Veulenopfokranch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Veulenopfokranch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 12:52

Heeft er iemand ervaringen met de eagles ranch op Texel? Verward

Mijn half Quarter veulen (en die van Yesta) gaat daar waarschijnlijk heen. We zijn er wezen kijken en het zag op het eerste gezicht allemaal goed uit.

Is er iemand die zijn veulen/paard daar ooit heeft gehad, en mij kan vertellen hoe het daar was??? Haha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:54

Robyn welkom op Bokt. PB Monnik eens die heeft er een veulen staan.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:26

Mijn veulen gaat er ook heen Haha! . Ik had er ook een goede indruk van toen ik ben wezen kijken. Lekker veel ruimte, opgroeien in groepsverband, zomer (24/7) en winter (overdag) naar buiten en updates via de website/email. En de prijs is alleszins redelijk te noemen.

Monnik heeft haar veulen er idd alweer een jaartje staan, dus zij kan je idd meer vertellen uit ervaring.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:44

Het enige nadeel van Texel is dat het, in ieder geval voor mij, zo ver weg is en de overtocht veel geld kost tenzij je je auto aan de andere kant van het water wilt laten staan. Maar als ik een veulen koop, zal ik zeker ook bij de Eagles Ranch gaan kijken of opfok iets voor mij is, want ik heb er een heleboel goede verhalen over gehoord

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:48

gera schreef:
tenzij je je auto aan de andere kant van het water wilt laten staan.

Lijkt me leuk alleen met het paard aan de hand de boot op Cool

Ach het kost misschien wel meer om hem daar te krijgen, maar de kosten om hem daar te laten lossen dit weer op Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:56

Tuurlijk, dat zeker, maar ik wil mijn paardje dan wel zeker eens per maand gaan bezoeken natuurlijk.. Anders heb je ook een beetje een paard voor niks Scheve mond

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 15:58

Mijn veulen, inmiddels jaarling, staat al ruim een jaar op de Eagles Ranch op Texel. Het bevalt mij daar overwegend goed. Heel soms wat kleine meningsverschillen, b.v. dat ik vind dat de hoeven van Docsy te lang zijn en dat de beheerders het nog wel mee vinden vallen. Maar de klant is koning en mijn jaarling gaat nu keurig om de 6/7 weken naar de hoefsmid. Maar goed, waar is dat niet??
Verder wordt er veel zorg besteed aan de paarden. Er wordt goed in de gaten gehouden of alle paarden voldoende voer binnen krijgen. Dus ook al is je veulen de laagste in rang, hij krijgt voldoende voer en hoeft er niet om te vechten.
Het opgroeien in een groep vind ik heel belangrijk en er wordt niet zomaar een nieuw veulen in een bestaande groep gezet. Er komen altijd meerdere veulens (die aan elkaar gewent zijn) tegelijk bij in een bestaande groep.
De weilanden waar de groepen paarden gehuisvest worden zijn erg groot. En inderdaad 's zomers staan ze 24/7 en 's winters overdag buiten. 's Winters staan ze 's nachts in grote groepsloopstallen.
De prijs is zeer betaalbaar, men is erg gastvrij en je wordt goed op de hoogte gehouden van de vorderingen van je paard.
Wanneer je een abbonement neemt op de boot (of je carpoolt vanaf de Mac Donalds in Den Helder zoals Mac en ik in de toekomst gaan doen) is ook die betaalbaar. Ik maak er een maandelijks vakantiedagje van om bij m'n jaarling op bezoek te gaan en regelmatig ga ik een weekje op Texel uitwaaien samen met de moeder van mijn jaarling. Ook dat is allemaal erg betaalbaar als je geen op en top luxe verwacht.

Kortom het bevalt mij uitstekend mijn jaarling gehuisvest te hebben in de veulenopfok op de Eagles Ranch op Texel!!!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:03

Monnik schreef:
of je carpoolt vanaf de Mac Donalds in Den Helder zoals Mac en ik in de toekomst gaan doen) is ook die betaalbaar. !!

Jij mag de Mac van Mac Donald meenemen Verward of koop je altijd een Mac voordat je gaat liften Verward Cool Clown

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:05

Wat dacht je van het boktlid Mac wat ik oppik bij de Mac Donalds of wat mij daar oppikt Schijnheilig????

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:07

Ik had veel leukere ideƫen Lachen
Mischien krijgt zij wel korting bij de Mac op vertoon van haar Boktnaam Lachen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:07


Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:08

Das een goeie, kunnen we meteen snacken bij de Mac met de korting van onze Mac. SM We gaan ernstig of topic, schaam je Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:13

Jij wilt altijd het laatste woord Lachen
En Esme is ook weer gelukkig Lachen

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:16

Esme_27 schreef:
Ik heb dus een paar dagen geleden precies hetzelfde topic gestart.. maar geeft niet.

Kom elke dag wel effies langs "western", maar bezoek niet alle andere forums met die regelmaat. En zo te zien ben ik niet de enige Haha! !

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:17

Sugarmiss schreef:
Jij wilt altijd het laatste woord Lachen
En Esme is ook weer gelukkig Lachen


Lukte dat maar, altijd het laatste woord hebben....hoewel zou wel saai zijn/worden!!

Esmee, sorry ik heb je berichtje bij VMR niet gezien, anders had ik er zeker op gereageerd.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:18

Sugarmiss schreef:
Mischien krijgt zij wel korting bij de Mac op vertoon van haar Boktnaam Lachen

Sjips. Ik ben ontdekt!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:24

Lijkt me wel leuk als we idd iets kunnen afspreken dat we een oogje houden op elkaars veulies. Zou wel een fijn gevoel zijn in ieder geval. En natuurlijk een bokt-meeting houden daar, dat is zeker !!! Haha!:D

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:27

Hee Esme, ik zie dat jij ook uit A'delft komt. Ik ook!
Sorry, zwaaaaar off-topic Schijnheilig ...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:11

He wat leuk!! Trouwens handig!! Kunnen we samen naar Eagles Ranch? Misschien mag ik een keer met je mee rijden? Ik heb namelijk nog geen auto.. Je hoeft me natuurlijk niet altijd op sleeptouw te nemen, maar misschien mag ik een keertje mee *kijkt heel lief*

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:19

rick (van robyn en mij) gaat eind januari die kant op dan is hij 7 maanden... daarna zijn we toch zeker van plan om 1 x in de maand / 2 maanden er naar toe te gaan, dus als er mensen willen carpoolen tegen die tijd.... vanuit hilversum (of waar we dan ook mogen langsrijden richting den helder...) BE OUR GUEST! Haha! dan pben we gewoon ff hoe wat en wanneer!
Laatst bijgewerkt door yesta op 05-08-03 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:22

JIPPIE!!! Bokkers united richting Texel!!:D echt toppie!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:31

yesta schreef:
rick (van robyn en mij) gaat eind januari die kant op dan is hij 7 maanden... daarna zijn we toch zeker van plan om 1 x in de maand / 2 maanden er naar toe te gaan, dus als er mensen willen carpoolen tegen die tijd.... vanuit hilversum (of waar we dan ook mogen langsrijden richting den helder...) BE OUR GUEST! Haha! dan pben we gewoon ff hoe wat en wanneer!


Kom gewoon een bakkie halen bij mij thuis!!! Haha!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 22:49

Dank jullie voor alle reacties....

Kunnen we gewoon een bus huren en met z'n 20en naar Texel Nagelbijten / Gniffelen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:56

yesta schreef:
rick (van robyn en mij) gaat eind januari die kant op dan is hij 7 maanden... daarna zijn we toch zeker van plan om 1 x in de maand / 2 maanden er naar toe te gaan, dus als er mensen willen carpoolen tegen die tijd.... vanuit hilversum (of waar we dan ook mogen langsrijden richting den helder...) BE OUR GUEST! Haha! dan pben we gewoon ff hoe wat en wanneer!


Mocht mijn toekomstige paardje daar komen te staan, dan kunnen we contact opnemen, want ik kom toch zowat langs Hilversum als ik naar Den Helder moet..
Handig dit, ik zie het al helemaal zitten. Echt gezellig!!!!!! *LOL*
*en nu dat paard nog* Haha!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 22:58

En dan gaan we met z'n allen een bakkie halen bij chantalleke Haha!