Ik voel me echt k*t....lees en reageer even..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem_us
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-08-03

Ik voel me echt k*t....lees en reageer even..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 21:34

Hoi,

Sorry dat ik via een schaduwaccount zit maar ik moet echt ff mn ei kwijt..
En ik wil dit liever even anoniem doen..

Ik zit al enige tijd niet lekker in mn vel...Zo erg dat ik denk dat ik tegen depressief aan zit.. Verdrietig


De laatste tijd ben ik mezelf niet meer...Ik praat moeilijk met andere mensen..Heb daardoor ook weinig vrienden(nnen) Die ik heb zijn op een halve hand te tellen..En dan overdrijf ik echt niet
Ik kan eigenlijk niet uit omdat ik erg last heb van hyperventilatie en dit verpest voor mij het uitgaan..Terwijl ik heel graag wil... Ook dit heeft me veel vriendschappen gekost omdat ze me dus allemaal saai vinden...Terwijl ik er verder niks aan kan doen... Huilen

Verder heb ik al sinds 2 jaar dat mn lympfeklieren opgezet zijn in mn nek en bij mn keel en onder mn kaak..Dit is eigenlijk nooit normaal weggetrokken..Ik heb er wel onderzoek naar laten doen,maar er is nooit iets uitgekomen..
Ik maak me er best zorgen om ..

De laatste tijd door alles om me heen(overlijden van 3 vrienden,door autoongeluk)vaak ruzie thuis,weinig contact met de buitenwereld raak ik steeds dieper in mezelf gekeerd.. Huilen
Ik heb op dit moment mn paard waar ik heen ga en heb 2 mensen met wie ik wat contact heb maar ik voel me er zo klote onder...

Ik kan huilen om alles wat verkeerd gezegd word..Sta vaak een traantje weg te bijten... Scheve mond

Ik zit nu dus ook te denken om een tijdje de ziekte wet in te gaan ,om alles is op een rijtje te zetten en miss eindelijk is tot rust te komen..


Ik weet het gewoon allemaal niet meer en twijfel erg op dit moment... Scheve mond Verdrietig

Iig bedankt voor het lezen..het lucht iig eventjes op....[quote][/quote]


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:00

De ziektewet ingaan kan weleens heel goed voor je zijn. Ik heb het ook gedaan en ben nu weer redelijk opgeknapt. Ik had dan ook wel lichamelijke klachten, maar de dokter kan je zo thuiszetten hoor! Maar je moet uitkijken dat je niet door verveling nog meer gaat piekeren en denken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:28

Doen, kan het je alleen maar aanraden en zoek eens een vertrouwenspersoon op, misschien je huisarts, of je PZ manager= niet mee blijven zitten hoor maar doen! sterkte

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:33

Carolinef schreef:
Doen, kan het je alleen maar aanraden en zoek eens een vertrouwenspersoon op, misschien je huisarts, of je PZ manager= niet mee blijven zitten hoor maar doen! sterkte


Hier sluit ik mij bij aan, Kan je niet met iemand praten, dat zal je enorm opluchten. Sterkte en niet de moed opgeven hoor.

XANTHA

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:35

Ik sluit me ook bij Carolinef aan. Je verhaal op bokt zetten is al een hele vooruitgang, maar om het tegen een echt persoon te vertellen zal je zo veel helpen!

... And we like all the fluffy animals.


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:03

Effe lekker op tafel gooien allemaal.Ermee rond blijven lopen schiet je ook niks mee op.Het gaat zoveel aan je knagen en gaat dieper en dieper zitten.
Daarnaast moet je proberen om niet overal wat slechts in te zien.
Dat je geen handen vol vrienden hebt wil niet zeggen dat je niet bestaat
Tuurlijk niet,de een heeft er ontzettend veel maar is dan ook nooit thuis te vinden en de ander heeft er stukken minder omdat hij/zij zijn tijd liever anders besteeds.Ik heb er ook niet veel,maar ik maak me er niet druk om.Ik hoef niet verplicht iedereen langs,ik doe liever dingen samen met de paardjes.
Niet kunnen stappen door hyperventilatie kan ik me niet heel erg veel bij voorstellen,maar ipv een super drukke tent is het toch ook mogelijk om een rustig cafeetje op te zoeken of met iemand een terrasje pakken.
Ik denk dat je je er niet al te veel in moet verdiepen.Als je er over nadenkt wordt het alleen maar moeilijker.
Jij bent net zo goed als iemand anders een persoon,een iemand.In jou omgeving zijn er genoeg mensen te vinden die om jou geven,dat weet ik zeker! De een uit dat in feestjes bouwen en de ander in een gesprekje aan de telefoon.
Vragen stellen aan je vrienden is ook niet erg,als je je onzeker ergens om voelt mag je dat best vertellen en vragen,meestal krijg je een geruststellend antwoord dat je niet had verwacht.
Heb je dingen die je wel kunt doen?Stel die anders eens voor om te gaan doen,maak het zelf gezellig.
Niet in de put gaan zitten hoor,dat is doodzonde.
Dorine was een groot voorbeeld.Zij bleef ook overal het goede uithalen terwijl zij het zo ontzettend zwaar had.
Als zij dit kon,dan kunnen wij dit ook.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:12

