Waar en hoe kom ik aan een grote maat shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Waar en hoe kom ik aan een grote maat shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 16:24

Op diverse sites, zo ook hier, heb ik een advertentie gezet dat ik een shetlander grote maat zoek. Ook heb ik diverse sites afgezocht en niet een geschikte shetlander gevonden (o.a. zomerexceem vrij omdat hij/zij op land met water en bomen/struiken komt te staan).

Weet jullie iemand die een shetlander heeft en eigenlijk wel een andere baas voor zoekt. Of een adres/naam van iemand die erin handeld.

Nog wat anders. Waar moet ik bij shetlander voornamelijk op letten als ik er een ga kopen. Ik weet dat ik vragen moet stellen bij korte manen (al diverse zomerexceem examplaren uitgezocht zo) en bij vreemde hoefvormen (ivm hoefbevangenheid). Maar qua bouw, wat adviseren jullie me. Er zijn een aantal bokker met hele leuke shetlanders, wat is zo jullie advies???


Alvast bedankt.

p.s. de shetlander moet boven de 1 meter zijn, liefst beleerd, zomer exceem vrij en gezond zijn.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:30

Ik weet iemand met een leuke grote shet.
Een vos, met enorme blonde manen en een hele volle staart.
Het is een ruintje van 10 jaar, met papieren erbij.
Berden en betuigd.
Moet weg wegens overcompleet.
PB me maar als je interesse hebt.
Weet overigens niet precies hoe groot hij is, maar hij is wel flink.

En hij is dus gezond en vrij van exeem.
Ik maak snel foto's, dan kun je m zien. Hij is echt heel stoer!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:39

op marktplaats breek je je nek over de shetjes, daar moet echt wel wat tussen zitten.
Wil je er 1 met papieren?
ben zelf erg gesharmeerd van deze stal, maar ik heb geen idee waar haaksbergen ligt

http://home.planet.nl/~shetlandstal.liebas/

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 16:42

'De marktplaats komt om van de mini shetlanders. Ik zoek juist een grote. Diegene die ik al gebeld heb zijn of verkocht of hebben zomerexceem.

Haaksbergen is van mijn woonplaats gezien aan de andere kant van Nederland. En ik hoef niet een met papieren (scheelt weer aanschaf en fokken wil ik er niet mee).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:44


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 09:51

Oke, genoeg sites nu gevonden, maar nog niet de goede shetlander. Volgens mij zijn de mini's erg in, terwijl ik juist een grote shetlander zoek.

Wat weten jullie van prijzen af. Ik heb ze gezien van 100 euro tot 500 euro voor een shet. Ik dacht meer aan prijzen zo net onder de 200 euro, is dat verkeerd?

En als ik ga kijken, waar let je dan op? Hoe weet ik dat ik een goede shetlander koop?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:31

bij stal liebas staan af en toe grote shets, blijven zoeken dus
er staat momenteel eentje van 1.05

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:28

Ik liep maandag op de paardenmarkt en daar stonden genoeg grote maat shetlanders (terwijl het juist voorgaande jaren allemaal veel kleiner was).
Gerrit Jan van Boven heeft super gave beleerde grote maat shetten te koop.......in alle kleuren....beleert en wel.
Maar ik ben bang dat dat voor jou ook te ver uit de buurt is.........is in Diepenheim.