Anti-vliegen halsband?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Anti-vliegen halsband?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 16:21

Deze advertentie las ik in een mail die ik kreeg van Jordens Hippo:


"FLY FREE ZONE NEK OF BEEN BANDEN - 2
MAANDEN VLIEGVRIJ !
Volledig natuurlijke formule, zonder schadelijke chemicaliën, 2 maanden afwerend tegen alle insecten.Zeer comfortabel en modieus, verkrijgbaar in 1 maat die altijd past.
FLY FREE ZONE NEKBAND (B4184) p.stuk euro 39,-- BEENBANDEN (B4179) 4 stuks euro 49,95"

Dus ik had gemaild of dit voor paarden was, kreeg dit antwoord:

Beste Esmeralda,
De banden zijn voor het paard en de nekband wordt ook bij honden gebruikt.
met vriendelijke groeten,
Thyra Jordens


Dus het is ook voor paarden! Het lijkt me wel wat! Iemand hier al eerder van gehoord, en of het werkt?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:25

Ik heb er wel eens van gehoord, maar het lijkt me wel onpraktisch. Het kan schuren, draaien en volgens mij hebben ze hem zo kapot.
Alleen als ze altijd op de wei staan lijkt t me wel wat.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 16:26

Die van mij staan ook 24/7 op de wei, dus mij lijkt het idd wel handig..

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:32

ik heb em ooit zien liggen en bijna meegenomen

tot ik over de volgende dingen begon na te denken: mijn pony staat uren per dag met de anderen "sociaal te wezen", aan elkaar knabbelen en fruttelen enzo; het leek mij niet zo'n geslaagd id moest één van de andere paarden aan die band knabbelen (of zelfs van die "werkzame stof" binnenkrijgen)

het vliegenseizoen duurt veel langer dan twee maanden (en dan ga ik er vanuit dat die beloofde twee maanden ook echt kloppen), en dan wordt het toch wel een dure grap, minstens even duur dan het produkt dat ik nu gebruik, wat wel goed werkt

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:32

Iemand bij ons op stal heeft hem! Het werkt absoluut niet! Ze gaan met liefde op die band zitten!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:19

bij ons stond een paard er ook mee in het weiland, maar had weinig effect. de vliegen kwamen en gingen nog steeds op hem zitten. Het stond ook nog raar trouwens....


pmarena

Berichten: 47920
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:09

Staan ook al tijden in de catalogus van BR , weet niet of het hetzelfde merk is hoor , maar daarin staan / stonden iig been- en nekbanden.

Dus die zijn bij de meeste ruiterspotzaken wel verkrijgbaar.

Mocht je ze nog willen na de vorige reacties *LOL*

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:37

ok, ik hoor al dat het dus niet werkt, maar ik ben ook al niet dol op al die giftige stoffen, dan maar liever met mn eigen etherische olieen te werk gaan, hihi
zoals ik het hoor zou het net zoiets moeten zijn als een vlooienband, maar dan voor vliegen ofzo,
*zie het nu helemaal voor me* haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:50

Ik heb de beenbanden gehad vorig jaar bij een paard die expliciet op zijn benen werd belaagd door vliegen. Ze zaten er vaak met 10tallen tegelijk op, en het bloed liep erlangs.
De banden leken de ideale oplossing, precies daar waar het nodig was... maar helaas. Werkte niet.
Er schijnen ook paarden overgevoelig op te kunnen reageren.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

alain
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:56

de vliegen halsband kost bij www.flyfreezone.nl een stuk minder. Het is gevuls met etherische olien. Het werkt wel, maar je moet er wel wat voor doen. Het mag niet nat worden, dus als je paard in de regen staat, gaat de geur eruit. Hier zijn ze nog mee bezig om een goede oplossing voor te vinden.In Engeland en Amerika is het een groot succes. Dat ze los gaan, komt omdat ze los moeten kunnen gaan, anders kan een paard ergens achter blijven haken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 1 bezoeker