Geschrokken van dit bericht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 15:40

Ik kwam vandaag op de manege om Samier te doen. (met Samier was niets aan de hand hoor, net zo lief, koppig en knuffelig als altijd! Haha! )

Maar ik hoorde dus dat een paard wat hier in pension stond zich vorige week heeft opgehangen...Ze stond in een stand en de eigenaresse had haar waarschijnlijk wat te lang vast gezet en toen is ze s'nachts gaan draaien of gaan liggen en wilde dus weer gewoon opstaan en kwam met der achterbeen verstrikt in het touw. Beest raakte in paniek en heeft zicht toen opgehangen... Huilen

Toen ik dit hoorde moest ik even gaan zitten hoor, het werd effe zwart voor mijn ogen...helemaal misselijk werd ik van dit bericht. Het zal je paard maar zijn...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 15:43

oh jeetje wat verschrikkelijk zeg, dat zal je toch maar gebeuren, wij hebben ze altijd los in de box en ook nooit halsters om. Het zal je toch maar overkomen zeg.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:38

he bah!!als ik hem vast had gezet zou ik mezelf echt wel kunnen vermoorden!dan zou ik elke keer denken, had ik hem maar wat korter gezet...echt sneu!! Frusty Frusty Frusty

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:48

Wat verschrikkelijk! Anita sr. was ook een keertje bijna opgehangen, maar daar konden wij (en zijzelf) niks aan doen.
De 2 ezels staan altijd buiten, (op het straatje, of in de wei) en hebben dan ook hun halster om. Er waren een paar pestjongetjes op de boerderij en die waren echt aan het klieren. Boos!
Toen kwam ik dus ff buiten, vanuit de zaal (waar al de knaagdieren en terraria staat) en toen zag ik dat Anita heel stil stond, met haar hoofd nogal vreemd. Ik ging dichterbij kijken, bleek dat ze vast zat met haar halster, de musketon was aan het gaas van het hek vast gemaakt, dat kan ze nooit zelf hebben gedaan. Ze moest dus haar hoofd heel hoog houden, heel erg zielig.
Toen heb ik haar maar snel losgemaakt. En is er verder gelukkig niks gebeurt, maar ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurt als Anita in paniek was geraakt Scheve mond\
Toen ik haar los had gemaakt, kwam er een klein meisje naar mij toe gelopen en die vertelde mij dat ''die stoute jongens daar de ezel hadden vastgemaakt'' Boos!
Maarja, die jongens renden toen snel weg en zijn niet meer op de boerderij geweest, dus ze hebben geen straf gehad, maar het liefst zou ik hen ook aan een touwtje aan het hek ophangen }> Extreme duivel

IIG, erg zielig wat er met dat paard is gebeurt! Als ze bij ons binnen staan hebben ze meestal ook het halster om, maar ik denk dat ik maar eens ga proberen om in te voeren dat het halster af moet!

Gr. Astrid

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:09

Ja dat vind ik dus zo eng aan stands, Winnie staat 's winters ook in een stand en ik vind het verschrikkelijk eng. Nou ik dit bericht weer heb gelezen, slaat de angst weer toe Huilen

Ziggy

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:17

He jasses. Ik laat ook nooit een halster om in de wei of in de stal. Ook voor schrikdraad ben ik een beetje huiverig, maar zoals je nu weer ziet heb je niet alles zelf in de hand.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 18:00

Ja ik ben er voor om paarden zonder halster in stal of wei te zetten maar in een stand is dat een beetje moeilijk Scheve mond\

Daarom zou ik mijn eigen paard of pony liefst nooit in een stand willen hebben...een box is gewoon beter.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 18:06

oh bah wat vreselijk!!!

Wat ontzettend zielig voor het paard en de eigenaar. Brr ik moet er niet aan denken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 18:08

Afschuwelijk zijn dit soort ongelukken! Stands zijn economisch gezien misschien aantrekkelijk, maar ze zijn absoluut niet paard vriendelijk, geen bewegingsruimte en de hele dag naar de muur staren, daar wordt je als paard niet vrolijker van.
Een tip om dit soort ongelukken te voorkomen: Doe het touw niet rechtstreeks aan het halster, maar doe er een stukje strotouw tussen (dus touw, strotouwtje, halster), dit breekt als er grote kracht op gezet wordt, bijvoorbeeld in dit soort situaties. Een paard kan zichzelf dan dus niet ophangen doordat het touw breekt. Je kunt ook de sluiting van het halster vervangen door een strotouwtje, dat breekt ook en dan gaat het halster af, maar dat is minder praktisch met aan en af doen van het halster. Nadeel: Sommige paarden ontdekken heel gauw dat ze losraken als ze gaan hangen en maken daar misbruik van. Een touw (met veiligheidsknoop!) of een balk achter de stand langs voorkomt dat ze ontsnappen.

Nulla tenaci invia est via

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 18:43

He gats wat naar zeg!!!! Echt heel erg.
Een pony die ik verzorgt heb stond ook een keer tussen twee touwen vast, maar toen ging hij hangen, viel bijna, sprong weer op en knalde toen vooruit. Dat ging allemaal net goed, maar ik ben toen wel heel erg geschrokken!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 19:32

Het is natuurlijk verschrikkelijk zoiets! Het zal je maar gebeuren idd.... Brrrrr
Maar ja, wel een beetje dom om je paard te lang vast te zetten. Niet om aan te vallen hoor, echt niet! Ze zal het zelf al erg genoeg vinden.

Onze paarden staan ook op stand. Ze staan dan vast met het touw door een oog met een blok aan het uiteinde. Als zij een stap naar voren doen, gaat het blok naar beneden en zo komt het touw nooit in een boogje te hangen.

Over dit:
...maar ze zijn absoluut niet paard vriendelijk, geen bewegingsruimte en de hele dag naar de muur staren...

Het is maar net hoe je ze gebruikt. Onze paarden staan er prima in! Geheel paardvriendelijk, ze kunnen liggen en ze hebben uitzicht op de tuin.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:26

Gatvurdamme!!! Verdrietig Wat erg zeg! Wie was het als je dat mag/wil vertellen..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:27

he wat erg Verdrietig
het lijkt afschuwelijk als een paard zo in zijn stand vind Huilen Verdrietig

PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 22:17

Jakkess, op dite wil ik eigenlijk gene reactie opgeven Lips are sealed Misselijk Lips are sealed
maarja ik doe het toch Haha!
Ik vind het wel zielig voor dat paard.
Maar die eigenaar voelt zich nu wel schuldig!
Je zou maar 1x een klein foutje maken, en er gebeurt gelijk wat!
Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven Huilen
xxx PP

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 09:31

Eh Spirit daar doe ik geen uitspraak over, als je het niet erg vind. Tis eigenlijk al erg genoeg, wie z'n paard het was maakt nu toch niet meer uit?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 10:25

Stands moesten verboden worden, ik vind het zo paardonvriendelijk! Verdrietig

Vreselijk zeg, arm dier. Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:12

het is ook nog niet zo lang geleden dat een paard zich aan zijn eigen speeltje ophing!!
Hij had een bal in zijn stal aan een (nogal) lang touw!

echt vreselijk!!

daffielove

Berichten: 11
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:55

Wat vreselijk! Dat zoiets kan gebeuren! Mijn god! Frusty Frusty Boos! Huilen Schijnheilig

Geen paard? Geen leven!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, criollo_yess, Freekfuchs, Kitty_, Nina1999, onpaard, Padoertje, Rose_Sonny, Vagabondo, xSannee, ziechriet en 148 bezoekers