paard overleden aan hartaanval...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

paard overleden aan hartaanval...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 21:15

ik zou volgende week op de manege dressuurwedstrijd hebben, gewoon op een manege paard/pony... nu stonden de starttijden al op de site en bij mij stond geen paard....

dus ik ff bellen, hoorde ik dat hij zaterdag, met een duinrit een hartaanval heeft gekregen Scheve mond
k schrok er echt heel erg van.. zo/n lief beesie, was nog niet zo lang op de manege, reed heerlijk kon springen en alles.... en was nog vrij jong voor zover ik weet Verdrietig

k weet niet hoe het verder precies gegaan is... kw eet alleen dit en vind het echt heel zielig Huilen


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 05:47

Wat sneu zeg sterkte ermee..

Mijn vader waarschuwt me er ook voor om de dieren niet te veel te laten inspannen met die hitte. Ik rijd dan ook 's ochtends vroeg of 's avonds laat. Moet er niet aan denken dat 1 van mijn paardjes door de hitte bezwijkt.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 06:06

Heel veel sterkte ermee......

Summertje schreef:
Mijn vader waarschuwt me er ook voor om de dieren niet te veel te laten inspannen met die hitte. Ik rijd dan ook 's ochtends vroeg of 's avonds laat. Moet er niet aan denken dat 1 van mijn paardjes door de hitte bezwijkt.


Verder ben ik het met Summertje eens. Alleen jammer genoeg kan niet iedere manege onder de lessen uit. Ik ken wel een manege die nu heeft gezegd dat zolang deze hitte er is dat er geen lessen zijn. Vind ik geen slecht plan.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 07:02

Puike manege!
Kunnen andere maneges en sommige bikkel-bokkers een voorbeeld aan nemen!
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:53

Wel erg hoor, heb je een ander paard voor de wedstrijd?

Bij onze manège worden in de namiddag geen lessen gereden, enkel de wandeling naar het bos gaat dan nog door, 's avonds rijden ze dan wel 1 uur, maar dan wel lekker met de poorten open zodat er een fris windje kan doorwaaien...

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:22

Botervlieg schreef:
Puike manege!
Kunnen andere maneges en sommige bikkel-bokkers een voorbeeld aan nemen!
.


inderdaad!

"het is helemaal niet slecht voor mijn paard hoor, ik weet waar ik mee bezig ben als ik hem 2 uur op de trailer zet en naar wedstrijd ga"

totdat het paard een keer dood neervalt ja.....
(in3 weken tijd al 2 paarden in de hitte gestorven aan een hartaanval, zover ik weet.... tja t is wat je belangrijker vind... )

:)

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:52

jey, das wel erg ja, met dit weer gaan ook meer oude mensen dood en ook dieren, maar ook jonge mensen, denk dat gewoon de minst sterke dieren dit weer niet overleven, maar het blijft zonde, heel erg zonde...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:56

Ja maar je kan wel rekening houden met het weer.
Een duinrit met dit weer lijkt me behoorlijk zwaar voor een paard.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:01

Botervlieg schreef:
Puike manege!
Kunnen andere maneges en sommige bikkel-bokkers een voorbeeld aan nemen!
.


Inderdaad Schijnheilig Ik rij ook alleen maar 's avonds rond 20.30 uur en dan alleen maar in de polder.. dus niet werken in de bak. Ik rij nu ook niet iedere dag want vind het gewoon te warm.

Maak je niet vaak mee hoor zulke maneges.. de meeste denken toch aan hun inkomsten.

Arm paardje dat bezweken is aan een hartaanval.. wat was zijn leeftijd?

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:07

Het valt wel mee hoor. Bij dit weer gebeurt het sneller. Maar er worden ook paarden ziek bij frisser weer. Kan altijd gebeuren. Ik kijk zelf ook wel beter uit met dit weer. Maar ik rij wel, ook op wedstrijd.
Dat andere paard wat dood is gegaan, had net een M (of Z) parcour gesprongen. Dat is wel iets anders dan een dressuur proef.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:14

Ah jakkes, wat sneu!
Hoe oud was het paardje?
Sterkte

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 13:30

ik heb geen idee hoe oud hij is... maar ik ben het er wel mee eens dat met dit warme weer een duinrit van 2 uur niet zo handig is.. ze doen wel altijd rustig aan dan hoor!

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:40

Yep, hier was ik al bang voor...... De manege krijgt weer de schuld: ze laten die dieren maar lopen met dit warme weer.

Ik kan hierbij vertellen dat het paardje inmiddels niet meer in de manege meeliep maar aan iemand geleased was. Hij was 6 jaar oud en ik weet dat het gebeurd is tijdens een rustig buitenritje met 2 andere paarden. Natuurlijk kan het weer invloed gehad hebben op het gebeurde, maar waarschijnlijk had het anders een latere keer gebeurd.

Als er bij ons op de manege gereden wordt passen we het werk echt wel aan aan de weersomstandigheden hoor, Ik vind dat Kinglover gelijk heeft: met dit weer onderscheiden de sterken zich van de zwakken, dit zie je ook bij mensen, als eraan zit te komen gebeurt het toch wel.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 18:43

hoelang was hij in de lease dan? 2 weke gelede reed hij nog gewoon mee

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:46

annuh schreef:
hoelang was hij in de lease dan? 2 weke gelede reed hij nog gewoon mee


2 weken!! Haha!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 18:48

haha okee... ja ik wist verder ook niet hoe het was gegaan, groep of alleen.... ik denk wel dat het weer er misschien wat mee te maken had, maar als je met dit weer naar buiten gaat in de hitte, je rijd rustig en in de schaduw denk ik niet dat een paard daar zomaar een hartaanval van krijgt... was er niet al meer met hem aan de hand of weet jij dat ook niet?

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:51

Bij mijn weten was er niet duidelijk iets met hem aan de hand, hoogop dat hij een beetje slomer was, maar ja, dat zijn er wel meer met dit weer...

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:52

Welk paardje was het, ik heb er ook een hele tijd gereden namelijk, ben wel even benieuwd.......

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 18:53

Topper... hij was er nog niet zo lang

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 20:08

Zeker zielig voor het paard , om maar te zwijgen over de ruiter die erop zat... Scheve mond

Hier op het strand ook een keer gebeurd..
ik was er niet bij en weet dan ook alleen van horen zeggen hoe dat ging.

Paard was mee op strandrit in een groepje en viel middenin een galoppade ineens dood neer.. Scheve mond

Dat was wel een manegepaard , en van dat dier was ook bekend dat hij dampig was...

Ik weet er verder ook het fijne niet van hoor Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, Irma_Maandag, Lanoca, lanouska, Mark0919, sterregoud, SusanH, tienus63, Tyke, wodant en 44 bezoekers