Anky niet naar EK!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Anky niet naar EK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 14:59

Van Grunsven en Salinero niet naar EK Dressuur
8/5/2003

ERMELO –Anky van Grunsven zal niet aan start komen op het EK Dressuur in Hickstead (13 t/m 17 augustus). Oorzaak is een lichte sportblessure van haar paard Gestion Salinero. Edward Gal neemt haar plaats in met Gestion Lingh. Het team bestaat verder uit Ellen Bontje met Gestion Silvano N, Antoinette Falandt met Jarwo en Arjen Teeuwissen met Gestion Goliath T.



Trainer van Anky en teamcoach Sjef Janssen laat weten dat Salinero met een sportblessure aan zijn been te kampen heeft die inmiddels al weer voor 75% genezen is. Het EK komt echter een paar weken te vroeg. “We willen daarom het risico niet nemen. Salinero is pas negen jaar oud en staat aan het begin van zijn carrière. Hij kan nog jaren mee op internationale kampioenschappen en daarom willen we nu geen onnodige risico’s nemen. Bovendien neemt Anky dit weekeinde deel aan het Wereldkampioenschap voor Jonge Paarden in Verden met de hengst Painted Black. Hierdoor zou Salinero voor de dagelijks noodzakelijk training mee moeten reizen, wat te zwaar voor hem is,” aldus Janssen.



De 9-jarige ruin Gestion Salinero en Anky van Grunsven behaalden enkele maanden geleden nog verrassend de Nederlandse titel, nadat Van Grunsven door een beenbreuk ruim vier maanden uit de running was geweest. Het is een tegenvaller voor Nederland om de Olympische kampioene te moeten missen voor dit EK, vooral omdat haar nieuwe troef Salinero zeer veel kwaliteit toont in het zware werk en ook internationaal gezien zeer veel indruk maakt. Daarentegen zijn de medaillekansen met twee combinaties die teamzilver wonnen op de Olympische Spelen in Sydney én shooting stars Antoinette Falandt en Edward Gal zeker nog aanwezig. Teammanager Jan Peeters: “Het is even een domper, maar de medaillekansen zijn zeker nog niet verkeken. De andere teamleden zullen nu zelfs nog wel scherper zijn om een medaille binnen te halen.”

Bron: KNHS / Christa van Duin


Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:03

he wat jammer zeg! Nu maar hopen dat Salinero inderdaad weer snel en goed herstelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:05

Goede en sportieve beslissing in het belang van het dier. Tuurlijk ook commercieel, want hoe langer 'ie meegaat des te meer 'ie kan verdienen, maar het is mooi gebracht zo. Goede reclame voor de sport.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:07

Ik ben het met Sonja eens, was ook het eerste wat ik dacht.
Het is inderdaad op lange termijn een commerciele beslissing, maar in principe is dat bij heel veel beslissingen zo.
Ik vind het iig een eerlijke beslissing naar het paard en het team toe.
Voor Edward Gal is het natuurlijk ook een meevaller. Maar is er nu ook een reserve-reserve voor het geval er weer iemand uitvalt?

Goedgekeurd onderschrift :)

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:09

yep inderdaad ook mee eens, een goede beslissing!

puntje puntje puntje

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:19

ik ben het ook met sonja eens het is beter voor het paard en jammer voor anky

eindelijk een digi, dus binnen kort foto's in mijn profiel Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:20

zeker een goede beslissing, en idd op den duur commercieel, maar ik denk dat ze ook wel in het belang van het paard hebben gekozen (waarschijnlijk bedoelde jullie dat óók wel)......

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:47

Heeft ze Krack niet doorgetraind???? Die dekte vorig jaar toch ook en liep super op de WK

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:09

Ze was volgens mij alleen met Salinero geselecteerd, toch? Ach ja aan Edward met Lingh hebben we ook een hele goede!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:07

Zal idd wel te maken hebben met selecties die gelopen zijn. Maar fijn dat Edward nu ook de kans krijgt! Ben benieuwd hoe het gaat lopen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:13

Het is fijn om te horen dat de bond het ook aandurft zonder Anky, dat vind ik een goed teken. We moeten een beetje af van het idee dat onze sport afhangt van 1 of 2 vrouwen, dat is namelijk niet zo. Anky is wel een enorme goeie amazone en ontzettend sterk op wedstrijden, maar ook bij haar kan het tegenzitten, zoals nu met Salinero.

