mijn ritje op Lois van Jippie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

mijn ritje op Lois van Jippie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 15:04

gisteren was ik naar Arnhem afgereisd om weer met Jippie te meeten. Ze had me gezegd dat ik mijn rijlaarzen en rijbroek mee moest nemen, want dan mocht ik ook wel even op Lois zitten.
Hoewel ik weet dat Lois af en toe voor draak kan spelen, nam ik dit aanbod met beide handen aan. Lois is een super door gereden paard, waar ik altijd wel weer wat van opsteek.

Eerst reed Jolanda Lois. pfff, wat een paard zeg, en wat een bewegingen . Het was al een jaar terug dat ik ze aan het werk gezien had, maar ze waren echt weer vooruit gegaan!
Nadat Jolanda klaar was met Loisje rijden, gingen we naar de binnenbak, waar ik op Loisje mocht klauteren. Een super paard om op te zitten. Ik had wat moeite met de stuur die erop zat, en het geven van geen tot weinig been. Ik reed een schouderbinnenwaartsje, een travertje, en Loisje deed het allemaal braaf. Lovers We gingen maar niet verder dan de stap, maar hiervan had ik al super veel geleerd OK dan!

Vandaag gingen we weer rijden. Dit keer was Lois bij Jolanda wat schrikkerig, maar het was ook weer super mooi om naar te kijken! Wat een combi!!!
Ook vandaag weer mocht ik na Jolanda op Loisje klauteren. Na wat stapwerk, mocht ik draven. Het was wat moeilijk aan te voelen, hoeveel been je nou moest geven , of beter gezegd, hoe weinig been je eigenlijks moest geven. Ook hier deed ik oefeningen als de travers en schouderbinnenwaarts, wat Loisje allemaal braaf voor mij deed.
Ik reed hem aardig op safe, en het kon allemaal veel beter, maar het was zo fijn om het aan te voelen en het te ervaren op een goed door gereden paard. Daarna nog een galopje, wat ik niet echt lekker uit kon zitten. Maar toch Pling ... daarna nog wat keertwendigen door gelopen... OK dan!

Echt, ik vond het geweldig! Het voelde alsof je zweefde! Party!! Ik zal alle tips die JOlanda mij heeft meegegeven onthouden. Ik heb nu alweer zin om op Mirkje te rijden Lovers

Jolanda, bedankt, en Loisje natuurlijk ook Lovers

helaas geen foto's wellicht een volgende keer

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:10

klinkt erg gezellig!!!
ik was 2 weken geleden bij jolanda.. en het is echt een super fijn paard om te zien..
Ziet er zo soepel uit.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:56

Wat een leuk berichtje, het plezier straalt eraf! Lachen
Erg leuk om te lezen, Lois klinkt als een erg fijn paard

Heerlijk he, af en toe eens op een ander, fijn doorgereden paard zitten? Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:00

Oei, nu gaat het nog meer kriebelen Lois te meeten..... *LOL*

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:51

Heyhey!

Wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik geloof best dat je ervan geleerd hebt hoor!
Als het erin het echie net zo mooi uitziet als op de foto's...... Vingers aflikken

Groeten!! van! Mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:53

Het was echt supergezelig!! We zijn toch de hele tijd druk geweest met van alles en nog wat en de tijd is echt omgevlogen

Ik had eigenlijk gehoopt dat Kimmy mee zou kunnen naar een les van mij. Maar omdat mijn instructrice momenteel heel Europa doorvliegt om haar pupillen te coachen op verschillende wedstrijden zit er eventjes geen regelmaat in mijn lessen. Gelukkig had ik nog wel een stukje les op video staan en dat was ook al heel erg leuk om naar te kijken en dat gaf al een aardig beeld van hoe we nu zijn gevorderd in de training.

Maandag heb ik de stallen laten zien en het grootste deel van de paarden en natuurlijk wat merries met veulens Lovers . En toen kwam de kennismaking met Lois onder het zadel. Met Lois moet je altijd maar afwachten wat hij van zijn berijder vind. Lois is niet een paard waar je iedereen met een gerust hart op kunt zetten. Bij sommige mensen is hij snel over zijn theewater en daar is maar heel weinig voor nodig. Ik ken Kim denk ik al wel 3 jaar en ik dacht dat ze wel zou matchen met Lois en dat had ik gelukkig bij het rechte eind!

Vandaag was het de dag van de herkansing en nadat ik had gereden kon Kim er weer op. Dat ging zo goed en zag er zo vertrouwd uit SB, travers, keertwendingen stap-galop alles liep heel lekker. Een paar keer oefenen en Kim kan zo een M2 proef rijden met Lois.

Ik vond het heel erg leuk om Lois eens te zien met een andere ruiter. Hij deed erg zijn best, vond het zelf erg leuk en heeft Kimmy ook een beetje geholpen. De karakters van Kim en Lois pasten ook super bij elkaar. Kim is een heel zachtaardige ruiter die heel rustig blijft en een paard als Lois goed aanvoelt en zich snel aanpast aan Lois.

Ik vond het super leuk en baalde dat ik de video was vergeten Boos! Nou moet je me maar geloven als ik zeg dat de galop er erg goed uit zag, ook al voelde dat heel raar Knipoog . Jammer dat je zo ver weg woont, ander kon je Lois wel vaker komen rijden

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 23:04

Jurga schreef:
Oei, nu gaat het nog meer kriebelen Lois te meeten..... *LOL*


ja, je krijgt echt een rij-kick als je die twee (jolanda & Lois) bezig ziet En wat een dot is Loisje ook op stal!!! Een echte knuffel kont Lovers Echt, super, de super, de super Party!!

Ik hoop trouwens dat ik Loisje niet verprutst hebt Scheve mond....

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 23:43

Gaaf man Kimmy!!! En ja mensen, ook in het echt is ze zo enthousiast!!!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:37

Ach man.....jij een pard verpesten??? laat me niet lachen!;)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 18:25

Wat zie ik toch weer een gelijkenis in de verhalen die je verteld over het karakter van Lois met Lesley. Echt heel erg leuk. En als ik dit zo zie wordt het toch eens tijd dat we een michelangelo meeting houden. Of het een wedstrijdmeeting wordt zoals je het liefst zou willen dat weet ik niet dat is afwachten hoe lesley de training op pakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 01:11

Voor gribje-fan:
Een Michelangelo meeting Ik ben er helemaal voor!! Een westrijdmeeting lijkt me lastig omdat we dan niet echt kunnen kletsen.

Voor Kimmy:
Lois was nog super in vorm! Zo snel verpruts je iets niet met een keertje rijden, zo lang je Lois maar niet overstuur maakt. Maar Lois vond dit juist erg leuk en hij vond je ook heel aardig want hij deed goed zijn best en alle oefeningen reed je probleemloos na!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:15

He zeg, wat gezellig!
Gaaf he, op een goed doorgereden paard wat rijden. Ik vond het ook zo prachtig, zo weinig been hoef je maar te geven en voor jehet weet geef je te veel! Haha!