Heeft iemand ervaring met dravers???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-01 00:44

Hallo,
Eigenlijk vroeg ik me af of er iemand is die ervaring heeft met dravers.
Ik denk er nl. over om er een te kopen, hij heeft inderdaad geracet (voor de sulky dan).
Ik vroeg me af of dravers redelijk om te scholen zijn naar leuke recreatiepaarden.
Natuurlijk koop ik hem alleen als hij is goedgekeurd door de DA Party!!
Ik hoop dat er iemand is die me antwoord kan geven.
Groetjes!!!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 08:19

Ze zijn voor recreatie natuurlijk makkelijker om te scholen dan voor dressuur dus ik denk dat ze er een leuk recreatiepaardje aan kunt hebben mits het een beetje een 'koel' beestje is die verkeersmak is.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 08:23

Mijn buurvrouw heeft een draver die ze helemaal heeft omgeschoold. Met galop heeft ie nog een beetje moeite, maar de rest gaat al heel goed. Het kan dus wel, maar het heeft tijd nodig.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 08:27

ik heb een paar jaar op een grote franse draver gereden, super lief, en we deden er alles mee, dressuurwedstrijden (okee, galop vond hij wat moeilijk), ik sprong ermee (superhard, heel onhandig maar bijna altijd foutloos) en buiten was hij ook braaf (heel gaaf als iemand in een uitgestrekt galopje zit en jij draaft ze voorbij hihi)
als je het een beetje treft kan je er heel wat uithalen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 08:57

Ik heb verschillende ex-dravers onder het zadel gehad en er onder uitzondering altijd heel fijn mee gereden (recreatief en recreatief-dressuur). De meesten zijn prima om te scholen; de meeste problemen zul je met de galop tegenkomen maar met een boel geduld en duidelijkheid kom je daar echt wel uit.
Nadeeltje kan zijn dat sommigen echt een ontzettend harde mond hebben, en dat die niet makkelijk meer op een trensje te rijden zijn.

Je zou Tender eens kunnen vragen naar haar bevindingen, zij heeft een dravertje waar ze heel netjes mee rijdt. Er staan ook ergens foto's op Plaatjes, nog uit de beginperiode van Bokt.

Laat het paard echter wel goed keuren, want bij dravers komen relatief veel beenproblemen voor.

PS Alle dravers die ik ken zijn ook vreselijk lief. Ik denk dat dat komt doordat die dieren al van zo jong af aan in de hand zijn geweest. Degenen die ik ken zijn echt allemaal van die lekkere knuffelkonten!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sonja op 2001-09-10 08:59 ]</font>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 10:45

DOEN!

Als je enigszins handig bent met "vreemde" paarden, dan is het echt een aanrader!

Ze zijn zooooo lief! EN zo goed opgevoed!

Met rijden zijn het vaak wel een beetje vuurvreters, een manege-ruiter zou ik er zomaar niet opzetten, maar als je een beetje om kunt gaan met die heethoofdjesm,, dan heb je er een perfect recreatiepaard aan en als ik op jouw naam afga: westernfreak, en bedenk dat je misschien western wilt rijden, dan kan ik het dubbel en dwars aanraden!

in mijn profiel kun je mijn Woody bekijken en pb me anders maar, dan wil ik je alles wel vertellen wat je wilt weten!!

Dravers hebben mijn hart gestolen, echt waar!!!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:09

Ik heb ook een draver gehad, echt een gouden paard, zeker aan te raden.
Ik wilde alleen verdere in de dressuur en in de M trok hij het niet meer, ik heb hem toen verkocht (na heel veel tranen) aan een meisje dat alleen recreatie wou rijden en die is er nog steeds dol blij mee.
Wel goed laten keuren en vooral ook naar de knieen laten kijken. Dravers hebben aanleg voor 'een losse knie'.
Veel plezier ermee.

Navragen is beter dan afvragen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 11:17

heeft ooit een heel leuk artikel over in de Bit gestaan, dat dravers heel geschikt zijn om recreatief mee te rijden. MAar vergeet niet dat het bloedpaardjes zijn en blijven. Daar moet je dus geduld mee hebben.

Angelique5
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-09-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 18:01

Ik rijd zelf ook een draver, toen ik hem net reed kon hij niet of nauwelijks galopperen. Nu kan hij de linkergalop supergoed en rechtergalop gaat steeds beter. Als recreatiepaard is hij echt super, erg braaf, maar hij is dan ook wel koel in zijn hoofd, en dat zijn ze niet allemaal!
Ik ken dravers die het ook goed deden in de dressuur!
Groetjes Angelique

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-01 22:09

dank jullie allemaal wel voor de reacties.
Nu weet ik een beetje waar ik aan toe ben.
Geduld is zeker niet zo'n punt bij mij. Ik vind het juist erg leuk om een paard iets te leren en tja...heethoofdjes zijn ook geen probleem!!! (ik ben zelf vrij rustig).
Ik hoop maar dat het allemaal door kan gaan Party!!
Nogmaals bedankt!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 23:49

Ik heb voor een manege een draver ingereden, was eerst niets mee te beginnen, maar heb haar heel netjes gekregen. Bij haar was (in tegenstelling wat ik eerder heb gelezen) absoluut geen probleem, maar het draven was de grootste "kluif". Met veel geduld, diverse "taktieken" heb ik haar kunnen omvormen. Ik heb inmiddels vernomen dat ze wel eens met een proefje mee doet. En inderdaad ook zij was een kroelkont, zo verschrikkelijk lief, heb haar nog nooit kunnen betrappen op iets slechts!

Mijn advies is dan ook, DOEN!

gr. Ziggy

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 11:52

Mijn paard is ook draver geweest en het zijn echt super paardjes!! Wat de andere al zeiden, lief en goed opgevoed. Die van mij kan inderdaad soms wat opgefokt doen maar aan de andere kant is het echt een rustige lobbes.
Mijn draver is dus omgetraint tot een m-dressuurpaard en m springen. Voor mij heeft hij verscheidene wedstrijden gereden en gewonnen. Tegenwoordig rij ik recreatief met hem maar dat wil niet zeggen dat ze niet voor de dressuur of springsport geschikt zijn!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 11:59

heej mirry, ga je die draver toch kopen??? waar zet je hem neer dan?
ik heb ook een draver gereden dat was echt een skattie, maar met de galop had hij wel moeite, maar dat is te leren hoor!!! de meesten kunnen aardig dressuren en sommigen kunnen ook leuk springen.
nou kussies liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 21:13

Ik heb zelf een draver gehad en hij was echt te gek. Als je alleen buiten wilt rijden zijn ze bijna allemaal geschikt voor en die van mij gaf voor de galop altijd een superhoge bok en daarna een galopje waar de meeste rijpaarden niet aan een kunnen tippen. Zo rustig zo netjes aan de teugel en zoooooo heeeeeerlijk.
In de bak liep ie ook keurig rond alleen daar vind ikniets aan. Ik kon doordat ie op de baan veel gezien had overal met hem. Dwars door het verkeer of een brug over de A27 over, die ongeveer 3 meter breed is. Dus neem die draver en ga er van genieten.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 10:57

Hai,
Ik rijd sinds kort een draver als 'bijrijdpaard'. En ik vind het een fantastisch dier. Zo lief, zo eerlijk en zal werkelijk alles voor je doen. Galop gaat prima, maar draven... dat vind ik moeilijker. Een mooie verzamelde draf zit er nog niet in en verder loopt ie met zijn achterbenen een beetje wijd... begrijpen jullie wat ik bedoel. Mijn vraag meteen: hoe krijg je die achterbenen bij elkaar?
Zijn eigenaresse lest ook met hem om hem zo wat meer dressuur bij te brengen en dat gaat best goed.

Als ik jou was: DOEN!! Bij de stal waar mijn bijrijdpaard staat is ook een hengst ook ex-draver, wordt nu niets mee gedaan, maar als ik eenmaal tijd en geld heb..... dan wil ik met hem ook wel een gokje wagen! Party!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 11:14

Bij ons reed gister ook een dravertje in de les. Het is een heel lief beest en normaal kan hij ook wel goed verzameld draven en de galop gaat steeds beter.
Alleen gister maakte hij er zo'n zooitje van! We hebben ons slap gelachen want hij wilde niet meer normaal draven, wist niet meer hoe hij zijn benen ook alweer neer moest zetten. Hij begon in telgang, toen een soort tolt en een mengelingetje van draf en galop, het beest huppelde door de bak haha.
Maar een draver is zeker leuk te rijden hoor, als je wat dressuurmatig met hem aan het werk gaat heb je er lang plezier van!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:00

Ik vind dravers ook erg leuk, ken er diverse en ze zijn allemaal ontzettend lief, maar ook fel qua temperament. Het zijn geen sukkels!

In de endurance lopen erg veel dravers mee, ze zijn daar erg geschikt voor!


annastacia
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:01

mijn verzorgpaard was een draver en heel braaf.hij is 4 x kampioen geweest in hetzz springen
dus het kan zeker.groetjes anna Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: annastacia op 2001-09-12 12:02 ]</font>

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 12:49

Ja doe maar, ik heb ook een Franse draver gehad, heel fijn als recreatie paardje en ze kon bovendien super springen. Lovers

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 23:18

ik ben al helemaal aangestoken met het draver-virus voordat ik er ook maar een heb Party!! Tong uitsteken
Ik weet al zeker dat ik voor hem ga, nu het geld nog voor de onderhoud Verward Zal ook wel lukken, want als je iets graag wilt, dan zal het lukken! Schijnheilig
Groetjes!!!

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 11:26

Hoi,
Tis al weer een tijd gelden, maar onze comp was kapot, dus vandaar dat ik nu pas tussen mijn pb's een pbtje van Karin zag, dat ik ff op dit topic moest kijken.
Ik heb zelf ook een Dravertje, een echte schat.
In het begin heb ik vaak 'met mijn handen in mijn haar' gezeten, maar nu wil ik r voor geen goud meer kwijt.
Als ik er nu nog een paard bij zou mogen zou dat waarschijnlijk weer een Draver zijn (mijn Shiredromen komen waarschijnlijk toch minder snel uit..).
Ik ben er van overtuigd dat je ze veel kan leren, ik hoor verhalen van mensen die Z zijn gekomen met een Draver.
Maar, je maakt het je paard en jezelf wel een stuk moeilijker, in zo'n geval kan je beter een KWPNer ofzo kopen.
Maar, als jou bedoeling is om vooral recreatie te rijden, waarom niet?? Ik rijd nu Endurance met Navy, en dat gaat super. Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad in wedstrijden, je bent zo erg met elkaar bezig, dit doe je echt 'samen'. Misschien iets voor jou??
Ik kan dravers aan iedereen aanraden, hoewel er echte probleempjes tussen zitten (mijn Navy is zo'n geval), maar heb je je paard veroverd, dan heb je een vriend voor het leven.... (klinkt allemaal wel een beetje TE mooi he?)

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 12:23

Dravers zijn geweldig!! Eén keer naar de koers en je bent voor de rest van je leven besmet. Mijn ouders fokken ze en ik rijd zelf ééntje onder het zadel en sinds kort ook voor de kar. Ik vind dravers fijne paarden om hun pittige karakter (want dat hebben ze wel!) en ik krijg er een ontzettende kick van om keihard door het bos te draven! Ik snap niet dat er mensen zijn die negatief over de drafsport denken! Kijk voor meer info een op http://www.xs4all.nl/~justy Hier kun je info vinden over de drafsport. Lijkt het je leuk om er bij betrokken te raken, kijk dan op http://home.wanadoo.nl/guus.kuiper/horse/main.htm
en klik op 'gezocht'. We zoeken mensen die geïnteresseerd zijn om een deel van een draver te kopen. Je hebt dan 1/50 deel van een draver, of meer als je wil!!

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 18:25

hai ik heb zelf ook 6 jaar lang een draver gehad. maar die heb ik af laten maken. Hij had spat en een hele boel andere beenproblemen. Dat is een groot risico wat je loopt. Hij was nog maar 10. Ze worden zeker als ze op de baan hebben gelopen helemaal kapot gereden!! Weet waar je aan begint ze zijn niet zomaar omgeschoold zeker niet als hij van de baan komt. Na 6 jaar was zijn galop nog niet zuiver, en inderdaad het zij erge heethoofden. Ik zou hem zo terug willen, maar ik zou nooit meer een draver kopen. Je loopt heel veel risico met zijn benen. Succes

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 11:11

Ik heb een paar keer op een draver gereden, maar die was niet op de baan geweest. Was 4 jaar en had tot 3,5 jaar lekker op het land gelopen. Was ontzettend lief, zowel in de omgang als met rijden, alleen de galop ging hij erg hard. Verder was het een superpaard! Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 12:41

op de manege hadden we een draver, een echte donder. Hij kon eerst niet eens galoperen.
Maar hij wist veel trucjes om je uit het zadel te gooien (zoals heel hard spinnen) *LOL* Toch was het een van mn lievelingen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mizsz_Kitty en 80 bezoekers