waar ik vorig jaar nog was...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 10:42

[img]../upload/984/twintowers.jpg[/img]

echt afschuwelijk wat er gebeurd is!
natuurlijk kan ik me er niets bij voorstellen maar ik ben er wel geweest en weet dus hoe hoog die gebouwen waren. en hoe New York er nooit meer uit zal zien zoals op deze foto.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 10:59

Raar is dat he. Ik ben er 2 jaar geleden ook geweest.
Ook in het WTC en nu staat dat er gewoon niet meer. We vlogen vanaf Newark waarvandaan ook 1 van de gekaapte vliegtuigen is vertrokken.

Dit was met onze groep in een hal in het WTC.
[img]../upload/34/wtc.jpg[/img]

_________________
<font color="blue" size="2">'k heb nu ff nix zinnigs te melden</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-09-12 12:00 ]</font>

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:04

In April was ik twee dagen op de 110e verdieping van het World Trade Center in New York. Heb daar een conferentie bijgewoond in het Windows on The World restaurant. Dacht toen al: hoe kom ik hier in godsnaam uit als er iets gebeurt.. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:15

TOwering Inferno gevoel. HOge gebouwen zijn leuk vanaf de buitenkant, maar binnen? brrrr.
Toch hebben e Towers het nog een tijdje gehouden voordat ze definitief instortten, hopelijk hebben veel mensen in die korte tijd nog kans gezien zichzelf in veiligheid te brengen.
Op tv hoor ik net dat er wellicht overlevenden zijn in de kelders van het gebouw.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:20

Tja, ze hebben geluk dat er redelijk wat tijd zat tussen de impacts en ook tussen het instorten..

Anders was het leed echt niet te overzien geweest..

Las net in de krant iets over iemand die op de 65e verdieping zat en die er heelhuids van af is gekomen via de trappen.. Alles ging schijnbaar heel orderlijk, geen gegil en paniek, wel wat huilende mensen. Iedereen volgde netjes de aanwijzigen van de brandweerlieden op enzo..

Alleen op de lagere verdiepingen ging alles een stuk langzamer, 2 minuten per verdieping ofzo door de enorme drukte in de trappenhuizen..

Maar volgensmij is niet alles ingestort dus ik neem aan dat de mensen die daar vast zaten er nog wel uit komt..

Maar er zaten wel een paar honderd brandweerlieden en politieagenten in die gebouwen om alles te ontruimen en te blussen enzo.. Die zijn nu dus bijna allemaal 'vermist' Verdrietig

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:23

Heb die film Towering Inferno een paar jaar geleden op tv gezien. Niet leuk. Heb het ook eventjes een tijdje benauwd gehad in hoge gebouwen. Ik werk nu ook op de 7e verdieping van een hoog gebouw, nog te overzien maar toch. Kan dat soort dingen nu beter van me afzetten dan toen. Als het gebeurt, dan gebeurt het.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:34

Deze gebouwen waren qua constructie wel goed, in het midden stevige kolommen die op overdruk gezet konden worden etc.
Voor mij geen hoge gebouwen, hoe mooi het uitzicht ook is, ik hoef niet hoor. Ik wil niet eens weten hoe bv. een Rembrandttoren zich gaat houden in zo'n situatie.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:39

gister op tv vertelde er een man dat hij op de 85ste verdieping zat en via de trap eruit is gekomen en dat er bijna geen paniek was.
Maar er sprong zelfs iemand uit het raam, bah als je dat ziet krijg je echt kippenvel.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:40

Citaat:
Op 2001-09-12 12:20, schreef BartVB:
Las net in de krant iets over iemand die op de 65e verdieping zat en die er heelhuids van af is gekomen via de trappen..

gister was er een man op tv die van de 81e af kwam...
hij stond net buiten toen alles in elkaar klapte...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 13:53

Ik ben vorige zomervakantie ook nog een middagje in New York geweest. (We moesten 6 uur wachten op het volgende vliegtuig).
We hebben toen ook nog op het WTC gestaan. Echt heel akelig dat dat er nu niet meer is daar een aanslag...

Afbeelding Hier sta ik nog een foto te maken vanaf the top of the world

[edit:BartVB]Fixed foto[/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-09-12 14:54 ]</font>

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 16:55

Vorig jaar ben ik er ook geweest. Onvoorstelbaar dat zo iest er niet meer is........

XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 17:08

Ik ben niet in New York geweest vorig jaar..maar wel op andere plekken van Amarika.....Ik vin de aanslagen suoer erg!!!!
En 2 vliegtuigen van United Airlines zijn dus neergekomen, 1 op 1 van de toren van WTC en 1 op Pantagon..........en dat te bedenken dat ik vorig jara in zo'n vliegtuig zat....ecth erg!!!!!!
ik was best bang toen ik het op tv..live zag.......bang voor ene 3e wereld oorlog!

Renée
p.s ik zou het leuk vinden als jullie mij mailen als jullie ook in amerika bent geweest renee.deventer@home.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, criollo_yess, Glenda, Googlebot, hagelslag, HarmanyL, inge_romeo, Jaydee_WP, marinst, Marloes_92, Milando, Momo94, Sydney_Zorro, WendyKtH, YandexBot en 46 bezoekers