Als je een leuke baan heb vind ik de ziektewet ingaan geen oplossing.Vooral als je hyperventileert kan dit uitlopen op dat je helemaal de deur niet meer uitgaat met alle gevolgen van dien.Natuurlijk is het zwaar.Je kunt misschien gewoon beter aan de vrienden die je hebt vertellen wat er met je aan de hand is.Als ze dat niet weten snappen ze je natuurlijk niet.Ikzelf heb ook al jaren last van hyperventilatie en hoewel de moed me af en toe in de schoenen zinkt ben ik altijd gewoon blijven werken,hoe moeilijk het ook is.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:15

vervelend dat je je zo klote voelt..het lijkt mij wel goed asl je even tot rust komt..maar zoals hierboven al wordt gezegt..ga eens praten met een vertrouwenspersoon of psychiater...dat kan al een heel stuk helpen die kunnen ook misschien een diagnose stellen als je bijvoorbeeld echt in een depressie zit..

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:31

Je kan beter 2 echt goede vrienden hebben, dan 10 'halve'. Dat je die vrienden nog hebt, ookal zijn het niet veel, zegt toch heel wat! Voor hun beteken je wel degelijk wat! Anders hadden ze je al lang laten stikken!
Leg ze gewoon uit waarom je echt niet mee uit kan. Of stel bijvoorbeeld voor om een keer met zn allen naar de film of uit eten te gaan of iets dergelijks, dat is vaak wat rustiger en ook niet al te inspannend!

Over je lymfeklieren: Dat is natuurlijk heel vervelend en daar kan je het ook aardig benauwd van krijgen. Helemaal als je niet weet wat het is. Ga er anders voor je eigen geruststelling elk (half) jaar mee heen. Gewoon voor de zekerheid, dan hoef je daar zelf niet zoveel meer over te piekeren. En als er iets aan veranderd natuurlijk ook meteen mee heen gaan! Piekeren gebeurd al heel snel, maar het heeft weinig zin, het word er echt niet minder erg of erger om. Je werkt er jezelf alleen maar verder mee de nesten in. Gewoon niet te veel aan proberen te denken, hoe moeilijk dat waarschijnlijk ook is.

Trek er anders eens een lekker weekendje op uit, samen met een vriendin! dat sterkt jullie band en dan heb je ook de kans om nieuwe mensen en ervaringen op te doen.

Nog een tip! Schrijf alles wat je dwars zit eens op! Dan is alles vaak al veel duidelijker! Neem gewoon de tijd om weer wat moed te krijgen om er weer tegenaan te gaan. Alles hoeft niet vandaag! Er is tijd genoeg! Ach gut

Kop op! En je kan hier altijd je hart luchten hoor!

Liefs Yvette

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:39

Ik kan nu wel een heleboel wijze woorden neerkwakken, maar feit is dat ik je niet ken, en dus je niet echt kan helpen.
Maar dat je het eruit gooit, is erg, erg goed.

Probeer weer in contact te komen met jezelf. Ga ergens op een rustig plekje zitten, en focus eens helemaal op jezelf. Voel je eigen adem door je lijf, hoor je bloed door je aderen suizen. Recht je rug, haal eens diep adem, rol je nek eens, strek je armen en benen.... En laat alles waar je aan denkt maar komen. Geeft niets als je voor jezelf een traantje moet laten. Heeft iedereen wel eens.
Zie het als je uitdaging; dit gevoel nu zal je iets gaan leren over jezelf. Accepteer de les, zie de waarde van jou, en groei groter dan je nu al bent.
Hoe rot het ook is, het gaat pas over als je er je ogen voor opent.
Succes.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:53

Besteed eens een keer veel aandacht aan jezelf. Gun jezelf de tijd om te kijken wat er nu precies aan scheelt en praat dara met andere mensen over, het maakt niet uit als je moet huilen, iedereen huilt wel eens en dat lucht op! Heb het er met je vriendinnen over, misschien voelen zij zich er ook heel erg rot bij ( of waren het geen gemeenschappelijke vrienden van jullie, van het auto ongeluk?) en merk je dat je niet de enige bent die zich zo voelt. Praten lucht op en zeker als je merkt dat mensen met dezelfde gevoelens zitten.

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:58

Ach gut neem de tijd voor jezelf!
maar pas idd,op ,dat je niet te vell tijd krijgt om je nog ellendiger te gaan voelen!besteed je tijd nuttig:rust uit,en praat,praat,praat! Ach gut

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:34

ik herken wel wat in dit verhaal, ik heb zelf al meer dan 3 jaar opgezette klieren in mijn keel en ik ben er ook voor onderzocht en bij mij konden ze dus ook niets vinden. het wordt afgeschoven op een allergie maar ze kunnen niet vertellen waarvoor.
dat benauwde in voornamelijk drukke en rokeringe plaatsen kan ik absoluut niet meer tegen, terwijl ik daar vroeger gewoon tegen kon. ik ga dus ook niet met mijn vrienden mee een drukke kroeg in.
mijn vrienden weten dat allemaal en houden hier ook gewoon rekening mee. dus als je het ze gewoon verteld wat je dwars zit zullen ze ook rekening met jouw houden daar zijn het vrienden voor.
lucht je hart bij iemand!! dat doet je goed!!

Anoniem_us
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 23:24

Meisje333,dat heb ik ook benauwde plaatsen en rokerige plaatsen kan ik echt niet tegen.. Scheve mond Ik zou ook niet weten waar ik allergisch voor zou wezen... Ik eet en drink alles zonder bijverschijnselen?? Verward Ik heb mn dokter er nog niet over gehoord eigenlijk... Scheve mond

Replika:Nee het waren geen gemeenschappelijke vrienden dus dat is wel moeilijk...

Dees:Iid een idee om dat eens te doen..Bedankt..

FlairS:Het probleem is dat mn baan op dit moment juist helemaal niet leuk is... Huilen Scheve mond Er word geroddeld achter mn rug om en ik word beschuldigd van dingen die niet eens waar zijn.. Ik ga s'ochtends met een k*t gevoel heen omdat ik dus eigenlijk al niet wil...Ik heb s'ochtends wel is gestaan van:Nu heb ik dus echt geen zin ,zal ik er vandoor gaan en ergens eens rustig gaan zitten??? Jammer genoeg helpt dit niet en krijg je er nl. veel gezeur mee dus heb ik t nog nooit gedaan..Maar heb dr iedere ochtend steeds meer zin in... Scheve mond Verdrietig

Holly:Met iemand een terrasje pikken is lastig omdat ze niet met mij mee willen omdat ze allemaal bang zijn dat we na een uurtje weer weg kunnen omdat ik dan ziek ben.....Tja..dus daarom de stempel saai op mn hoofd,terwijl ik zo graag weer wil uitgaan en andere mensen wil ontmoeten maar vind het zo lastig allemaal...
1tje is trouwens niet zo maar die is zelf heel druk dus die heeft weinig tijd..Maar die belt wel weer vaak... Maar goed,die vind het niet erg als we na een uurtje ofzo weer weg gaan vanwege MIJ....

Jurga...Ik denk ook dat ik aan mn dokter vraag of ik niet een tijdje thuis kan blijven,dan maar onder het motto van overspannen ofzo,maar dan kan ik zelf is alles op een rijtje zetten...Er zijn vroeger zoveel dingen gebeurd en dat heb ik nooit goed kunnen verwerken in mn hoofd... Dat moet er nu echt uit.. Huilen Huilen Verdrietig


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:58

Anoniem_us schreef:

Jurga...Ik denk ook dat ik aan mn dokter vraag of ik niet een tijdje thuis kan blijven,dan maar onder het motto van overspannen ofzo,maar dan kan ik zelf is alles op een rijtje zetten...Er zijn vroeger zoveel dingen gebeurd en dat heb ik nooit goed kunnen verwerken in mn hoofd... Dat moet er nu echt uit.. Huilen Huilen Verdrietig


Misschien is dat op het moment wel even beter. Lekker weer tot jezelf komen, veel praten, nieuwe mensen ontmoeten en vooral veel uitrusten! Maar ga tijdens je vrije tijd niet TE veel nadruk leggen op je problemen, daar verhelp je het ook niet mee. Je moet er dus proberen niet 24 uur per dag mee bezig te zijn ( Lachen Thank god, dat slaap is uitgevonden Lips are sealed) Doe het met mate en neem de tijd die JIJ er voor nodig hebt om alles te verkwerken en laat je niet opdringen door anderen! Sterkte!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, AhrefsBot, Amanda_T, Amazonbot, Corelli, Eapy, JorineV, Sewri, YandexBot en 189 bezoekers