trouwen en reis in Tanzania

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

trouwen en reis in Tanzania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 21:35

Ik ben er weer na een maand gereisd te hebben door Tanzania en Zanzibar.
Het belangrijkste nieuws: Mijn vriend en ik zijn getrouwd op Zanzibar. Dit was wel een aparte ervaring, een wel heel vreemd opgestelde verklaring in gebroken engels voorlezen (en niet lachen). We hebben een jongen van straat gepukt en fotograaf voor een dag gemaakt. Dus binnenkort wel foto's. Toen we terugkwamen in ons hotel/ resort wachtte ons nog een verassing. We kregen de honeymoonsuite gratis voor de nacht en bovendien cake (met " congratulations Verbruggen en Eline" (mijn voor en mijn achternaam, mijn vriend kwam er niet aan te pas) en champagne.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna hebben we 4 dagen fantastische safari gehad in Selous, het zuiden van Tanzania, ook hier kregen we gratis de honeymoonbanda toegewezen, deze met warme buitendouche in de jungle. Erg gaaf!

Daarna werd het minder leuk. In het zuiden van Tanzania werd een lokale bus waarmee we reisden door bandieten met pistolen beroofd. Er is hierbij een aantal keer geschoten, ook in de bus. Gelukkig is er niemand gewond geraakt. Door een wonder hebben we niet alles afgegeven (wel tas met camera etc en een portemonnee met ons dagbudget, en horloge en oorbellen van mij) maar hadden we nog het meeste van het geld en onze paspoorten. Wel een schokkende ervaring.

Hierna hebben we onze (naar nog meer afgelegen plaatsen) plannen gewijzigd en zijn we na 2 nachten duur hotel met zwembad en Friends op tv, teruggegaan naar Zanzibar. Voor matemwe hadden we geen geld meer, dus zijn we hier terecht gekomen. Afbeelding

Fijne plek maar ik kon me toch niet meer helemaal ontspannen.

Kortom: best fijn weer veilig thuis te zijn. Volgende keer ijsland ofzo[/img]


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:43

Ik was al heeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar je verslag want voor mijn trouwdag heb ik nog gedacht aan je dat je zo ongeveer wel getrouwd zou zijn.

Lijkt me wel een brrrr ervaring zo'n overval Bah. Gelukkig dat jullie nog het meeste hadden!

En niet te vergeten GEFELICITEERD Party!! Jij met je snode plannen Haha!

:evaw:

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 21:44

Sjimmy schreef:
Ik was al heeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar je verslag want voor mijn trouwdag heb ik nog gedacht aan je dat je zo ongeveer wel getrouwd zou zijn.



Jij ook gefeliciteerd! Ik hoop dat je een fantastische dag hebt gehad. Ik zal je verslag ook nog even opzoeken. (heb nog veel bij te lezen)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:48

Bedankt!
Dat bijlezen had ik ook want ik ging onverwacht op huwelijksreis (maar niet naar verweggistan zo als jij Knipoog )
Link naar verslag in mijn onderschrift.

:evaw:

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:33

Gefeliciteeeeerd!!!!
Wat ontzettend gaaf zeg, Zanzibar lijkt me helemaal geweldig *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:49

Gefeliciteerd !!!
Fijn dat jullie zo'n goede vakantie hebben gehad, alleen jammer van die overval, zoiets wil je echt niet meemaken..... gelukkig hebben jullie toch nog van de rest van de vakantie kunnen genieten.
En natuurlijk heel veel geluk samen !!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 07:02

Gefeliciteerd! En jakkes, naar van die overval zeg Boos! dat zou bij mij ook goed de schrik er in brengen Scheve mond Gelukkig heb je verder wel van je vakantie genoten, de foto's die je hebt geplaatst zien er iig prachtig uit.... en Ijsland... daar is mijn moeder nu, die is helemaal Lovers op dat land (3e keer dat ze er is en ze is er zo gelukkig Haha! ) dus ik zou maar vast beginnen te sparen als ik jou was... Knipoog

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 07:48

Jippie, eindelijk een verslag Haha! (daar zat ik op te wachten Knipoog).
Ik had het al gezegt, maar nogmaals gefeliciteerd!!! Party!!
Wel grappig, de tekst op die taart *LOL*.

Fijn dat het leuk was Lachen.
Jammer van die overval Scheve mond. Gelukkig hadden ze niet alles meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 07:49

Gefeliciteerd! Gaaf van die suites en banda! Die suite ziet er echt super relaxed uit. Maar wat naar van die beschieting, dat gaat niet in je koude kleren zitten denk ik (okee, Tanzania zal wel warme kleren zijn Knipoog )
Ben benieuwd naar de foto's!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 09:52

Gefeliciteerd! en de foto's zien er geweldig uit.
Wat een eng verhaal van die overval, gelukkig dat het bij materiële schade is gebleven.
Veel geluk als getrouwde vrouw Haha!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:00

Gefeliciteerd! Ik ben heel erg lang geleden in Tanzania geweest (als klein kind) en dit zijn zeer bekende plaatjes! Wel jammer van de overval, maar jullie trouw- en huwelijksreis Knipoog is zo te lezen toch heel geslaagd geweest!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 16:20

Oei, een overval in zo'n bus lijkt me idd vreselijk eng... Gelukkig maar dat het goed is afgelopen.
Proficiat met je trouwen!

* To Belg, or not to Belg *

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 17:44

krijg nou wat, ik krijg net een mail uit Tanzania dat de leesboeken die ook in onze gestolen tassen zaten zijn terug gevonden. Het gaat te ver om ze te laten terugsturen maar wel superfijn dat er daar mensen zijn die de moeite doen om je op te sporen.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:58

gefeliciteerd! heb je dan nog wel foto's als je toestel gejat is?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 18:36

irish_lady schreef:
gefeliciteerd! heb je dan nog wel foto's als je toestel gejat is?


We hebben nog 6 rolletjes van de 1e twee weken. Helaas zijn er ook 2 hele mooie volle rolletjes verdwenen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:48

Je had dus al een verslag geschreven, dat ik helemaal had gemist aangezien ik dit weekend niet online was... Bloos

Dat was dus een heel spannende reis, jammer van die overval in Tanzania, kan me voorstellen dat dat nogal rauw op jullie dak kwam vallen. Maar aan de foto's te zien hebben jullie een heel speciale trouwdag gehad, daar hebben jullie vast heel goede herinneringen aan!

En natuurlijk ook via deze weg van harte gefeliciteerd en heel veel geluk samen voor de toekomst! Cool


BTW een praktisch vraagje: hoe werkt dat eigenlijk als je in het buitenland trouwt? Krijg je dan een officieel document dat je in NL moet 'inleveren' bij de gemeente waar je ingeschreven staat?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:01

plannen Ka? Extreme duivel Ik weet er eea van, is best gecompliceerd!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:04

Haha, zo'n reactie had ik wel verwacht! *LOL*

Nee, is iets wat ik me eigenlijk al heel lang afvraag: 't klinkt allemaal heel leuk, trouwen in het buitenland, maar er hangen vast een boel bureaucratische haken en ogen aan. In Australië kwam ik een Engels stel tegen dat daar wilde trouwen, maar dat bleek niet zo eenvoudig als het leek. Er kwam meer papierwerk bij kijken dan verwacht, en dat voor een land met dezelfde koningin. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:08

Van harte gefeliciteerd Party!! !! Wát een avontuur zeg !!
Ik kan me goed voorstellen dat jullie door die overval goed de schrik te pakken hebben gekregen Scheve mond en de laatste dagen niet meer echt onstpannen hebben kunnen zijn !!
Gelukkig heb je de fotorolletjes van de tijd vóór de overval nog Knipoog en kan je toch nog fijn nagenieten !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 13:09

Karin schreef:

BTW een praktisch vraagje: hoe werkt dat eigenlijk als je in het buitenland trouwt? Krijg je dan een officieel document dat je in NL moet 'inleveren' bij de gemeente waar je ingeschreven staat?


In het land waar je getrouwd bent krijg je een officieel document (in ons geval een heel simpel papiertje) die je wanneer je thuis komt moet opsturen naar het Ministerie van Buitenlandse Zaken, samen met een verzoek tot legalisatie en kopieen van jullie paspoorten. Hiervoor betaal je 68 euro, zij sturen het dan weer terug naar het land waar je getrouwd bent voor verschillende stempeltjes en goedkeuringen. Na 2 tot 4 maanden zou het document weer gelegaliseerd terug in nederland moeten zijn. Daarna moet je ermee naar de gemeente waar je woont voor een nederlands trouwboekje etc.

Voor het trouwen zelf moesten we wel ook geboorteaktes en een officieel bewijs dat we allebei single waren (uittreksel gemeenteregister) meenemen.

Maar hoe het in de praktijk gaat uitpakken?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:18

Karin schreef:
Haha, zo'n reactie had ik wel verwacht! *LOL*

Nee, is iets wat ik me eigenlijk al heel lang afvraag: 't klinkt allemaal heel leuk, trouwen in het buitenland, maar er hangen vast een boel bureaucratische haken en ogen aan. In Australië kwam ik een Engels stel tegen dat daar wilde trouwen, maar dat bleek niet zo eenvoudig als het leek. Er kwam meer papierwerk bij kijken dan verwacht, en dat voor een land met dezelfde koningin. Knipoog


Extreme duivel
hoe de regels in het buitenland zijn weet ik niet (dus de vereisten voor de brgerlijke stand aldaar), maar ik heb veel te maken gehad met Ghanezen die bv hun huwelijkscertificaat in Nederland moetsen overleggen. Dat heet dan een brondocument en daarvoor geldt het volgende:

- de identiteit van beide personen moet worden vastgesteld door een afschrift van de geboorteakte (is in nederland ook als je gaat trouwen).
- de huwelijksakte moet gelegaliseerd worden. Dat betekent dat de verantwoordelijke instantie in het betreffende buitenland met een stempel en handtekening bevestigt dat deze akte is getekend (en dus het huwelijk is gesloten) door een daartoe gerechtigd persoon. In Nederland is dat een ambtenaar van de burgerlijke stand, in Ghana kan dat de chief van het dorp zijn die in een notariele akte bevestigt dat er geschenken zijn uitgewisseld tussen de beide families.
Deze bevestiging wordt weer bevestigd door de ambassade die controleert of deze verantwoordelijke instantie idd bevoegd is en of het de juiste handtekening is.

Bovenstaande is wel veel werk maar een formaliteit. Met de gelegaliseerde akte en twee identiteitsbewijzen kun je het huwelijk in Nederland laten inschrijven.

Voor een beperkt aantal landen (tot 1999 iig Ghana, Nigeria, India, Pakistan en de Dominicaanse republiek) geldt echter een verzwaarde eis. De documenten moeten daar nl eerst geverifieerd worden, wat inhoudt dat ze inhoudelijk worden nagegaan door de Nederlandse ambassade aldaar. Is dat huwelijk wel daar voltrokken, op die datum en tussen die mensen? Was er al een eerder (traditioneel) huwelijk? Waren die mensen wel ongehuwd? Etcetera. Pas als dat uitgezocht is en correct blijkt, wordt het document gelegaliseerd, en kan het dus worden ingeschreven.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:22

PS Dimmelim, dat laatste blijft jullie iig bespaard! Alleen het eerste deel is van toepassing, zoals je zelf al schreef.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 16:50



Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:28

Bedankt voor alle uitleg, er komt idd een boel bij kijken!

Over kijken gesproken: ik ga nu foto's kijken. *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Purkii, schumiegirl, SemrushBot en 41 bezoekers