Waar mag je starten als je eerder wed. hebt gerede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Waar mag je starten als je eerder wed. hebt gerede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 20:55

Waar mag je starten als je bijv. al in het M2 hebt gereden en je wilt met een nieuw paard starten? Een paard dat nog niet in de wedstrijden is geweest? Kun je dan thuis oefenen en starten bijv. in de L? Verward

Of moet je per se in de Z gelopen hebben?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 21:51

Als je M1 of hoger bent geweest mag je meteen L1 starten

Als je twee keer Z1 geweest bent mag je dacht ik geen B meer starten, verder mag je kiezen of je in het L1, L2, M1, M2 of Z1 begint
Als je twee keer Z2 geweest bent mag je zeker geen B meer starten en mag je kiezen in welke klasse je start(mag ook Z2).

Met springen werkt het ongeveer hetzelfde. één keer M met punten en je mag ieder paard in het L starten. Twee keer Z met verschillende paarden en je mag geen B meer starten, ik geloof dat springruiters dan ook mogen kiezen, maar dat weet ik niet helemaal zeker

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:48

Ik dacht dat je een klasse lager moest starten dan dat je ooit gereden heb, kan er naast zitten hoor. En als jij M1 rijd en je nieuwe paard is ook M1 mag je volgens mij gelijk in die klasse starten. Maa rhang me er niet aan op.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:26

Wat Gomir zegt klopt idd (voor een paard wat nog geen wedstrijden gelopen heeft dus)
kleine aanvulling: bij 2x Z1 mag je geen B meer

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 07:42

achterin het reglement (zowel voor springen als dressuur) staat een complete tabel met de ruiterklassering, paardklassering en de klasse(n) waarin de nieuw te vormen combinatie mag starten.

Bv:
Code
ruiter paard                  toegestane klassen
Z1(2x) -/B/L1/L2              L1/L2/M1/M2/Z1
Z1(2x) M1                       L2/M1/M2/Z1
Z1 (2x) M2                      M1/M2/Z1
Z1(2x) Z1/Z2/en hoger    M2 of Z1

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:25

gomir schreef:
Als je M1 of hoger bent geweest mag je meteen L1 starten



Is dat zo? Dat zou voor mij en oki wel heel goed uitkomen!

Ik kende trouwens alleen de regels als je zelf zovaak Z had gereden.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:19

Dat is dus verandert
Heb ik laatst nagezocht in het nieuwe regelement, ik hoorde het ook ineens van iemand.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:18

Nog een vraagje dan, Als je als ruiter maar 1 keer (nou ja "maar") Z1 is geweest en wil opnieuw starten met een paard wat M1 loopt in welke klasse mag/moet je dan starten?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:23


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:27

michele schreef:
Nog een vraagje dan, Als je als ruiter maar 1 keer (nou ja "maar") Z1 is geweest en wil opnieuw starten met een paard wat M1 loopt in welke klasse mag/moet je dan starten?

In de hoogst gemeenschappelijke klasse.

M1 dus

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:30

Maar dan MAG je nog wel B starten met dat paard toch?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:30

Wie kan me trouwens de regels voor Duitsland en de VS even hier neerzetten.
Er is vast iemand die het weet.

Bij voorbaat dank!

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:32

Oke ik snap dat je M1 mag starten maar mag je idd ook nog B starten?
Of L1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:32

Vonnie84 schreef:
Maar dan MAG je nog wel B starten met dat paard toch?

als dat paard M is en de ruiter Z
Moeten ze M

Ga je er als B ruiter mee starten, is de hoogst gemeenschappelijke klasse B en mag er dus ook B gestart worden.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:22

Oke dank je wel, ben af en toe gewoon echt Blond .

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:40

en als je nou met je pony M1 heb gereden mag je dan ook kiezen bij de paarden of je L of B wil rijden?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:20

Als jij met dezelfde pony van de pony's naar de paarden gaat, MOET je in dezelfde klasse, met hetzelfde aantal winstpunten verder rijden.

Huhm ik lees je vraag nu opnieuw, dit antwoord slaat dus als een tang op een varken op jou vraag. Ik kan je daar het antwoord niet op geven Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:31

Wat ik net van hierboven lees is dat je een klasse lager dan de hoogste gemeenschappelijke klasse mag.. Dus allebei M1, dan mag je L2 starten?

