zeurende collega over paardenpoep

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

zeurende collega over paardenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 14:09

Vandaag weer voor het eerst in 3 weken gaan werken na vakantie... Huilen Heb ik het over m`n paardje met iemand die op een andere afdeling werkt gaat ze helemaal uit haar dak!! Verward Bij haar in de buurt is ook een stalhouderij en rijden ze "lekker" buiten. En omdat we hier eenmaal niet de luxe hebben van bossen, stranden of ruiterpaden rijden ze weleens over de fietspaden en door de wijk. En zoals elk dier moet een paard ook weleens zijn (nogal grote) behoefte doen. Schijnheilig Ze vond dat we alleen maar in de bak moesten rijden en dat `t acociaal is en dat paarden niet in een wijk horen enz... Boos! Boos! En ze vond ook dat we daar een flinke bekeuring voor moesten krijgen! Ik zei dat wij ook rechten hebben om met een paard te rijden en dat de gemeente dan maar eens eindelijk die (beloofde) ruiterpaden moet aanleggen! *LOL* Honden poepen soms ook midden voor je deur en dat mag wel? Toen wist ze niet meer zoveel te zeggen, want MW heeft ook een hond.. Haha! *LOL* Schijnheilig Wat vinden jullie hier nou van? Ik loop ook regelmatig met mijn Haf door de wijk, omdat we eenmaal geen bos naast de deur hebben en uitgerekend in de wijk gaat ie dan poepen. En om nou elke keer een zak mee te nemen om het op te ruimen... Verward Ik loop dan altijd met een rood hoofd weg Bloos en hoop dat niemand `t gezien heeft... En anders zeg ik wel sorr... Scheve mond Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:12

Ik kan me haar reactie best wel voorstellen

Ik als paarden liefhebber zou er niet eens van gedient zijn als de stoep steeds onder de paardenstront zit.
Een keer oke, maar als dat vaak te doen is Scheve mond
En een goede naam houd de paardensport zo ook niet.

Stap ff af en veeg het met je laarzen in de goot of als het kan onder de struiken en iedereen is tevreden.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:13

Jahoor!
En daarbij komt, die paardenhoop zie je gelijk liggen, dat hondedrolletje merk je soms pas als je thuis door huis banjert en denkt wat een smerige geur!

Mocht mijn paard op de stoep of voetpad poepen, ja dan ruim ik het op (dat wil zeggen ik schuif het de goot in). Maar nu staat mijn paardje in eht buitengebied met bos op een korte afstand...

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 14:43

En als je nou aan 2 kanten huizen hebt? Verward Ik ben echt niet te beroerd om het op te ruimen, maar mijn collega is ook een beetje anti paard, hoor! *LOL* Maar hier hebben alle stadsbewoners wel last van, tenzij je inderdaad nooit naar buiten gaat! Verward

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:54

Ik begrijp het standpunt van je collega echt wel. Zelfs ik als paardenmens zou het niet prettig vinden om een grote hoop voor mijn deur te vinden.
Ik zelf schuif het de goot in als het in een woonwijk gebeurd. Of idd onder wat bosjes oid...

* To Belg, or not to Belg *

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:07

Als ze nederland eens niet zo verschrikkelijk vol zouden bouwen zouden we ook eens in de bossen kunnen rijden i.p.v. door een woonwijk te moeten rijden. Net alsof je dat voor je lol doet. En er zijn ergere dingen dan paardenpoep. paardenpoep is immers niet echt vies en het lost zich vrij snel op. Als het aan zulke mensen ligt, zullen we binnenkort niets meer kunnen als thuis voor de buis zitten. Mensen gunnen elkaar niets meer.

De hond is de betere mens

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:13

En die uitlaatgassen dan????? Paardenpoep is een stuk gezonder hoor! En als je die collega nu even uitlegt dat rozenstruiken veel beter groeien op paardenschijt dan op kunstmest en het financieel veel aantrekkelijker is???? Nou ja, er zit wel iets in, maar om direct over paardenpoep te zeuren als jij over je hummeltje praat is gewoon niet tactisch, noch getuigt het van enige dociliteit. Als ik het, na een buitenrit, wil opruimen is het vaak al volledig verreden door auto`s. Daarbij vind ik zwerfafval, vuurwerk dat eerst alle dieren en veel mensen de stuipen op het lijf jaagt en vervolgens tot voorbij 1 februari in de straat blijft rondzweven en een hoop andere ongein in volgebouwd Nederland een stuk erger dan een bescheiden paardenpoepje hier en daar. Mijn vorige pony scheet overigens uitsluitend bij twee kakkers op verschillende adressen voor de deur tijdens een buitenrit, dus had het helemaal begrepen.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:17

ik kom maar niet in de bebouwde kom, mijn paard is net Klein Duimpje (van 600 kilo), die laat een heel spoor van poep achter, is bang dat ie de weg terug niet meer weet....... Tong uitsteken

Overigens had de gemeente ooit bedacht dat we met de huifakarren poepzakken moesten gebruiken, dat werkt niet met 2-span, maar goed, constructie bedacht, poepzak achter een paard geknoopt dat veel mest onderweg, op de terugweg zat ie helemaal vol, knapt de zak, lag er toch een berg mest op straat, je wilt het niet weten! Haha! Clown


We zijn later wel teruggegaan met een aanhangwagen en scheppen om het op te ruimen hoor......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:39

Bij ons in de buurt is een mooi natuurgebied. Zullen we het eens hebben over het afval dat mensen laten liggen (ondanks aanwezige prullenbakken) en in het water dumpen? Zullen we het eens hebben over de aanwezigheid van mensen in deze wereld, wat dat aanricht? DAt gezeik over dieren altijd!!!!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 21-07-03 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:39

Ik woon wel in het bos en vind het ook niet leuk als ruiters midden op het fietspad hun paarden laten mesten. Er is een flinke strook groen langs het fietspad en je kunt daar makkelijk met je paard lopen.
En áls je paard dan moet mesten laat hem dan stilstaan zodat het iig één grote hoop is en niet een heel spoor.
Verder is het een kleine moeite om even af te stappen en het aan de kant te vegen.

Ik kan me heel goed indenken dat mensen (fietsers idg) het niet leuk vinden die mest op het fietspad, als het gaat regenen wordt het glad en je kunt een lelijke smak met de fiets maken als je uitgijd.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:58

Ik rijd altijd zoveel mogelijk in de berm zodat hij niet zo snel op voet- of fietspaden poept, maar soms gebeurt het toch helaas. Op de stoep vind ik het echt slecht, en dan veeg ik het ook in de goot. Je hoort ook niet te rijden op de stoep. Dat doe ik alleen als ik het echt niet vertrouw langs de weg, of ik anders een heel stuk om moet rijden.

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 17:28

Gelukkig wilt mijn paard niet lopen als hij moet poepen, dat scheelt idd. een lang spoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:45

ik kan me haar reaktie best voorstellen weet je een hond moet zn stront door de iegenaar ook op laten ruimen, er zijn speciale bakken ed voor, en ze moeten nog honden belasting betalen ook!

Kan je niet als je klaar bent met de rit er met een tas ed langslopen om de bende op te ruimen? Zou ik wel doen voorkom je een hoop gezeik mee...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:47

mijn paard poept altijd bij stoplichten(of midden op het kruispunt Verward )
maar nooit bij iemand voor de deur
*LOL*

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:17

Ik heb helaas nog nooit een paardenstront voor mijn deur gehad. maar ik weet zeker dat die stront tegen de ruiter aan vliegt als het mocht gebeuren. Je ruimt toch zeker die vuiligheid op?? Tsss paardensport was ooit elitair maar nu steeds meer ordinair

Liberate tutemet ex inferis!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:24

Nou nou, "paardenman" wat een heftige reactie zeg, beetje overdreven vind ik, het is te hopen dat de ruiter die de mest van joo tegen zich aan krijgt niet net zo heetgebakerd is anders wordt het wel een erg ordinaire vechtpartij...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:40

Ik ruim het ook niet op. Paardpoep stinkt niet, en blijft ook niet aan je schoen hangen. Ik laat het gewoon liggen. Bij ons poepen ook alle honden. En mijn vader is dan ook nog zo gek om andermans hondenpoep op te ruimen! Nee, ik hoop altijd dat hij in een bepaalde straat poept.
De manege was er al veeeeeel langer dan die hele wijk. De mensen die daar wonen willen tegen een landelijke omgeving aan kijken, daar horen nou eenmaal paarden en hun poep bij.
Ja, en een van die kakmadames kwam laatst luid toeterend met de auto achter ons aan gereden, ze zou een klacht indienen op de manege, ze zien ze aankomen!!!! HAHAH, zij gingen daar wonen!!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:45

en die manege zelf is ook zo zuiver he?
daar zou ik nooit bij willen wonen
de mest word in de binnenbak gedumpt

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:47

De manege is prima hoor
Geen klachten, en er is gewoon een mesthoop

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:48

Voor mij hoeven er niet perse witte hekken om de wei heen.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:49

heb je gepb't, is netter voor het topic hier

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:39

Zeg 'Paardenman', denk je serieus dat jij je bijnaam eer aan doet??? Je stelt dat je 'helaas' nog nooit een paardenvijg voor je deur hebt mogen aantreffen, omdat je vervolgens vindt dat het je vrij staat om een ruiter ermee te bekogelen?? Je geeft dus openlijk toe dat je het jammer vindt dat je nooit iemand met paardenpoep hebt kunnen besmeuren... Dat zegt wel iets over de psyche van deze forumbezoeker! Ooit was ruitersport elitair, nu zijn er dus ook al fetisjisten die kicken op dit soort activiteiten. En zich paardenman noemen. Waar gaat het heen met onze wondere aardbol?

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:56

Uums schreef:
Waar gaat het heen met onze wondere aardbol?

Daar is al een ander topic voor Haha!

Maar ik kan die collega ook wel begrijpen, hoeveel moeite is het nou om de mest even aan de kant te schuiven? Ik heb gelukkig mazzel, mijn pony heeft nog nooit gemest als ik aan het wandelen was buiten Lachen

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:29

Heeft je collega geen rozen? Beetje verse mest eronder, moet je dan eens zien hoe mooi ze bloeien Haha!

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:03

met paarden mag je niet op de stoep of fietspad, dus daar kan dan ook niet gepoept worden in principe
paardenpoep op de weg of in de berm, volgens mij heeft daar toch niemand last van? het stinkt in iedergeval niet (of misschien heel eventjes als het nog vers is).
hier in de buurt zijn veel paarden, en er ligt altijd wel strond bij ons ind e straat, maar het ligt ook vol hondepoep.
paardepoep op de stoep vind ik vies, net zoals ik een hekel heb aan hondepoep op de stoep. omdat je daar in kan stappen met schone schoenen.
ik loop dan ook nooit met sharir op de stoep, maar gewoon op de weg zoals het hoort

ps: ik snap dat er situaties zijn waar je wegens veiligheidsredenen uit moet wijken naar stoep of fietspad, en als je paard dan poept, tja dan kan je er niets aan doen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Vagabondo en 34 bezoekers