Beterschap voor Salinero!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:15

Lovely schreef:
Het is fijn om te horen dat de bond het ook aandurft zonder Anky!


Ze hebben toch geen andere keuze Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:19

sarabande"]
[quote="Lovely schreef:
Het is fijn om te horen dat de bond het ook aandurft zonder Anky!


Ze hebben toch geen andere keuze Verward
[/quote]

Jawel, ze hadden kunnen besluiten om Anky alsnog met een ander paard te sturen denk ik.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:20

Dat denk ik niet gezien de dekkingen van Krack C zal die wat minder getraind zijn en een ander paard heeft ze niet op dat niveau.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:32

Dat roept alweer een 3-tal vragen op:
- heeft Krack de selecties/observaties gelopen en hoe ging dat?
- hoe lang is Salinero al geblesseerd?
- hoeveel tijd kost het om Krack op wedstrijdconditie te krijgen?

Laat ik het team alvast maar even heel erg veel succes wensen, ik hoop dat ze een fijn toernooi rijden.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:51

Zonde zeg!
Wel leuk voor edward gal, ik vind die man echt geweldig rijden!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:18

c
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:30

Ik vind het ook top voor Ed dat ie nu echt mee mag doen.

Vraag ik me nu nog wel even af hoe het herstel van Joker vordert........

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:56

Ik las het vanmiddag toevallig op Teletext. Echt balen maar ze weten dat het echt niet kan. Heel jammer, want ik vind Salinero echt een geweldig dier. Maar idd kunnen ze hem beter sparen. We gaan vast nog veel meer van hem horen!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:47

Lingh kon nog wel eens akelig hoog gaan scoren, voorzover ie niet teveel fouten maakt in zijn series.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:52

CGJ12 schreef:
Lingh kon nog wel eens akelig hoog gaan scoren, voorzover ie niet teveel fouten maakt in zijn series.


Ja ik schatte hem dit jaar ook al hoger op de NK, maar ja die senuwe he

hoop dat ie daar geen last van krijgt

En CGJ12 (das toch niet je leeftijd Haha! ) weet jij het echte verhaal achter de Ankypaarden, of zou ze gewoon wat heel begrijpelijk is, nog even rustig aan doen????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:56

Omdat Anky deze week op het WK voor 6-jarigen zit en zodoende de GP paarden niet optimaal kan doortrainen. Salinero moest mee naar Verden om doorgetraind te worden.
Nu die licht geblesseerd is volgt automatisch Lingh, die reserve was, en daarna Jazz (2e reserve).

Krack C was pad daarna aan de beurt.......

...en die blessure is niet verzonnen......

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:26

Vind dat nogal een rare uitvlucht. Dus niemand die in Verden zit kan naar het EK? De andere ruiters weten dat wel op te lossen.
Al die blessures... er raken daar wel opvallend veel paarden geblesseerd.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:31

Zannekin schreef:
Vind dat nogal een rare uitvlucht. ........
Al die blessures... er raken daar wel opvallend veel paarden geblesseerd.


Daarmee insenueer je nogal wat.......blijbaar ben je niet op de hoogte

Neem van mij nu maar aan dat Salinero niet op 100% kan presteren en dus is het beter dat er een vervanger gaat!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:32

Zannekin schreef:
Vind dat nogal een rare uitvlucht. Dus niemand die in Verden zit kan naar het EK? De andere ruiters weten dat wel op te lossen.
Al die blessures... er raken daar wel opvallend veel paarden geblesseerd.


Wellicht is je het ongeluk van Anky ontgaan. Dat ze uberhaupt NK liep verbaasde iedereen al, ze moet nog steeds veel pijn hebben iig.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers