Verleden. Ik doe een boekje open.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Verleden. Ik doe een boekje open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 19:42

Tsja zoals de meesten op bokt wel hebben gezien wordt ik terug gepakt op mijn verleden. Ik zal dus even een boekje opendoen.

Ik heb het niet zo makkelijk gehad vroeger ook niet met rijden en mijn eigen lichaam. Ik was altijd veel te dun en te licht en werd verschrikkelijk gepest. Echt tot bedreigingen en slaan toe. Dit is vreselijk om mee te maken.

Toen ging ik pony rijden. De pony was L dressuur en M springen een super leerbeestje voor mij. Maar helaas het was mij niet gegunt. Iedere keer als ik iets won was het tsja dat doet de pony dat kan ik ook. Dit heb ik 4 !!!! jaar aan moeten horen zelfst toen ik MII dressuur en ZZ springen reed. De pony deed alles en ik moest meeliften. Ik ging me er dus ook naar gedragen. iedere keer als ik op wedstrijd ging zei ik: ik ga weer ff winnen met mijn super pony.

Dus ik werd arrogant genoemd. Pony ging weg ik kocht een paard en dat ging uiteindelijk weer goed. Toen kwam ik Muts tegen en reed ik weer altijd winst. Weer hetzelfde verhaal. paard kon alles Merilyn kon niets. Ik was het zo zat dat ik mij tegen alles en iedereen ging verzetten.

In die tijd kwam ik mensen tegen die mij nu dus nog bestempelen als opschepper en arrogant. Tsja dat was ik ook, maar ja het was een schild van onzekerheid. Als ik een vriendin had vertrouwde ik die 100% en ook die belazerden mij. Maakten gebruik van mij en ik wilde alleen maar overal bijhoren.

[edit:BartVB /]Ik ben zo hard met mijn kop tegen een muur aangelopen dat ik zeker vanaf mijn 20e echt weer met 2 voeten op aarde sta. Ook mensen in mijn topic van ben ik zo'n dierenbeul bestempelen mij nog zo.

[edit:BartVB /]

Dus nu snappen jullie misschien hoe ik in elkaar zit. Ik ben heus wel eerlijk eigenlijk wel eens te eerlijk en zeg alles recht zoor zijn raap, maar ik wil er niemand zwart mee maken. Ik hoop ook dat mensen die mij nog steeds veroordelen over mijn verleden mij nog eens een kans willen geven zonder mij iedere keer weer zwart te maken.

groetjes Merilyn

[edit:BartVB]edit in overleg ivm persoonlijke vete spul[/edit]

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:49

Meidje meidje toch, als je van je af wilt kletsen, I'll be there! Al is het midden in de nacht, ik mag je erg graag!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:51

ik heb al eerder tegen je gezegd....... Laat je niet kisten!! Je moet je niet zo voelen zoals jij je nu voelt. Ik doe ook wel eens dingen tijdens het lesgeven die becritiseerd worden door mensen die het zien......... EN? Ik weet wat ik doe en laat mij dat doen.........zo moet jij ook denken... echt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:20

En nu zijn ze jaloers op je prachtige lichaam GNA!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:35

Hier even een songtekstje voor je, past wel bij je (en bij mij, vandaar dat ik hem zo goed ken):


Marco Borsato met het nummer Vogelvrij

Het kan me niet schelen wat een ander van me vindt
Mijn enige vrienden zijn het zonlicht en de wind
Laat ze maar praten ik ga liever onderuit
Dan dat ik moet leven met een ander op mijn huid

Het kan me niet schelen wat een ander van me zegt
Ik ben aan mijn vrijheid en mijn eigen wil gehecht
Laat ze maar banketstaaf ik ga liever op mijn bek
Dan dat ik ontgoocheld op een mooie dag ontdek

Dat ik een man ben zonder mening of gezicht
En zonder eigen idealen
Je kan me niet vangen
Ik ben niemand iets verplicht
Ik wil gewoon mezelf zijn

Vogelvrij
Ik laat me door geen mens de wet voorschrijven
Vogelvrij
Ik ben iemand anders
Ik ben iemand anders dan jij

Het kan me niet schelen wie me aardig vindt of niet
Het doet me geen donder wat een ander in me ziet
Liever een vrije en een eigewijze gek
Dan dat ik moet leven met een ander op mijn nek

Ik wil een man zijn met een duidelijk gezicht
En met een uitgesproken mening
Je kan het proberen
Maar ik blijf in evenwicht
Ik wil gewoon mezelf zijn

Vogelvrij
Ik laat me door geen mens de wet voorschrijven
Vogelvrij
Ik ben iemand anders
Ik ben iemand anders dan jij

Vogelvrij
Ik laat me door geen mens de wet voorschrijven
Vogelvrij
Ik ben iemand anders
Ik ben iemand anders dan jij

En weet je? Ik vind dat er niets mis mee is om keihard te zijn. Je gaat tenminste niet bij de pakken neerzitten, je past je aan je leven aan. En als dat af en toe moeilijk gaat, doe je evengoed je best om er weer bovenop te komen. Want als je dat niet had gedaan, was je nu een wrak geweest.
Sterkte meis!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:35

Meer, ik ken je al heel lang, ook van de toch wel te gekke ponytijd!! Ik weet hoe je toen was en nu bent. Wij hebben altijd veel van elkaar weggehad en nu nog steeds. Ik begrijp je volkomen en je weet datje altijd bij mij terecht kan.

Ik heb inmiddels geleerd om me niks aan te trekken van mensen die mij arrogant vinden, kan me niks schelen. Ik hoop dat jij ook nog zo zelfverzekerd wordt dat je er boven kan staan.

Liefs Suzanne Lovers

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:36

Ik ken je een jaar of 3, dus niet vanaf de pony's, ik weet niet hoe je was, enkel van verhalen. Hoe je was boeit me niet. Je leeft NU en ik ga NU met je om, helaas denkt niet iedereen zo.
Je bent iemand waarvan ik weet, dat ondanks dat we weinig contact hebben, ik weet dat als ik je midden in de nacht bel, dat je er voor me bent, en dat zegt voor mij veeeeeeel meer dan je verleden

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:39

hemel meid dat is niet niets. Zoals jij het vertelt lijkt het me logisch dat je zo gaat reageren. Zou ik ook doen.

Maar mis ik iets dan? Want je wordt dus hier ook min of meer veroordeeld?

'Paint' it 'Black'

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 21:40

Suzanne is een van de toppers die mij door en door kent. ook mensen hebben ons uit elkaar proberen te drijven, maar wij zullen bestaan.

stef ook heel lief van je. Jij kent mij ook!!

Verder ook bedankt voor de nu al leuke reacties.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:50

ik ken jouw niet, enkel van bokt, en de berichten, niet persoonlijk en nooit op gelet. t moet zijn dat me niks aan je opgevallen is Haha!
in ieder geval zou ik iemand om zo'n reden nooit anders behandelen dan een ander. maar misschien is het heel moeilijk voor andere mensen, zij zagen jou zoals je was: 'verbitterd', als ik het zo mag noemen, en arrogant overkomend. ik kan me voorstellen dat dat bij sommige mensen niet erg leuk overkomt, hoezeer het ook jouw schuld niet is. het is de schuld van diegenen vroeger. misschien wisten ze niet wat ze deden. wisten ze het wel is het extra erg. maar ik vind het moedig van je om het zo te zeggen.
een telefoontje midden in de nacht wordt voor jou duur naar belgië Haha!, en bovendien ken je anderen beter dan ik en kan je bij hen terecht, maar je weet wat ik bedoel: ik zal nooit bevooroordeeld zijn tegenover zo'n mensen, en zeker niet als je bv schrijft dat je 'idd wel arrogant overkomt', het heeft natuurlijk zijn redens.

ik begrijp je, ben zelf ook gepest (heb niet de moed om zo'n lang verhaal erover te schrijven), vernederd, opgesloten in toiletten... ik weet wat het is. veel sterkte Ach gut

Enya - Daya :-)

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:51

heej joh niks van aantrekken mensen vooroordelen heel snel over andere mensen. Ik maak het ook wel eens mee en hoe moeilijk het soms
ook is ik probeer er maling aan te hebben.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:03

Merilyn, ik ken je niet zo goed als andere mensen die hier reageren, maar ik wil wel zeggen: wat ik van je gelezen hebt was allemaal positief. Maar zoals mijn opa altijd zegt (en deze vind ik heel sterk): "laat ze maar |ullen, een olifant heeft toch de dikste". Meid, er zijn makkelijke en moeilijke tijden, ik ken het, soms is het vechten en soms gaat het van een leien dakje. Maar uiteindelijk zal alles goedkomen. Ik ben ook gepest al wil ik daar niet vaak mee geconfronteerd worden dus schrijf ik er ook niet veel over. Maar heel veel sterkte meis, en als je wil praten, je weet waar ik ben Lachen.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:10

Gewoon laten kletsen, allemaal jalouzie. Het is toch nooit goed. Maar zo te zien aan de reakties heb je genoeg mensen die je wel in je waarde laten. Laat je niet kisten!! Ach gut

XANTHA

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:10

jeetje merilyn hier schrik ik van.
ik heb je nu een paar keer ontmoet en vond jouw eigenlijk een hele sterke meid, wat een masker kun jij opzetten zeg.
maar wees alsjeblieft jezelf en laat je niet gek maken of veranderen door anderen, zij zullen zichzelf uiteindelijk ook wel tegnkomen.
heel veel sterkte en een dikke knuffel.
ps over je lijn zal ik me maar niet zo druk maken als ik jou was, ben er persoonlijk erg jaloers op Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:17

susan schreef:
wat een masker kun jij opzetten zeg.

Volgens mij heeft Susan hier wel een goed punt, ik denk er net zo over namelijk nav die paar keren dat ik je gezien heb. Een masker opzetten is prima (don't we all?), maar vergeet dan niet dat men je eigen ik niet kan zien en dat ze dus alleen maar het masker, de houding kunnen en zullen beoordelen. Want niemand kan door de schietgaten naar binnen kijken en de gewone Merylin zien, totdat je het masker even afzet. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn met jezelf bloot te geven, dat kan heel verkeerd aflopen natuurlijk.

En over dat gedoe van vroeger, ik had vroeger een vriendinnetje die altijd maar riep dat ik op mijn slofjes won en alles cadeau kreeg. Tegenwoordig lees ik haar Z2-proefjes voor en doe ik mijn best om haar perspectief helder te houden, ze is me allang voorbij gereden en ik ben apetrots op haar.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:27

Ik ken je alleen via stal, doordat je lesgeeft aan 2 stalgenootjes Lachen

De keren dat ik je spreek kom je over op mij, als een oprecht persoon.
Met een eigen mening maar nooit te beroerd om te helpen.

Je kent jezelf het beste laat anderen het zijne denken,
je weet zelf wel wie je vrienden zijn.

Liefs Petit Ach gut

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 07:30

Bedankt voor de lieve reacties. Ik heb inderdaad een masker, omdat in het verleden is gevleken dat ik ijzelf ten opzichte van de buitenwereld niet bloot kan geven daar wordt misbruik van gemaakt. Opschrijver werkt beter dan zeggen in dit geval. En bokt maakt mij het wel makkelijker.
Ik had het er behoorlijk moeilijk mee dat mensen in mijn topics mij pakken op mijn verleden. Een kans geven ho maar. steeds maar weer vroeger.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:09

Het was mij al opgevallen dat er "mensen" waren die, als jij een berichtje plaatste, er dan gelijk een knauw overheen moesten geven. Zij zijn dus geen haar beter zoals dat jij vroeger was. Alleen heb jij je best gedaan om je te verbeteren en zijn hun in het Neanderthalertijdperk blijven hangen. Laat die lui maar kletsen en als er weer van die rotte berichtjes naar jou worden geplaatst dan kan de rest van Bokt die lui wel even in de hoek drukken.

Come over to the dark side, we have cookies!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:19

He meisje met de spinnewebben, kop op hoor! Knipoog ik heb je maar 1x ontmoet, maar in mijn boekje ben je hartstikke oke!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 08:39

he merilyn,

Ik kende je verhaal al een beetje en ik snap best dat je dan zo reageerd
Ze kunnen venalles over jou vertellen, maar je bent nog steeds speciaal voor mij! Net als wat stef zegt, ik heb ook het gevoel dat je dag en nacht klaar staat!
Je hebt me toen ook zo onwijs uit de brand geholpen met joy! OK dan!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:08

Dat je een masker op hebt had ik ook gedacht Knipoog Je hebt misschien wel eens een grote bek, maar daartegenover staat een verdomd klein hartje Haha!

Laat je niet gek maken door wat mensen over je zeggen Merilyn! daar sta jij normaal toch altijd boven? Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:17

Merilyn.. ik ken je niet persoonlijk maar ik wou je even zeggen dat je je niet gek moet laten maken hoor Er zijn nu eenmaal genoeg mensen op aarde die elkaar het licht in de ogen niet gunnen

Je bent een mooie meid en in hun ogen heb je het waarschijnlijk gemaakt en vinden ze je arrogant etc... lekker boeien toch Verward Jaloezie

Ze kennen jou niet en willen blijkbaar ook niet de moeite nemen om je te leren kennen. Leg het naast je neer en de mensen die voor jou wel belangrijk zijn weten toch hoe je echt bent en dat is het belangrijkste.

Ik weet hoe het is om gepest te zijn.. heb het zelf ook meegemaakt vroeger op school en ben zelf nu ook vaak nog onzeker maar ben er ook een vechter door geworden.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:39

Merilyn ik waardeerde je altijd erg en soms ook wat minder maar dat heb je altijd dat is wederzijds gok ik. Jammer dat het zo moest lopen zoals je gedaan hebt. Was niet nodig geweest.

Je weet zelf dat ik ook een moeilijk tijd achter de rug heb gehad zowel met Leys al prive. Ben er weer sterker van geworden en weer een stuk van mezelf geleerd en hoe ik ben. Heb nu weer iemand terug in me leven die ik de afgelopen 4 jaar erg gemist heb die meer voor me is dan wie dan ook.
Kan zeggen dat alle beslissingen die ik het afgelopen half jaar heb genomen alleen maar beter voor mezelf waren. IK had ze eerder moeten nemen en daar heb ik spijt van ook voor de andere partij. Jij wist dat ik al heel lang liep te twijfelen en uiteindelijk heb ik de knop doorgehakt ben er nog iedere dag blij mee. Misschien ben ik en ook jij niet de makkelijkste maar moet dat dan?. Moet je een braaf meelopertje zijn die altijd lief en aardig is ik walg van dat soort mensen. Maar als mensen mij wat vragen sta ik altijd klaar voor ze of het nu midden in de nacht is of overdag. Mensen maken nu eenmaal fouten en de ene keer is het erger als de andere keer.

Jammer dat nog mensen een oordeel hebben zonder het lef te hebben het rechtstreeks te vragen. Mensen kunnen dingen altijd vragen of er een antwoord komt is weer wat anders.

Ik moest dit ook ff kwijt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:46

Ik ken je niet persoonlijk, maar moet zeggen dat je in je berichten niet arrogant op mij overkomt. Het is me iig niet opgevallen...
Tja, en mensen die je eeuwig je verleden achterna blijven dragen zullen er altijd zijn. Laat die mensen links liggen en ga door met de mensen die je wel zien zoals je nu bent.

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agee, Ania, Arlette1991, Ashkerlon, cam, Century, fohadie, GrapeshotBot, Hemellichaam, Keizerinnnn, MieLo, Mrskiwi, ola42, Steeph, Summerfly, Tomboy0, winnetou4502, xxxmh, Zunzuncito en 62 bezoekers