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:07

ja dat mag. je kunt ook altijd nog dispensatie aanvragen om in een lagere klasse te starten. hangt een beetje van je vorige prestaties af of je dat krijgt of niet.

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:55

en wat mag je starten met een nieuwe combinatie ruiter- paard(m2) nadat je met een pony z2 bent geworden en met diezelfde pony z2 bij de paarden bent geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:15

Citaat:
Artikel 125. Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties.

Bij het vormen van een nieuwe combinatie (paard/pony-ruiter) zal deze combinatie geplaatst worden in de
hoogste gemeenschappelijke klasse (dit geldt voor alle nivo's).
De hoogste klasse van een ruiter is die waarin door hem/haar ooit een winstpunt is behaald.
De hoogste klasse van een paard is die waarin door het paard ooit een winstpunt is behaald.
Zowel voor paard als ruiter geldt dat men pas opgenomen is in een klasse wanneer men daarin ook feitelijk
een winstpunt heeft behaald.
Een ruiter die opgenomen is (geweest) in de klasse ZZ-Licht of hoger, mag met een ongeklasseerd of B-geklas-seerd
paard in geen enkel geval uitkomen in de klasse B.
Een in het buitenland geklasseerd paard is startgerechtigd in de hoogst gemeenschappelijke klasse, nadat de
KNHS een schriftelijke verklaring van een erkende buitenlandse federatie heeft ontvangen ten aanzien van de
hoogste klasse van het paard.
Klassen B t/m Z 2.
Zij die met een ongeklasseerd paard beginnen, moeten beginnen in de klasse B, indien zij met een ander paard
niet zijn opgenomen (geweest) in de klasse M1 of hoger.
Indien men met een ander paard opgenomen is (geweest) in de klasse M1 of hoger, dan mag met een onge-klasseerd
paard in de klasse L1 worden gestart, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leef-tijd
van paarden.
Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij
een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2,
M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden.
Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.ഊDisciplinereglement Dressuur KNHS
versie 2003
Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z2 was opgenomen, dan moet hij
een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2,
M1, M2, Z1 of Z2 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden.
Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.
Een nieuw te vormen ponycombinatie waarvan de ruiter uitsluitend een klassering heeft behaald met een
pony van de categorie A/B en overstapt naar een pony behorende tot de categorie D of E, kan maximaal twee
klassen lager dan de verplichte klassenindeling worden ingedeeld, zonder winstpunten.
Idem, echter overstappend naar een pony behorend tot de categorie C, kan maximaal één klasse lager dan de
verplichte klassenindeling worden ingedeeld, echter met 5 winstpunten.
In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat ruiters die op grond van de
reglementen in een hogere klasse uit hadden mogen komen, versneld kunnen promoveren naar die klasse.
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct
voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winst-of
verliespunten.
Combinaties die bij de pony's zijn uitgekomen in de klasse Z1/Z2-dressuur en met dezelfde "pony" de overstap
naar de paardensport maken, kunnen op verzoek worden teruggeplaatst naar de klasse Z1-dressuur, zonder
winstpunten.
Het is toegestaan dat een deelnemer, voorzover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde
pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wed-strijden
voor paarden werd deelgenomen.
De betreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar
is met het niveau waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaal-de
aantal winstpunten.


En dit is verwacht ik het lijstje wat Lielle bedoeld.
Afbeelding

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:59

sorry, weet t nu nog niet, kan er niet echt iets uit opmaken wat ik nu moet gaan starten, bel morgen wel ff met de knhs, maar bedankt voor het copie OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:41

roxie schreef:
en wat mag je starten met een nieuwe combinatie ruiter- paard(m2) nadat je met een pony z2 bent geworden en met diezelfde pony z2 bij de paarden bent geworden

Het paard is M2
de ruiter Z1? Als ik het goed begrijp.

Dan moet je M2 starten.

Als je in dat tabelletje nu eerst opzoekt was de ruiter is.
dan kijk je wat het paard is
en daarachter staat dan wat je mag/moet starten.

Maar de KNHS bellen is nooit verkeerd, dan weet je het zeker Lachen

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:37

de ruiter is 2x z2 maar als zelfde combinatie, heb de knhs gebeld maar ik moet m2 starten