.50 inclusief transportverzekering en btw

hun rekenen geen toeslagen als je niet met kerst oud jaar of nieuwjaarsdag wil rijden
als ik het zo reken zit er een verschil tussen van 425.50 het is toch de moeite waard om bij meerdere aanvragen te doen er is dus duidelijk verschil.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers