Een wereld, veel mensen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 12:21

Als ik allerlei reakties lees ben ik soms banger voor de mensen uit het Westen dan die uit het Midden-Oosten. Op newsgroup soc.culture.netherlands is het al heel erg bar en boos.

Laten we met zijn allen niet vergeten dat dit het werk is van een criminele organisatie, niet een kollektieve daad van alle Moslims, Iraqi's, Palestijnen of Libiers. In Canada ken ik vele mensen uit het Midden-Oosten die hier niets mee te maken willen hebben.

Dus: we kunnen ons niet verlagen tot het niveau van terroristen die onschuldigen vermoorden om hun mening te laten horen. We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn, mar dat hoeft ook niet te betekenen dat we elkaar de hersens moeten inslaan.

De echte schuldigen moeten hiervoor opgepakt, berecht en gestraft worden. Laten we hier niet gelijk een volkerenmoord van maken. W.O. III gebeurt alleen als er twee partijen willen vechten. Ik geloof niet echt dat de USA daar een van is.


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:23

Hmm, ik hoop dat de USA er niet een van is..

Wat ik vooral van de 'Bush administration' hoor zijn kreten als 'Act of war', 'We are in war but don't know with whom' en dat soort dingen..

Maar hopen dat de mensen vandaag en morgen een beetje afkoelen en dat er ook wat minder militair gerichte mensen in de regering zitten daar...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:31

Als Bush in termen van wraak praat denken jullie dat Amerika niet in staat is tot oorlog? Als de daders zich in een ander land bevinden..?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:35

Dus stel dat de daders in Irak zitten beginnen ze maar een oorlog met Irak om hun frustraties een beetje af te reageren?

Neuh, ik hoop dat ze meer verstand hebben dan dat.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:37

Heb je niet gehoord van Bush heeft gezegd dan?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 12:47

"The search is underway for those who are behind these evil acts. I've directed the full resources for our intelligence and law enforcement communities to find those responsible and bring them to justice. We will make no distinction between the terrorists who committed these acts and those who harbor them. "

Dit klinkt dus niet echt alsof hij een brede oorlog wil beginnen. Daarnaast, voor een Wereldoorlog heb je wel wat meer landen nodig. Tot dusver heeft niemand de oorlog verklaar, anders dan de genruikelijk "Jihad" en de "oorlog" tegen terrorisme. Heel wat anders dan een Wereldoorlog.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:51

Of het een wereldoorlog wordt dat weet ik idd zo net nog niet. Wat ik wel zie gebeuren (en volgens mij is dat ook de gedachte van de amerikaanse regering) is dat als een land bescherming geeft aan de terroristen dat de VS er alles (maar dan ook alles) aan zal doen om deze terroristen dood of levend te pakken te krijgen. Hierdoor zullen ze denk ik ook een land aanvallen wat dus bescherming biedt aan deze terroristen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:52

Hehe...eindelijk iemand die wel begrijpt wat ik bedoel!! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:53

ik snap je wel hoor jura........en ik denk dat we er hier ook nog wel wat van gaan merken.

Voorzitster AFM


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 12:57

Als je een aktie bedoeld zo als dat eerdere bombardement in Libie, dan zal ik daar niet van opkijken. Niet direkt een oorlog...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:03

Ik kan me zo niet voor de geest halen welke actie dat was (kun je me even inlichten).

Ik kan me zo voorstellen dat als de VS weten dat de terroristen zich in een bepaald land bevinden ze dit land vragen om uitlevering. Naar alles waarschijnlijkheid zullen de VS wanneer dit land deze uitlevering weigert dreigen met bombardementen. Wordt hierna nog niet gereageerd kan ik mij zo voorstellen dat de bombardementen werkelijkheid worden.

Ik ben natuurlijk geen oorlogsexpert, maar kan me zo voorstellen dat het op deze manier zo zou gaan. Tja, blijft het bij 1 bombardement en vindt daarna uitlevering plaats dan hoef je niet te spreken van oorlog, maar mochten er meerdere bombardementen uitgevoerd worden met agressie van het land tegen troepen van de VS, ja, dan heb je een oorlog. Maar verder wil ik niet denken want het blijft giswerk.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:17

Inderdaad, zo denk ik er ook over. Ik zeg ook niet dat het zo gebeurt, want het blijft gissen. Maar ik vind het niet zo nodig dat bepaalde mensen hier nogal flauw doen erover, alsof alles maar onzin is.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:30

'bepaalde mensen' Knipoog Dank je Knipoog

Ik doe er helemaal niet flauw over, ik vind het alleen nogal overdreven om nu al te gaan speculeren over onderduiken en 3e wereldoorlog..

Misschien valt de US (of de westerse wereld) wel een land aan omdat ze de verantwoordelijken niet uit willen leveren maar dat betekent nog niet dat we dan een 3e wereldoorlog hebben.

Zo'n beetje iedereen staat vierkant achter de US en veroordeelt deze actie tegen onschuldige burgers. Er zijn weinig mensen zo gek zich al die boosheid (en militaire macht) op de hals te halen.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:34

Niemand zegt ook dat er een WO III komt, maar je kan het er toch wel over hebben of niet?? Dit is de grootste terroristische aanval ooit, niet zomaar iets lijkt me.

Lips are sealed

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 14:46

De amerikaanse minister van Defensie, Powell(s) heeft al verklaard dat amerika dit zal afhandelen als een oorlog, juridisch of niet...(juridisch gezien is het geen oorlog).

Verder met ik het helemaal eens met Jura.
De krantenkoppen hebben ook 'headlines' als "Act of War" "America At War" etc. etc.

Er wordt gespeculeerd dat er leiders zijn die achter gesloten deuren heel wat minder sympathiek zijn en de nieuwszender van BBC, Sky, CNN en HMG zijn bedreigd dmv telefoon/mail/fax en hebben extra beveiliging...scheen dat ze niet erg blij waren dat de 'feestvierende palestijnen' en dan voornamelijk het geopende vreugdevuur van politieagenten over de gehele wereld te zien is!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Suky, YandexBot en 24 bezoekers