Hooi en stro binnen halen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Hooi en stro binnen halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 00:14

Vandaag hebben we weer een fikse lading stro binnen gekregen.
Nu was ik er eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat bij anderen op stal gaat.
Je kunt er immers een gezellig karwei van maken.

Hoe gaat dat bij jullie op stal ?

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:48

We hebben er hier echt een hekel aan, gelukkig hebben we alle hooi en stro voor dit jaar alweer binnen. Stro kwam echt allemaal tegelijk, wat een *peep* werk. Maar goed, effe flink aanpoten en evt. verdelen over een paar avonden en het is weer gedaan voor een jaar (hoop je dan maar).

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:04

Imker staat aan huis en we hooien onze eigen wei, dus alles komt op onszelf aan. Vaak krijgen we wel hulp en zijn met zijn 4-en of 6-en om alles binnen te halen. Op de aanhanger gaan ca. 45 balen hooi en dan doen we die thuis met de heftruck op de zolder. Wel balen dat het altijd zo pokke-heet is als je gaat hooien, op de zolder drijf je dan echt weg…

Eergister hebben we bollen gehooid/gekuild, het was eigenlijk gewoon hooi in bollen verpakt. Deze hebben we met 3 personen (1 jeep, 1 aanhanger en een trekker met grijper) binnen het uur naar mijn vriendin gebracht.

Stro heb ik niet, ik laat altijd keurig netjes balen vlas aan huis bezorgen! Haha!

Toos paardloos

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:04

Wij doen we het samen met een aantal mensen uit de buurt.

Met z'n allen op de wagen het stro/hooi van het land halen, en met z'n allen zorgen dat het bij iedereen op de hooizolder terecht komt.

Inderdaad *piep*werk, maar ja, het zal toch moeten hè? Echt gezellig vind ik het iig niet.........

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:41

Bij mijn vorrige stal werd om de 2 weken hooi en stro bezorgt.
Erg leuk werk vond ik het niet.
De eigenaar van de stal stuurde ik altijd naar de stal om alle balen aan te pakken en netjes op testapelen.
Dan reed ik met een kruiwagen steeds 2 balen naar hem toe.
Meer mensen konden niet helpen want dan loop je elkaar in de weg.
Ik heb de kracht niet om ,als de stapel erg hoog word ,er balen boven op te gooien.
Dus ik hielp alleen als de eigenaar van de stal dat klusje deed Lachen.

Erg gezellig was het trouwens niet.
Ik kreeg altijd blaren op mijn haden van het op tillen van de balen en kon daar door 2 dagen niet goed rijden.

Groetjes Diana

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:11

helaas was ik net iets te vroeg uit m'n werk, anders hadden m'n ouders het gedaan Schijnheilig, en nu moest ik helpen.
maargoed, tis mijn pony Knipoog
hooi moeten we nog halen.

mijn handen worden altijd knal rood en erg pijnlijk Verdrietig

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:19

bij ons op stal doen een aantal mensen het vrijwillig, mogen we trekkerrijden en het is meestal dikke lol Haha! wel erg zweten en overal kriebelend hooi en stro, maar meestal is het ook weer zo klaar, ze zorgen ervoor dat ze genoeg trekkers en platte wagens hebben en genoeg mensen OK dan!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:29

*pfoe* hou maar op Haha! Wij doen het ook zelf, en met deze hitte.... Huilen Wij zijn altijd met zn vieren of vijven. We pakken alles zelf ook in de schuur, dus meestal eindigen we ook pas rond een uur of acht. Ik ben nu zelf wel zo sterk Schijnheilig dat ik ook pakjes op mag gooien. Joepie Scheve mond Altijd goed voor een paar dagen spierpijn en overal schrammen Tong uitsteken

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:57

Hier wordt het hooi en stro grotendeels in de stal opgestapeld, dus het hoeft gelukkig niet omhoog.
Als er hier een lading stro binnekomt helpen we de stalhouder vaak wel een handje, mogen we leuk met de heftruck spelen Tong uitsteken

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:04

Bij ons wordt het hooi/stro gebracht. De hooiwagen kan precies onder de lopende band gezet worden. Meestal staat een van onze mannen dan op de hooiwagen en legt het hooi/stro op de band, samen met de boer die het brengt. Mijn vriendin en ik (en de andere van onze mannen Knipoog ) staan op de hooizolder om de balen in ontvangst te nemen en op te stapelen.
Eigenlijk gaat het dan best snel (we hebben 2 weken terug 200 balen hooi, in een half uurtje weggewerkt !).
Daarna drinken we gezellig nog met z´n allen wat Lachen !
Wij trekken trouwens altijd onze rij-handschoenen aan bij het hooi stapelen; dat scheelt een hoop blaren van die touwtjes !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:10

Wij gaan vrijdag stro binnenhalen. 400 pakken met zn 5/6 mensen. Genoeg voor een jaar gelukkig. Zal ook wel gezellig worden, maar wel heel warm weer, zucht. Ach, we kunnen weer een jaar vooruit dan!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:12

Wij kopen het hooi tegenwoordig, maar we maakten er eerst altijd een gezellig feestje van. Eerst alles binnenhalen en dan lekker met z'n allen bbq-en!

Don't dream your life, live your dreams!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:17

Wij gebruiken altijd van die tuin/werkhandschoenen tegen de blaren en zere handen, maar die zijn vaak zo groot.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:02

afgelopen maandag met een stuk of 5 mensen 500 baaaltjes met de hand opgeladen en in de de schuur gelosd. Ik gebruik altijd paardrijhandschoenen die zijn niet zo groot en helpen tegen blaren. Wel spierpijn de volgende dag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amandananana, aniek_joefy, Esther_r20, FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, Hanjan, mamabird, Padoertje, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers