Digitale foto's laten afdrukken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Digitale foto's laten afdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:12

Waar laten jullie je digitale foto's afdrukken? Ik was een beetje aan het rondsnuffelen op i-net, maar kan niet helemaal vinden wat ik wil. Ik wil ze namelijk laten afdrukken met een wit randje erom heen. Ik laat dit met mijn gewone foto's altijd bij het Kruidvat doen, maar kan die optie daar niet vinden voor de digitale foto's. En hoe zit het met de kwaliteit?

Kortom, wat raden jullie aan?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:15

Ik ben ook benieuwd (thanks Zep)

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:22

Ik doe mijn digi foto's altijd bij de HEMA. www.hema.nl en dan kan je je digitale foto's sturen via de site en dan liggen ze 2 dagen later in de dichtsbijzijnde hemawinkel in de buurt. Heb er goede ervaringen mee. Wel moet je oppassen met foto's die je zelf kleiner of groter hebt gemaakt. Die foto's kunnen nogal eens onhandig zijn afgesneden, dan mis je bijv een voet of een stukje van de bovenkant.
Bij kruidvat heb ik ze ook een poos afgedrukt, kan ook via de site. Zelfde manier en qua prijs maakt het niks uit voor jullie, maar ik werk bij de hema, dus ik heb korting, vandaar dat ik het bij de hema doen Knipoog

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:23

Oh met wit randje kan trouwens bij de hema, dacht ik!! Ik las ff verkeerd.....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:23

Maar kun je ze dan ook met een witte rand laten afdrukken? Want dat vind ik best mooi eigenlijk.

edit: je gaf al antwoord Lachen

Maar hoe kan ik dat dan aangeven bij het insturen van de foto's? Want ik zie geen optie van iets afvinken ofzo

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:26

je kan bij hema alleen 2 witte randen, zie ik nu net

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:28

dus even voor de dombo's onder ons.......... ik mail de foto's die ik af wil drukken naar de website en dan komt het allemaal goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:34

Volgens mij moet je ze uploaden op de site

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:36

Dixons heb je volgens mij wel wat keuze mogelijkheden, maar weet het niet zeker.

:evaw:

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:41

Je moet gewoon de instructies op de site lezen en dan komt het goed. Deze dombo hierzo heeft het zelfs voor elkaar gekregen.
Je hebt de foto's als het goed is op de computer in mappen staan en dan moet je deze foto's zoeken en dan upload de site die foto's. Je adres, dichtsbijzijnde vestiging ed invullen en dan krijg je een nummer dat j moet bewaren en je kan je foto's ophalen.
Echt niet moeilijk, succes!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:46

mijn vriendje (oh nee, man Knipoog) gaat naar een vaklab of CityFoto (een goede fotograaf) in de stad en daar kan dat dus. Maar wat je ook kunt doen, is de foto's in photoshop zelf een wit randje geven (heel dun zwart lijntje ertussen is extra mooi!) en dat dus laten afdrukken (vaak kun je ook per CD aanleveren).
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-08-03 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:48

Ik heb het een keer bij de hema laten doen, maar nooit meer . Wat een gigantisch slechte kwaliteit kwam er uit zeg! Nee zo wil ik mijn foto's niet meer bewaren, het is juist de bedoeling dat het er als 'echte' foto's uit gaan zien, bij de hema zie ik nog steeds de pixels... Bij Ilona thuis bestellen ze ze vaak bij http://pixum.nl en die kwaliteit is altijd super OK dan!

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:56

Zep schreef:
Waar laten jullie je digitale foto's afdrukken? Ik was een beetje aan het rondsnuffelen op i-net, maar kan niet helemaal vinden wat ik wil. Ik wil ze namelijk laten afdrukken met een wit randje erom heen. Ik laat dit met mijn gewone foto's altijd bij het Kruidvat doen, maar kan die optie daar niet vinden voor de digitale foto's. En hoe zit het met de kwaliteit?

Kortom, wat raden jullie aan?


Hema, die heeft prima afdruk service...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:04

Idd, Pixum, topkwaliteit en je hebt ze zo in huis!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:07

Ik heb al massa's foto's Cheese! naar de kruitvat gestuurt Haha! ( allemaal van Johan ons kleine mannetje hahahaha) en ik ben er echt heel tevreden over.
Ik heb de meeste foto's in gewoon formaat laten afdrukken maar ook een aantal grote foto's.......en ze zijn echt heel erg mooi, je ziet niet dat ze geprint zijn.
Het is echt heel makkelijk, je volgt de instructies stap voor stap........en je kan zelf aangeven bij welke kruitvat winkel je ze wil ophalen OK dan!
Er staat dat het ongeveer 3 a 4 dagen duurt, maar soms kan je ze ook al met 2 dagen ophalen OK dan!
Je krijgt een mailtje gestuurt als je foto's klaar zijn


martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:17

klinkt helemaal makkelijk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:19

Wij waren dus NIET tevreden over Kruidvat. En ook niet over FUJI geloof ik.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:21

Jurga schreef:
Wij waren dus NIET tevreden over Kruidvat. En ook niet over FUJI geloof ik.

Ik hoorde dat bij sommige mensen de foto's heel gelig waren....maar dat hebben hadden wij dus niet......echt heel helder en zuiver van kleur.
Ik heb alleen ervaring met Kruidvat.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:28

Bij osn was de kleur idd ook niet goed, op de pc thuis waren ze dus wel geweldig. Misschien hebben we ondertussne iets veranderd? Maar goed, Pixum bevalt bij ons perfect en we krijgen de foto's al na een paar dagen thuisgestuurd, en niet belachelijk duur.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:14

Kun je bij de hema,kruitvat ed. ook aangeven in welk formaat je ze afgedrukt wil hebben. Of moet je de foto`s dan zelf verkleinen? (ben soms nog een beetje techniek-analfabeet hoor)

puntje puntje puntje

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:53

Luci schreef:
Kun je bij de hema,kruitvat ed. ook aangeven in welk formaat je ze afgedrukt wil hebben. Of moet je de foto`s dan zelf verkleinen? (ben soms nog een beetje techniek-analfabeet hoor)

dat kan je aangeven ja, alleen moet je wel oppassen want als je bij het kruidvat het standaard formaat neemt dan halen zij er automatisch 1cm vanaf waardoor je formaat dus eigenlijk niet meer klopt, bij de hema doen ze dat ook maar ik hoorde dat je daar iets aan kan klikken zodat ze er geen 1cm af halen.
bij kinorama is nu een actie dat je digitaal foto's af kan laten drukken voor 15 cent ipv 27 cent Lachen

Gamble

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:53


Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:43

Ik heb, als digi-nitwit, ook voor het eerst mijn digitale foto's af laten drukken, en wel bij de Hema. Je kunt inderdaad op de site aangeven in welk formaat je je foto's wilt. Je kunt ook aangeven of, en zo ja, hoe je de foto's uitgesneden wilt hebben. Dit geef je per foto apart aan.
Als je de foto's precies passend wilt hebben moet je zelf zorgen dat ze een formaat hebben van 3:2 of zoiets. Mijn foto's zijn 4:3, dus ik moet ze iets bijsnijden of anders wel gewoon passend laten afdrukken waardoor er onder en boven of links en rechts een witte rand komt. (Als je ze zelf al bijsnijdt in bijv. Photoshop of een ander fotoprogramma dan heb je dat niet.)
Je kunt bij de Hema inderdaad geen witte rand rondom de hele foto laten afdrukken.

Overigens viel de kwaliteit van de foto's mij alleszins mee. Ik heb niet zo'n supercamera en foto's die onscherp genomen zijn worden ook niet scherp bij het afdrukken, maar de goed genomen foto's zijn ook afgedrukt prima. En zonder dat je de pixels ziet. Ik vind de kleur wel een beetje dof, maar dat ligt waarschijnlijk aan de camera.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:47

Bij de etos zag ik zo'n ding staan waarje CD's in kan doen en nog andere dingen... Misschien kun je daar een keer kijken!!!

... And we like all the fluffy animals.


Kabouterdans
Berichten: 5081
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:51